Ελλαδα

Κεραμέως: Τι απαντά στον μαθητή που έμεινε εκτός Αρχιτεκτονικής

Παρόλο που συγκέντρωσε 20.988 μόρια - 1.838 πάνω από την περσινή βάση

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
H Νίκη Κεραμέως κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής αναφορικά με το νομοσχέδιο για το νέο σχολείο © EUROKINISSI  / ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
H απάντηση της Νίκης Κεραμέως στην ανοικτή επιστολή που αν και συγκέντρωσε 20.988 μόρια έμεινε εκτός Αρχιτεκτονικής © EUROKINISSI / ΚΟΝΤΑΡΙ

H απάντηση της Νίκης Κεραμέως στην ανοικτή επιστολή μαθητή που αν και συγκέντρωσε 20.988 μόρια έμεινε εκτός Αρχιτεκτονικής.

Στην ανοικτή επιστολή ενός μαθητή, μέσω της οποίας εξέφραζε τα παράπονά του για τον τρόπο βαθμολόγησης των ειδικών μαθημάτων, απάντησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής αναφορικά με το νομοσχέδιο για το νέο σχολείο. 

Σύμφωνα με την επιστολή που δημοσίευσε η ιστοσελίδα alfavita.gr, ο Διονύσης Κατάκαλου συγκέντρωσε 20.988 και όμως δεν εισήχθη στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ, επειδή «κόπηκε» από την ΕΒΕ.

Αναλυτικά η επιστολή του μαθητή

«Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών»

Η απάντηση Κεραμέως στην ανοικτή επιστολή μαθητή

«Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα επέλεξαν τον αριθμό εισακτέων και όχι το υπουργείο Παιδείας», τόνισε η υπουργός Παιδείας, απαντώντας στη κριτική βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, για το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τις κατηγορίες τους ότι αφήνει απέξω ακόμα και αριστούχους μαθητές.

«Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας» πρόσθεσε η υπουργός, συνεχίζοντας: 

«Τόσα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ φωνάζει ότι δεν είναι δυνατόν τα πανεπιστήμια να μην έχουν λόγο. Επί διακυβέρνησής του έμπαιναν με βαθμό, ένα, δύο τρία, τέσσερα. Ξέρετε πόσοι παραμένουν φοιτητές; Το 40% δεν αποφοιτούν ποτέ. Το μόνο εύκολο για εμάς ήταν να παραμείνει ως έχει το σύστημα. Όμως, εμάς δεν μας ενδιαφέρει να εγκλωβίζουμε τους μαθητές, να τους δημιουργούμε φρούδες ελπίδες. Αυτό που μας νοιάζει είναι να τους δημιουργούμε προοπτικές».

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ