Ελλαδα

Μητσοτάκης για νέο ΒΟΑΚ: Η Κρήτη αποκτά τον δρόμο που της αξίζει

Οι ανακοινώσεις για χρηματοδότηση, χάραξη και χρονοδιάγραμμα κατασκευής

62224-137655.jpg
Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Έργα στην Εθνική Οδό (ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ)
Έργα στην Εθνική Οδό (ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ) © EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Παρουσιάστηκε το σχέδιο κατασκευής για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να δεσμεύεται για την υλοποίηση του έργου.

Ολοκληρώθηκε η παρουσίαση του σχεδίου για το νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με την εκδήλωση να πραγματοποιείται στα Χανιά το Σάββατο 29 Μαΐου 2021.

Παρών ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος μίλησε για την κατασκευή της νέας Εθνικής Οδού στην Κρήτη. «Πρόκειται για το πιο σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη αυτόν τον αιώνα» τόνισε ο πρωθυπουργός, μιλώντας για τον νέο ΒΟΑΚ.

Αφού αναφέρθηκε στην περίοδο που πήρε το δίπλωμα, παρατήρησε ότι μεγάλο τμήμα του συγκεκριμένου δρόμου στο νησί παραμένει ακόμη το ίδιο. Όπως είπε, σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα η Κρήτη έμεινε πίσω και δεν απέκτησε έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Μιλώντας για τη χρηματοδότηση του νέου ΒΟΑΚ, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι θα προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από το Ταμείο Ανάκαμψης -εργαλείο που η Ευρώπη σκοπεύει να χρησιμοποιήσει για να «χρηματοδοτεί τις υποδομές του μέλλοντος». Παράλληλα, αναμένεται να υπάρξουν κεφάλαια και από το ΕΣΠΑ.

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «μια εκκρεμότητα που μας έρχεται από το παρελθόν» και η οποία πρέπει να ρυθμιστεί για «να πάψει η Κρήτη να είναι αναπτυξιακα ακρωτηριασμένη». Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του ο κ. Μητσοτάκης έδωσε έμφαση και στην οδική ασφάλεια, επισημαίνοντας ότι στον ΒΟΑΚ έχουν σημειωθεί πολλά τροχαία δυστυχήματα, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του νησιού, ολόκληρες οικογένειες, να θρηνήσουν πολλούς νεκρούς (σ.σ. 84 νεκροί/1.000.000).

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος δεν θα είναι ένας «δρόμος του μέλλοντος» στα χαρτιά, καθώς θα διαθέτει «έτοιμες υποδομές για αυτόματη και ημι-αυτόματη μετακίνηση, με φιλικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα». Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι «η ενιαία χάραξη ήταν μονόδρομος», προκειμένου να μπορέσει να προχωρήσει το έργο, με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές μελέτες.

Κλείνοντας, έκανε αναφορά στον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, επισημαίνοντας ότι είχε κάνει αρκετές συζητήσεις μαζί του για τη μεγάλη σημασία αυτού του έργου, χωρίς το οποίο «η Κρήτη δεν θα μπορέσει ποτέ να εκπληρώσει τη μεγάλη της αναπτυξιακή δυναμική».

Νέος ΒΟΑΚ - Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει τα δεδομένα στο νησί

Πριν από την ομιλία του πρωθυπουργού, παρουσιάστηκαν τα σημαντικά οφέλη από τη νέα Εθνική Οδό στην Κρήτη, καθώς και τα βασικά κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του έργου. Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και βοηθητική σε κάθε πλευρά, με διαχωριστική νησίδα στη μέση.

Ο νέος ΒΟΑΚ προβλέπεται να δημιουργήσει έως και 150.000 νέες θέσεις εργασίας, με μεγάλο τμήμα της χρηματοδότησης για τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο να προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το μεγαλόπνοο οδικό και αναπτυξιακό έργο αναμένεται με την ολοκλήρωσή του να αλλάξει τις μεταφορές, τον Τουρισμό και την ασφάλεια στην Κρήτη. Το νησί έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά θνησιμότητας σε τροχαία δυστυχήματα. Κάθε χρόνο σε διάφορα σημεία του ΒΟΑΚ καταγράφονται θανατηφόρα τροχαία. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, ο ΒΟΑΚ είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους στην Ελλάδα. Το 2018 δημοσιεύματα αναφέρονταν στις κατεστραμμένες πινακίδες του ΒΟΑΚ - παγίδες για τους οδηγούς.

Ο νέος ΒΟΑΚ θα διέρχεται από 8 δήμους στην Κρήτη, επιτρέποντας την άμεση και ασφαλή μετακίνηση από τη μία πλευρά του νησιού στην άλλη
Ο νέος ΒΟΑΚ θα διέρχεται από 9 δήμους στην Κρήτη

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα ενισχύσει επίσης τον Τουρισμό, επιτρέποντας στους ταξιδιώτες να μετακινούνται από τη μία άκρη του νησιού στην άλλη με ταχύτητα και ασφάλεια. Παράλληλα, θα βοηθήσει τις γρηγορότερες μεταφορές αγροτικών προϊόντων και άλλων αγαθών.

boak-kriti.jpg

voak-xania-xersonisos.jpg

Σημειώνεται ότι μαζί με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στα Χανιά βρίσκεται ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ενώ στην εκδήλωση έχουν προσκληθεί ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο υφυπουργός αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης.

Κώστας Αχ. Καραμανλής για ΒΟΑΚ: Η Κρήτη θα αποκτήσει επιτέλους μια υπερσύγχρονη Εθνική Οδό

Παίρνοντας τον λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής ανέφερε ότι μόλις ολοκληρωθεί ο νέος ΒΟΑΚ θα συνδέει την Κίσσαμο με τη Σητεία.

Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος θα φθάνει σε μήκος τα 300 χλμ., με τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό να φθάνει τα 2 δισ. ευρώ. Όπως είπε, η νέα Εθνική Οδός στην Κρήτη και η κατασκευή της αποτελεί το το μεγαλύτερο οδικό έργο που χρηματοδοτεί αυτήν τη στιγμή η Ευρωπαϊκή Ένωση.

voak-kriti-autokinitodromos-ethniki.jpg

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του άφησε αιχμές κατά του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας ότι αυτό που παρέλαβε η κυβέρνηση ΝΔ για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ είναι μια «μολυβιά στον χάρτη». Και εξήγησε: «Χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο, χωρίς χάραξη, χωρίς πλάνο χρηματοδότησης, αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες, χωρίς συνοχή και χωρίς τις προδιαγραφές για να γίνει αυτό το έργο».

voak-kriti-ethniki.jpg

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι για πρώτη φορά ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει ξεκάθαρη χάραξη. «Γνωρίζουμε ακριβώς από πού θα περάσει ο ΒΟΑΚ» σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία όλο αυτό το χρονικό διάστημα με το Υπουργείο Πολιτισμού για την προστασία των πολλών και σημαντικών αρχαιολογικών και πολιτιστικών μνημείων.

voak-kriti-autokinitodromos-ethniki-.jpg

Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του νέου ΒΟΑΚ εκτίμησε ότι τα πρώτα εργοτάξια θα ανοίξουν στα τέλη 2022, με το έργο να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στις αρχές του 2024.

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Οι 6 κομβικές αλλαγές που φέρνει στην Κρήτη ο νέος ΒΟΑΚ

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί:

  1. Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
  2. Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
  3. Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
  4. Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.
  5. Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.
  6. Το έργο θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό στην ανάπτυξη και λειτουργία του, προσφέροντας τη συνολικά επωφελέστερη συγκοινωνιακή λύση.

Ολόκληρη η εκδήλωση για τον ΒΟΑΚ και το σχέδιο κατασκευής ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου

Εκδήλωση για την παρουσίαση του σχεδίου για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ