Ελλαδα

«Ο κλάδος της μπίρας δεν σταματά να μας εκπλήσσει»

Η Μαρία Ηρωίδη, Marketing Director στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, μιλά για τις τάσεις στον κλάδο της μπίρας σε παγκόσμιο επίπεδο και πώς προσεγγίζεται ο καταναλωτής του 2022.

80450-179984.jpeg
Έφη Πάλλη
10’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Μαρία Ηρωίδη, Marketing Director, Ολυμπιακή Ζυθοποιία
© Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Η Μαρία Ηρωίδη, Marketing Director στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, μιλά για το μέλλον της μπίρας και τη διαμόρφωση της αγοράς μετά την πανδημία.

H Μαρία Ηρωίδη είναι στέλεχος με μακρά και επιτυχημένη πορεία στον χώρο του marketing, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει καινοτόμα στρατηγικά πλάνα για την είσοδο νέων προϊόντων στην ελληνική αγορά και σε αγορές του εξωτερικού και στο ενεργητικό της θα βρει κανείς πολλές επιτυχίες και ένα πολυδιάστατο πορτφόλιο. Συζητάμε για τις τάσεις στην αγορά της μπίρας τόσο στην Ελλάδα όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, για το αν και πόσο άλλαξαν οι ισορροπίες στην πανδημία αλλά και ποιες είναι οι στρατηγικές marketing που αποδίδουν σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. 

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Πώς διαμορφώνεται η σχέση μεταξύ καταναλωτών και brands; Θεωρείτε ότι υπήρξαν αλλαγές στη δυναμική και τους συσχετισμούς αυτής της σχέσης μετά την πανδημία;

Τα επιτυχημένα brands εργάζονται σκληρά για να χτίσουν μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές. Ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, οι σχέσεις αυτές μπορούν είτε να γίνουν πιο ισχυρές, καθώς η εμπιστοσύνη στα ίδια τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους αυξάνεται, είτε να αποδυναμωθούν, εμφανίζοντας δείγματα φθοράς σε σημείο μάλιστα που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο ακόμη και την επιβίωση του brand. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και όταν ξεπεράσαμε τις οικονομικές συνέπειες που προκάλεσε η χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, και πριν ξεσπάσει η πανδημία, πολλά brands δεν είχαν καταφέρει να ανακάμψουν τόσο σε εικόνα όσο και σε κερδοφορία. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει, ότι η δυναμική σχέση μεταξύ των καταναλωτών και των brand δεν αφορά μόνο στο κομμάτι της κατανάλωσης, αλλά και στο πόσο πιστοί σε αυτά είναι.  

Αυτό που, αντίθετα, μπορούμε να πούμε πως καθοδηγεί τη σύγχρονη καταναλωτική συμπεριφορά, είναι η πολυκαναλική (omnichannel) εμπειρία. Για τις περισσότερες επιχειρήσεις που ευδοκιμούν, υπάρχει μια βαθύτερη κατανόηση και αντίστοιχη βέβαια στρατηγική, η οποία εξαρτάται από τα ξεχωριστά μηνύματα και τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται σε κάθε στάδιο της «διαδρομής» που ακολουθεί ο κάθε καταναλωτής, έχοντας ως απώτερο στόχο την παροχή μιας σύγχρονης και όσο το δυνατόν πιο ξεχωριστής καταναλωτικής εμπειρίας.

Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, πως η Γενιά Z (Gen Z), η πρώτη πραγματικά εγγενής ψηφιακή γενιά, δεν έχει γνωρίσει πώς ήταν η ζωή πριν το διαδίκτυο, τα social media και τα smartphones, με αυτά τα μέσα, κατ’ επέκταση, να έχουν οδηγήσει στην περαιτέρω ενδυνάμωση του καταναλωτή. Η νέα γενιά, πλέον, αναζητά πιο προσωποποιημένες εμπειρίες και προϊόντα και είναι δεκτική στο να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για κάτι που ταιριάζει καλύτερα με τις αξίες της. Έτσι, για κάποια brands αυτό μπορεί να αποτελέσει απλώς αφορμή ώστε να εμπλουτίσουν τις δράσεις που υλοποιούν για το κοινό καλό, ενώ για άλλα μπορεί να σημάνει την ανάγκη λήψης ριζικών αλλαγών στις στρατηγικές marketing και πωλήσεών τους.

Ποια θα λέγατε ότι είναι βασική σας φιλοσοφία-στρατηγική σε σχέση με την επικοινωνία των προϊόντων; Πώς προσεγγίζεται τελικά ο καταναλωτής σε μια εποχή που οι επιλογές είναι τόσες πολλές; 

Το branding και οι υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές είναι το κλειδί για να τραβήξουμε αρχικά την προσοχή των καταναλωτών, όμως μόνο αυτά δεν φτάνουν. Είναι ο «σκοπός» και οι αξίες που υπηρετεί το κάθε brand, το σύνολο των στοιχείων που το χαρακτηρίζουν και το αντιπροσωπεύουν, τα οποία πρέπει να επικοινωνήσουμε στους καταναλωτές μας με τρόπο απλό, κατανοητό αλλά κυρίως με αποδείξεις, με έργα και πράξεις. Αυτός είναι ο συνδυασμός που διατηρεί τις μάρκες μας στην κορυφή της προτίμησης των καταναλωτών, επηρεάζοντας θετικά την αγοραστική συμπεριφορά και την τελική απόφασή τους. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι πολλοί καταναλωτές σήμερα δεν εμπιστεύονται τα brands. Και αυτό γιατί αναζητούν τον παραπάνω συνδυασμό. Γι’ αυτό και καλούμαστε να αναδεικνύουμε την αυθεντικότητα και τη μοναδικότητα της κάθε μάρκας, επιλέγοντας πολύ προσεκτικά το μήνυμα, που τελικά θα καθορίσει εν τέλει, το αν ένας καταναλωτής το αναγνωρίζει ή επιλέγει να το αγνοήσει.

Μερικοί από τους βασικούς «κανόνες» που ακολουθούμε τελευταία, για να επικοινωνούμε ουσιαστικά τις μάρκες μας στους καταναλωτές, είναι: να τις παρουσιάζουμε πάντα στον πραγματικό κόσμο, μέσω του βιωματικού (experiential) marketing, να θέτουμε ξεκάθαρες κατευθυντήριες γραμμές και να ξεφεύγουμε από οποιουσδήποτε περιορισμούς. Προσπαθούμε να εξιστορούμε τις ιστορίες μας με ελκυστικές, έξυπνες και ενδιαφέρουσες καμπάνιες, παροτρύνοντας τους καταναλωτές να αλληλεπιδράσουν με το προϊόν.

Μαρία Ηρωίδη, Marketing Director, Ολυμπιακή Ζυθοποιία
© Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Έρχεται η πανδημία και ξαφνικά πρέπει να αναπροσαρμόσετε το μάρκετινγκ των προϊόντων. Ποιες ήταν οι πρώτες κινήσεις σας και πόσο επηρεάστηκε εν γένει η επικοινωνία της εταιρείας στη νέα συνθήκη;

Αυτονόητα, οι πρώτες μας σκέψεις αφορούσαν όλους  εκείνους τους συνανθρώπους μας που επηρεάστηκαν από την πανδημία και τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να συμβάλλουμε άμεσα ή έμμεσα. Γι’ αυτό και εστιάσαμε στο να σχεδιάσουμε πρωτοβουλίες για την άμεση και ουσιαστική υποστήριξη των πελατών μας στο κανάλι της HORECA, που είδαν τα καταστήματά τους να κλείνουν, ενώ παράλληλα αναγνωρίσαμε ότι η κοινωνία έχει ανάγκη από επιπλέον βοήθεια και υποστήριξη.

Έτσι, γίναμε δημιουργικοί, χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα ψηφιακά μέσα ως έναν τρόπο να μεταδώσουμε αξία στους on-trade και off-trade συνεργάτες μας και σταθήκαμε δίπλα στους καταναλωτές, προσπαθώντας να τους κρατήσουμε ενεργούς και αισιόδοξους, παροτρύνοντάς τους να μην το βάζουν κάτω σε αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο. Προσφέραμε ευχάριστο και διδραστικό περιεχόμενο και ένα μήνυμα γεμάτο ελπίδα, με υψηλό αίσθημα υπευθυνότητας, από απόσταση αλλά όχι αποξενωμένοι. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, στοχεύσαμε στο να κατανοήσουμε τι ακριβώς είναι αυτό που αναζητούν οι καταναλωτές από τις εταιρείες που επιλέγουν. Αυτό, μάλιστα, ήταν υψίστης σημασίας για τη διαμόρφωση της marketing στρατηγικής μας, τόσο την τελευταία χρονιά, όσο και την περίοδο της πανδημίας.

Ουσιαστικά, αυτό που παρατηρήσαμε, ήταν ότι η πανδημία μετέβαλλε τις προτεραιότητες των καταναλωτών, επηρεάζοντας κατ’ επέκταση και τον συνολικό marketing σχεδιασμό μας. Συγκεκριμένα, υπήρξε μια αυξημένη επιθυμία από την πλευρά των καταναλωτών να «χτίσουν» μια σχέση με τα brands που βασίζεται κυρίως στην εμπιστοσύνη και όχι στην τιμή – σε αντίθεση με ότι ίσχυε έως τότε. Μια σχέση εμπιστοσύνης, που βασίζεται στην παροχή προστιθέμενης αξίας και καλύτερης δυνατής αγοραστικής εμπειρίας, ανεξαρτήτως του τελικού καναλιού και σημείου πώλησης.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, αναρωτιέμαι πώς μπορεί ένα brand να ενισχύσει τη σχέση με τους καταναλωτές σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον;

Μέσω του διαδικτύου, μπορείς να συνδεθείς με τον οποιονδήποτε, σε όποιο μέρος του πλανήτη. Ωστόσο, μια online σύνδεση δεν ισοδυναμεί με σχέση, καθώς είναι δύο τελείως διαφορετικές καταστάσεις. Η σύνδεση είναι μόλις ένα «κλικ» μακριά, ενώ μια σχέση απαιτεί δέσμευση και χρειάζεται χρόνο και χώρο για να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί.

Είναι χαρακτηριστικό πως σε αυτήν την άκρως απαιτητική αγορά, τα brands δυσκολεύονται να ξεχωρίσουν στα μάτια των καταναλωτών. Και έτσι, ενώ με τα social media έχεις τη δυνατότητα να συνδεθείς με ένα ευρύτερο κοινό, με όμοια χαρακτηριστικά, έχουμε παρατηρήσει ότι έχει δημιουργηθεί μια κουλτούρα ανυπομονησίας και άμεσης ικανοποίησης. Ουσιαστικά, ως καταναλωτές αναμένουμε άμεσα αποτελέσματα όταν συνδεόμαστε με ένα brand, χωρίς να αφήνουμε αυτή τη σχέση να ανθίσει. Τα brands, από τη μεριά τους, για να γίνουν πιο ανταγωνιστικά, υιοθετούν το «συναισθηματικό branding» για να συνδεθούν με τους καταναλωτές, απαντώντας στη νέα αυτή τάση που γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής. Μπορεί τις λεπτομέρειες του κάθε brand, όπως τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, τις ιδιότητες και τις πληροφορίες να είναι δύσκολο να τις θυμηθεί κάποιος, αλλά τα συναισθήματα και οι εμπειρίες που διαμορφώνονται από ένα brand επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τους καταναλωτές.

Μπίρα kaiser, ένα από τα πιο επιτυχημένα brands της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας
© Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Πόσο έχουν επηρεαστεί οι πολιτικές μάρκετινγκ από τα social media και τι κινδύνους μπορεί να ενέχει η ταχύτητα της πληροφορίας και τα εκατοντάδες προϊόντα που κυκλοφορούν πλέον;

Το ψηφιακό marketing ωφελεί τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους, παρέχοντας με μια προσιτή τιμή πρόσβαση σε ευρεία αγορά. Σε αντίθεση με τη διαφήμιση στην τηλεόραση ή στα έντυπα μέσα, το ψηφιακό marketing μπορεί να γίνει πραγματικά εξατομικευμένο. Έτσι, ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του ψηφιακού marketing είναι ότι μπορεί να παρέχει πρόσβαση σε ένα στοχευμένο κοινό, με έναν οικονομικό και μετρήσιμο τρόπο, έτσι ώστε να αυξήσουμε το brand loyalty και να τονώσουμε τις online πωλήσεις. Φυσικά, το ψηφιακό marketing έχει έρθει για να μείνει, και όσο νωρίτερα το υιοθετήσουμε, τόσο πιο νωρίς θα επωφεληθούμε από αυτό.

Πρέπει, βέβαια, να μην ξεχνάμε, ότι εμφανίζει παρόμοιες τεχνικές προσέγγισης του κοινού με το παραδοσιακό marketing, κάτι που μας αποδεικνύει ότι στον κλάδο μας οι συνθήκες μπορεί να αλλάζουν, αλλά μερικοί θεμελιώδεις κανόνες παραμένουν σταθεροί και διαχρονικοί.

Τα προϊόντα της ΟΖ παραμένουν σταθερά ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών μέσα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο του marketing, όπου κυριαρχούν τα νεανικά κοινά και οι νέες τεχνολογίες. Ποιοι πιστεύετε ότι είναι οι λόγοι που συμβάλλουν ως προς αυτό; Πώς καταφέρνει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία να παραμένει relevant και ελκυστική στο καταναλωτικό κοινό;

Είναι γεγονός, όπως αναφέρετε, ότι είμαστε μια ζυθοποιία με ισχυρά brands, τόσο τοπικά όσο και διεθνή, που έχουν αγαπηθεί από το κοινό τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στις αγορές του εξωτερικού. Συνολικά, διαθέτουμε περισσότερα από 17 brands στις κατηγορίες της μπίρας (από ευρείας κατανάλωσης μέχρι craft μπίρες και μπίρες χωρίς αλκοόλ), του μηλίτη και των mixers, αριθμός που συνεπάγεται πολλές προκλήσεις αλλά και μεγάλες ευκαιρίες. Επίσης, καθώς δραστηριοποιούμαστε σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά, οδηγούμαστε στο να εντοπίζουμε συνεχώς συγκεκριμένα στοιχεία και μοναδικά χαρακτηριστικά, που είναι ελκυστικά για τους καταναλωτές. Επικεντρωνόμαστε στο να αναλύουμε τις τάσεις, την καταναλωτική συμπεριφορά και τις ανάγκες της αγοράς, κάτι που μας επιτρέπει να έχουμε πάντοτε ανά χείρας ένα διαφοροποιημένο portfolio, το οποίο αποτελεί κλειδί στο να διατηρούμε χαμηλά επίπεδα ρίσκου και να δημιουργούμε brands με ισχυρό κεφάλαιο.

Μπύρα fix ένα από τα πιο επιτυχημένα brands της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας
© Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Την ίδια στιγμή, δε μένουμε ποτέ στάσιμοι. Μονίμως, αξιολογούμε και επανεξετάζουμε την αγορά μας και τις συνθήκες, καθώς πρέπει να διαθέτουμε γρήγορα αντανακλαστικά, ενώ παράλληλα πρέπει να προγραμματίζουμε για αυτά που θα ακολουθήσουν, έχοντας πάντα κατά νου τη γνώση που αποκομίσαμε από το παρελθόν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, εδώ είναι οι  limited edition “ΤΡΟΥ ΛΟΚΑΛ” συσκευασίες της FIX Hellas, με τις οποίες ξεπεράσαμε τα «τετριμμένα» και αποσπάσαμε το χρυσό βραβείο στα Ermis Awards του 2021. Πρόκειται για την επιβράβευση μιας αρκετά «τολμηρής» μας προσπάθειας, με βάση τα μέχρι τότε δεδομένα της μάρκας, αλλά και της ευρύτερης κατηγορίας στην Ελλάδα. Μέσα από τις συλλεκτικές αυτές συσκευασίες, καταφέραμε να αποτυπώσουμε με έναν πρωτότυπο και δημιουργικό τρόπο την αυθεντικότητα και τη διαχρονικότητα της FIX Hellas, δίνοντας μία φρέσκια οπτική στο brand.

Στην εποχή της πληροφορίας και της επαγρύπνησης, το καταναλωτικό κοινό και ειδικά οι νέοι έχουν εκπαιδευτεί στο να διαβάζουν τις ετικέτες των προϊόντων ενώ υπάρχει συστηματική τάση προς τον υγιεινό τρόπο ζωής. Τελικά, ποιο είναι το προφίλ του καταναλωτή του 21ου αιώνα; Είναι πιο ενημερωμένος και απαιτητικός από ποτέ;

Αυτό είναι κάτι που όντως ισχύει. Οι καταναλωτές, πλέον, γίνονται ολοένα και πιο απαιτητικοί και αυστηροί όταν πρόκειται για τις ετικέτες των προϊόντων. Το πόσο υγιεινά και φρέσκα είναι τα συστατικά που περιλαμβάνουν παίζει φυσικά σημαντικό ρόλο στις επιλογές τους, αλλά οι ηθικοί και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες λαμβάνονται ολοένα και περισσότερο υπόψιν, επηρεάζοντας τελικά τις αγορές τους. Οι καταναλωτές έχουν πλέον εκπαιδευτεί και απαιτούν διαφάνεια και ορθότητα στις πληροφορίες και τα στοιχεία των προϊόντων, έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν συνειδητοποιημένες επιλογές, ενώ υπάρχει μια στροφή από την «καθαρή» ετικέτα σε μια ευρύτερη φιλοσοφία «ξεκάθαρης» ετικέτας.

Πώς και κατά πόσο επηρεάστηκε το κομμάτι του marketing και της επικοινωνίας των brands από την πανδημία του κορωνοϊού; Ποιος ο ρόλος του στη νέα πραγματικότητα μετά την πανδημία και ποιοι είναι οι τομείς όπου δίνεται περισσότερη έμφαση;

Η πανδημία, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ολόκληρο τον πλανήτη, επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την κατηγορία της μπίρας και προκάλεσε, όπως είναι λογικό, μια σημαντική πτώση τόσο στα μεγέθη της αγοράς όσο και στις διαφημιστικές δαπάνες. Άλλωστε, οπουδήποτε στο παρελθόν υπήρξε αντίστοιχη αλλαγή στις συνθήκες και την καταναλωτική συμπεριφορά, οι διαφημιστικές δαπάνες προσαρμόστηκαν αναλόγως. Από την πλευρά τους, οι εταιρείες ζυθοποιίας έχουν προσαρμοστεί, ακολουθώντας το καταναλωτικό κοινό, κάτι το οποίο μεταφράζεται στο ότι δίνουν προτεραιότητα στην ψηφιακή τους παρουσία. Το online περιβάλλον είναι πιο θετικό στις καμπάνιες με «άμεση ανταπόκριση» και προσωποποιημένο περιεχόμενο, οι οποίες παροτρύνουν τους καταναλωτές να προχωρήσουν σε άμεσες αγορές. Πρόκειται, μάλιστα, για μια ελκυστική πρόταση για brands που ξοδεύουν με φειδώ και στοχεύουν στην αύξηση των πωλήσεών τους.

Σε παγκόσμιο αλλά και σε εγχώριο επίπεδο, πώς διαμορφώνεται η αγορά της μπίρας; Μπορείτε να κάνετε κάποια πρόβλεψη για τις τάσεις των επόμενων ετών;

Ο μεταβαλλόμενος τρόπος ζωής, η αστικοποίηση αλλά και η δημοτικότητα της μπίρας μεταξύ του νεαρού πληθυσμού είναι μερικοί από τους κύριους παράγοντες που αναμένεται να καθορίσουν την παγκόσμια αγορά. Καθώς η κατηγορία της μπίρας επανέρχεται σταδιακά στα φυσιολογικά της επίπεδα παγκοσμίως, ξεχωριστές τάσεις θα αρχίσουν ξανά να ποικίλουν ανά τον κόσμο. Βάσει των όσων έχουμε παρατηρήσει τα τελευταία χρόνια, η παγκόσμια βιομηχανία της μπίρας χρειάζεται να στρέψει την προσοχή της στα προϊόντα «χωρίς» ή με «λίγο» αλκοόλ, στην κατανάλωση στο σπίτι αλλά και στην περεταίρω προϊοντική διαφοροποίηση, προκειμένου να οδηγηθεί σε μια επαναφορά στα προ-πανδημικά επίπεδα. Στην Ευρώπη, η μπίρα αναμένεται να επανακτήσει το μερίδιό της, επωφελούμενη από την ανάπτυξη και την αποδοχή των προϊόντων χωρίς ή με λίγο αλκοόλ - μια δυναμική που επιταχύνθηκε ως αποτέλεσμα των τάσεων σχετικά με την υγεία και το wellness, και είναι και κάτι που ενισχύθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας.

Επίσης, αν και η μπίρα στη χώρα μας εξακολουθεί να είναι στενά συνδεδεμένη με την κοινωνική συναναστροφή και το κανάλι της HORECA, μια ακόμη σημαντική ευκαιρία για τον κλάδο μας, είναι η κατανάλωση στο σπίτι - που ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και από την άνοδο των υπηρεσιών διανομής φαγητού - κάτι που φανερώνει πως οι ζυθοποιίες εμπλέκονται περισσότερο από το παρελθόν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, παρόλο που υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος. Τέλος, είναι χαρακτηριστικό πως τα έτοιμα προς πόση ποτά (RTD - ready to drink) ήταν η μόνη κατηγορία αλκοολούχων ποτών που παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι καταναλωτές προσελκύσθηκαν από την ευκολία μετακίνησης των συγκεκριμένων ποτών και τις διευρυμένες περιστάσεις κατανάλωσης, όπως επίσης και από τα προϊοντικά μηνύματά τους που αφορούν στη μικρή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, τις λίγες θερμίδες και τους χαμηλούς υδατάνθρακες.

Θεωρώ, επομένως, ότι τα επόμενα χρόνια οι καταναλωτές θα στραφούν περισσότερο σε πιο αναζωογονητικές επιλογές, με λιγότερες θερμίδες και πιο θρεπτικά χαρακτηριστικά. Το μόνο σίγουρο, όμως, είναι ότι η αγορά θα είναι πάντα ανοιχτή για μια ποιοτική μπίρα.

Μπύρα sindos ένα από τα πιο επιτυχημένα brands της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας
© Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Πλέον όλοι μιλάνε με όρους CSR & ESG. Υλοποιείτε σχετικές δράσεις και ποια είναι η στρατηγική σας σε σχέση με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας; 

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα εταιρειών και brands που το μήνυμα που προβάλουν στις καμπάνιες τους διαφέρει από αυτό που ουσιαστικά πράττουν. Για εμάς, η επικοινωνία του κάθε brand γίνεται στο πλαίσιο του να υλοποιούμε δράσεις που αφορούν στον κόσμο και στην κοινωνία. Ευρύτερος στόχος μας, είναι να εκφράζουμε τον σκοπό μας μέσα από δημιουργικές και φρέσκιες ιδέες, οι οποίες παρακινούν το κοινό, αλλάζουν αντιλήψεις και εμπνέουν για δράση.

Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές τείνουν να προτιμούν brands που κινούνται σε αυτό το μήκος κύματος και υιοθετούν έναν ξεκάθαρο ρόλο στην κοινωνία, ο οποίος ξεπερνά τις πωλήσεις ή και τη δυναμική τους.

Όσον αφορά στο κομμάτι της βιωσιμότητας, με πυξίδα τον εταιρικό μας Σκοπό, να «Ζυθοποιούμε για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο», υπηρετούμε πιστά, με συγκεκριμένους και μετρήσιμους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα Βιώσιμης Ανάπτυξης, το «Μαζί προς το Μηδέν». Σε αυτό περιλαμβάνονται στοχευμένες δράσεις και πρωτοβουλίες που αφορούν στη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος και στη διαφύλαξη των υδάτινων πόρων σε όλο το φάσμα της λειτουργίας μας, καθώς και σε ολοκληρωμένα προγράμματα σχετικά με την Υπεύθυνη Κατανάλωση και την Υγεία & Ασφάλεια των ανθρώπων μας. Ταυτόχρονα, φροντίζουμε να δίνουμε έμπρακτα το «παρών» μέσω ενεργειών προς όφελος των τοπικών κοινωνιών όπου δραστηριοποιούμαστε, αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου, όπου η κινητοποίηση όλων μας κρίνεται απαραίτητη και αναγκαία.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ