Πολιτικη & Οικονομια

Μείωση τιμών σε τυριά και γαλακτοκομικά - Πού εντοπίζονται αυξήσεις

Συγκρατημένος ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μείωση τιμών σε τυριά και γαλακτοκομικά - Πού εντοπίζονται αυξήσεις
Τα τυριά και τα γαλακτοκομικά καταγράφουν τις μεγαλύτερες μειώσεις τιμών © ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ / EUROKINISSI

Έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ μειώθηκε τους πρώτους μήνες του 2024

Με ρυθμό 2,75% «έτρεξε» ο πληθωρισμός στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο του 2024, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα στοχευμένης έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ, σχετικά με τις πληθωριστικές πιέσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Από την έρευνα προέκυψε ότι η συγκράτηση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι της τάξης του 2,75%, έναντι 3% τον Ιανουάριο 2024.

Μείωση τιμών σε τυριά και γαλακτοκομικά - Πού εντοπίζονται αυξήσεις
© ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες:

  • τυροκομικά (-3,70%)
  • γαλακτοκομικά (-3,39%)
  • χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής (-1,22%)
  • είδη μίας χρήσης (-0,37%)
  • αυγά & βούτυρα (-0,10%)

Σημειώνεται ότι στα γαλακτοκομικά, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία, όσο και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:

  • τροφές και είδη για κατοικίδια (+11,2%)
  • νερά και αναψυκτικά (+11,2%)
  • φρέσκα φρούτα και λαχανικά (+7,46%)
  • μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη (+6,78%)
  • ξηροί καρποί και σνακ (+6,67%)

Φρέσκα φρούτα και λαχανικά

Σημειώνεται ότι στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθ' όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής, των ακραίων κλιματικών φαινομένων και των διεθνών τιμών πρώτων υλών.

Σοκολατοειδή

Η κατηγορία με τα σοκολατοειδή, έχει επηρεαστεί από τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές του κακάο και της ζάχαρης.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-d05c9kyldz81)

Τρόφιμα παντοπωλείου

Η κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», η οποία περιλαμβάνει και τα έλαια, καταγράφει αύξηση κατά 4,41%. Η συγκρατημένη αύξησή της οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.).

Οι λόγοι της συγκρατημένης αύξησης τιμών στα σούπερ μάρκετ

Αναφορικά με τους λόγους στους οποίους αποδίδεται η συγκρατημένη αύξηση τιμών στα σούπερ μάρκετ, σε αυτούς περιλαμβάνονται:

- Σταδιακή αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν σταθεροποίηση τους τελευταίους μήνες στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής/τεχνολογικής ετοιμότητας τους και της γκάμας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

- Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.

- Προσφορές και εκπτώσεις. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων.

- Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.