- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Αυτό είναι το υβριδικό Fiat 500
Το μοντέλο που αποτελεί σημείο αναφοράς για το στιλ, το χαρακτήρα και τη μοναδικότητα του, γίνεται πιο προσιτό από ποτέ με την τιμή για την υβριδική έκδοση να ξεκινά πλέον από τις 11.950 ευρώ
Ο Θωμάς Κ. Ευθυμίου έκανε test drive στο αυτοκίνητο Fiat 500 Hybrid και γράφει τις εντυπώσεις του για το μοντέλο και τις έξυπνες λειτουργίες του.
Τι είναι
Το μοντέλο που πήρε -μαζί με το Panda- το χρίσμα της υιοθέτησης νέας, ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (mild hybrid), εγκαινιάζοντας την πορεία της μάρκας προς τον εξηλεκτρισμό.
Το 500 εγκαινιάζει την υβριδική του ιστορία με το αποκλειστικό χρώμα αμαξώματος «πράσινο Dew», τις πρωτοποριακές επενδύσεις καθισμάτων από νήμα Seaqual που προέρχεται εν μέρει από πλαστικό που συλλέγεται από τη θάλασσα.
Το Fiat 500, το μοντέλο που αποτελεί σημείο αναφοράς για το στιλ, το χαρακτήρα και τη μοναδικότητα του, γίνεται πιο προσιτό από ποτέ με την τιμή για την υβριδική έκδοση να ξεκινά πλέον από τις 11.950 ευρώ.
Tech
Το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει εκτός των άλλων 7 αερόσακους, ESP με Hill-Assist, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, κλιματισμό, κ.α.
Διαθέτει οθόνη αφής και Uconnect Radio και έξι ηχεία, σύστημα ανοιχτής συνομιλίας Blue & Me με τεχνολογία Bluetooth, ήτοι φωνητική αναγνώριση.
Έχει χειριστήρια ηχοσυστήματος στο δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες με αισθητήρα εξωτερικής θερμοκρασίας.
Γρήγορη ένδειξη αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, λειτουργία φώτων alarm σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού.
Ράδιο με CD Mp3 player, 4 ηχεία + 2 tweeters.
Κινητήρας / Μετάδοση
Tο νέο 500 Hybrid κινεί ο βενζινοκινητήρας 1.0 FireFly που συνδυάζεται με το υβριδικό σύστημα, καρδιά του οποίου είναι η γεννήτρια-κινητήρας BSG.
Η Fiat προσφέρει στο 500 Hybrid αυξημένη ισχύ (70 ίπποι και ροπή 92 Nm στις 3.500 σ.α.λ.), ομαλότερη και πιο δυνατή επιτάχυνση και κυρίως μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων έως και 30%.
Η γεννήτρια-κινητήρας BSG (Belt-intergrated Starter Generator), κατά την επιβράδυνση αποθηκεύει ενέργεια σε μια μπαταρία λιθίου η οποία στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την επιτάχυνση. Λειτουργώντας ως κινητήρας, το BSG υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα συμπληρώνοντας και ομαλοποιώντας την καμπύλη ροπής του συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να επιταχύνει με πιο άμεσο και ομαλό τρόπο το αυτοκίνητο, εφαρμόζοντας παράλληλα χαμηλότερο φορτίο στον βενζινοκινητήρα. Ο οδηγός εκμεταλλευόμενος την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να οδηγήσει με μεγαλύτερη άνεση και πολύ καλύτερη οικονομία καυσίμου πατώντας πολύ πιο ελαφρά το πεντάλ του γκαζιού.
Οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης ορίζονται στα 3,9 λίτρα/100 χλμ. σε μικτή διαδρομή και σε 4,7 λίτρα/100 χλμ., εντός πόλης.
Παράλληλα με εκπομπές CO2 κάτω από 90 γρ./χλμ. (88 γρ.), όλες οι υβριδικές εκδόσεις του Fiat 500 απαλλάσσονται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Η τριλογία των έξυπνων λειτουργιών
Παρά το χαμηλό βάρος και τη σχετικά απλή δομή του, το υβριδικό σύστημα της Fiat διαθέτει μια σειρά έξυπνων λειτουργιών με στόχο το αυτοκίνητο εκμεταλλεύεται τη διαθέσιμη ενέργεια με τον καλύτερο τρόπο.
e-coasting: Κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι η ελαφριά επιβράδυνση του αυτοκινήτου μετατρέπεται από το BSG σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται στη μπαταρία λιθίου του αυτοκινήτου. Η αποθηκευμένη ενέργεια μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί είτε για την υποβοήθηση του θερμικού κινητήρα μέσω του ηλεκτροκινητήρα BSG, είτε για την υποστήριξη των υποσυστημάτων (κλιματισμός, stop & start, φωτισμός, κτλ.). Συνεπώς κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το γκάζι βοηθά στη φόρτιση της μπαταρίας και κατ’ επέκταση στην καλύτερη εκμετάλλευση της διαθέσιμης κινητικής ενέργειας.
e-braking: Ένα βήμα παραπέρα από το e-coasting, είναι η λειτουργία e-braking, η οποία επίσης αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια στη μπαταρία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο. Σε ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο κατά το φρενάρισμα το σύνολο της κινητικής ενέργειας μετατρέπεται σε θερμική μέσω της τριβής των φρένων. Στην περίπτωση του e-braking του υβριδικού συστήματος της Fiat, μεγάλο μέρος της ενέργειας μετατρέπεται σε ηλεκτρική ανεβάζοντας σημαντικά το βαθμό απόδοσης του συνόλου.
e-sailing: Εφοδιασμένο με ένα νέο κιβώτιο 6 σχέσεων, το υβριδικό σύστημα της Fiat λανσάρει τη λειτουργία e-sailing, η οποία σε ταχύτητες κάτω των 30χλμ./ώρα επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου με μηδενική κατανάλωση. Μέσω μιας σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα προτρέπει τον οδηγό να επιλέξει τη νεκρά ταχύτητα απενεργοποιώντας παράλληλα τον κινητήρα. Όλα τα συστήματα συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά λόγω της μπαταρίας λιθίου υψηλής χωρητικότητας και το αυτοκίνητο επιβραδύνει (π.χ. πλησιάζοντας ένα κόκκινο φανάρι), με μηδενική κατανάλωση. Εφαρμόζοντας τις προτροπές του συστήματος ο οδηγός μπορεί να μειώσει συνολικά την κατανάλωση χωρίς καμία επίπτωση στην παρεχόμενη άνεση και ασφάλεια.
Tips
Από τη στιγμή που αναβίωσε εν έτει 2007, μέχρι και σήμερα, το Fiat 500 αποτελεί ενδεικτικό εκπρόσωπο του lifestyle και κεντρικό πυλώνα στην πολιτική της ιταλικής μάρκας.
Με το νέο της υβριδικό σύστημα, η Fiat, προχωρά στο εκδημοκρατισμό της υβριδικής τεχνολογίας καθιστώντας προσιτή, ακόμα και για ένα αυτοκίνητο πόλης, μια προηγμένη τεχνολογία που συνδυάζει δύο σύγχρονα συστήματα κίνησης (θερμικό και ηλεκτρικό).
Στην γνωστή καλαίσθητη και μοντέρνα καμπίνα του 500 Hybrid θα χωρέσει άνετα μία τετραμελής οικογένεια, ενώ ο χώρος αποσκευών διαθέτει για φόρτωση 185 λίτρα, τιμή αντίστοιχη με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι ένα μοντέλο πόλης.
Κοστίζει
Η Fiat, προσφέρει το 500 Hybrid με τιμές που ξεκινούν κάτω από τις 12.000 ευρώ. > Συγκεκριμένα η έκδοση 500 Pop Hybrid –για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων- είναι διαθέσιμη με 11.950 ευρώ.
Παράλληλα, όπως και όλα τα μοντέλα της Fiat, το 500 Hybrid καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών με ισχύ έως τις 200.000 χλμ. και υπηρεσία οδικής βοήθειας αντίστοιχης διάρκειας.
Info
Πληροφορίες για το νέο Fiat 500 Hybrid στο: Fiat 500 | Στιλ και οικονομία| Fiat Greece
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.