- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°


Ο Σκαραβαίος, μετά από απόφαση του Προέδρου της Volkswagen Φρανκ Γουέλς, θα αποσυρθεί οριστικά από τη γραμμή παραγωγής το 2021 και θα αφήσει πίσω του σημαντική παρακαταθήκη. Το κατά πολλούς ιστορικότερο αυτοκίνητο έχει συνδυαστεί με τη Γερμανία και για περισσότερα από 80 χρόνια αποτελεί ένα από τα σήματα κατατεθέν της γερμανικής αυτοκίνησης, ενώ είναι και το μόνο αμάξι που γιορτάζει τη δική του Παγκόσμια Ημέρα, στις 22 Ιουνίου.

Το 1934, ένα χρόνο μετά την ανάληψη της εξουσίας από το Εθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα του Αδόλφου Χίτλερ, ο εκκεντρικός δικτάτορας ζητά από τον Φερδινάνδο Πόρσε να σχεδιάσει ένα νέο αυτοκίνητο, αξιόπιστο και φθηνό, ώστε να μπορεί να αγοραστεί από τους Γερμανούς εργάτες. Έπειτα από 2 χρόνια ο Χίτλερ θα ανακοινώσει επίσημα την κατασκευή του Σκαραβαίου και το 1938, λίγο πριν την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου θα φωτογραφηθεί σε θέση οδηγού μέσα στο «σκαθάρι», παρά το γεγονός πως δεν ήξερε οδήγηση.

Με το ξέσπασμα του πολέμου, το 1939 η παραγωγή του «αμαξιού του λαού» είχε ξεκινήσει για τα καλά, ωστόσο τα πρώτα 200 αυτοκίνητα δεν αγοράστηκαν από τον απλό λαό, όπως είχε προβλεφθεί, αλλά δόθηκαν σε Γερμανούς αξιωματούχους.
Μέχρι το 1955, είχαν παραχθεί 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα σε μια περίοδο άσχημη για την γερμανική και ευρωπαϊκή οικονομία, όπου η Ευρώπη ακόμα μάζευε τις στάχτες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι επόμενες δεκαετίες ήταν ακόμη πιο επιτυχημένες καθώς το προσιτό αμάξι κατόρθωσε το 1974 με την υπ’ αριθμόν 17.007.034 κατασκευή του να γίνει το πλέον επιτυχημένο αυτοκίνητο της ιστορίας. Ο θρυλικός Σκαραβαίος είχε ήδη γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα και στις Η.Π.Α. και παράλληλα είχε μεταφερθεί και στις κινηματογραφικές αίθουσες ως «Herbie το Κατσαριδάκι».
Το καλοκαίρι του 2003, στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Μεξικό, παρήχθη ο τελευταίος κλασικός Σκαραβαίος, ο οποίος και τοποθετήθηκε στο μουσείο της εταιρείας, στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας.

Από το 1997 μέχρι και το 2010 η Volkswagen κυκλφόρησε το New Beetle, το οποίο βεβαίως ήταν εμπνευσμένο από τον θρυλικό Σκαραβαίο, για να το αντικαταστήσει το 2011 το μοντέλο Beetle, της δεύτερης γενιάς του σύγχρονου Σκαραβαίου. Όπως ανακοινώθηκε στη Γενεύη στο Σαλόνι Αυτοκινήτου, η σύγχρονη μορφή του «σκαθαριού» θα αντικατασταθεί οριστικά από το ηλεκτρικό I.D. Buzz καθώς όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της εταιρείας: «ο κόσμος ρωτούσε πότε το ID Buzz θα μπει στην παραγωγή, οπότε αποφασίσαμε να του δώσουμε προτεραιότητα. Καλύτερο από το να έχουμε πέντε γενιές τού New Beetle» και συμπλήρωσε ότι το Beetle κάμπριο θα αντικατασταθεί από το T-Roc κάμπριο.

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Takamoto Katsuta χάνει την ευκαιρία να αρπάξει τη νίκη
Με τα εξελιγμένα συστήματά του το Avenger είναι σύμμαχος του οδηγού
O Adrien Fourmaux εκτός συναγωνισμού
Evans, Katsuta και Tanak στην πρώτη τριάδα
Κατέρρευσαν τα σχέδια για τη δημιουργία της υπ' αριθμόν 3 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο
Βασικό του πλεονέκτημα οι μικρές του διαστάσεις και ο πλούσιος εξοπλισμός που συμβάλλει στις άνετες μετακινήσεις
Όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε για την κρίση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και το πώς φθάσαμε ως εδώ. Γιατί πίσω από όλα, υπάρχουν εξηγήσεις
Mισθώνεις αυτοκίνητο από το κινητό, μόνο για τη διαδρομή σου!
Γιατί φαίνεται να χαλάει το deal
Πωλήθηκε έναντι 46 εκατ. ευρώ
Καταλαβαίνουμε γιατί είναι best seller
Οι συνθήκες του αγώνα, οι Ειδικές Διαδρομές, η νίκη του Sebastien Ogier και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών
Μοντέρνα σχεδίαση εξωτερικά, πρωτότυπες εσωτερικά επιλογές σε επίπεδο αισθητικής, κορυφαίες τεχνολογίες και ισχύ που ξεπερνά τα 200 ίππους
Οδηγώντας ένα Toyota GR Yaris Rally1, ο Ogier εξασφάλισε μια σημαντική νίκη
Στη 2η θέση ο Elfyn Evans – Τρίτος ο Adrien Fourmaux
Αφετηρία στην εμβληματική πλατεία Καζίνο του Μονακό
Μια ισορροπημένη πρόταση που συνδυάζει οικονομία καυσίμου, επιδόσεις και πρακτικότητα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.