- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Κεραμέως:Η Επαγγελματική Εκπαίδευση βασικός συντελεστής του αύριο
Τρεις σημαντικές καινοτομίες του σχεδίου νόμου για τη λειτουργία των ΙΕΚ
Νίκη Κεραμέως: Ξεκίνησε η συζήτηση του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση- Ο βασικός στόχος και οι καινοτομίες
Ξεκίνησε σήμερα η συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου μάθηση.
«Ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Το «αποπαίδι» του χθες, να γίνει βασικός συντελεστής του αύριο. Πρόκειται για έναν εξαιρετικά δυναμικό πυλώνα της εκπαίδευσης, που έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, να απαντήσει στις προκλήσεις που θέτει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, και να αντιμετωπίσει μείζονα κοινωνικά ζητήματα, όπως η νεανική ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός», είπε στην εισαγωγική της τοποθέτηση η Νίκη Κεραμέως και περιέγραψε τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου.
Η Υπουργός ανέφερε πως «κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης που εισηγούμαστε είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, και να προσφέρει στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές εκπαίδευσης και καριέρας, ποιοτικές θέσεις εργασίας».
Στη συνέχεια η κα Κεραμέως έδωσε έμφαση στους βασικούς άξονες της μεταρρύθμισης: «Βάζουμε τέλος στην πολυπλοκότητα και αλληλοεπικάλυψη δομών και υπηρεσιών, θεσμοθετώντας, για πρώτη φορά, ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και διακριτά επίπεδα προσόντων» είπε η Υπουργός.
Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό της ΕΕΚ και ΔΒΜ, σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο.
«Στη χώρα μας συμβαίνει το εξής οξύμωρο: την ίδια ώρα που έχουμε ανεργία νέων, την ίδια στιγμή υπάρχει αυξημένη ζήτηση για συγκεκριμένες ειδικότητες, για τεχνικά επαγγέλματα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει προσφορά» τόνισε χαρακτηριστικά η κα Κεραμέως. Όπως εξήγησε η Υπουργός, «αντικείμενο του νέου νομοσχεδίου είναι να συνδέσει την επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, ώστε να καλυφθεί αυτό το κενό, αυτή η δυσαρμονία, αυτή η μεγάλη αναντιστοιχία που παρατηρείται μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στα τεχνικά επαγγέλματα».
Ταυτόχρονα, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε και στη συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με παράλληλη επένδυση στην ποιότητα σε όλα τα επίπεδα, με τον εκσυγχρονισμό δομών, την απλοποίηση διαδικασιών, την ανανέωση προγραμμάτων σπουδών και τη βελτίωση του τρόπου πιστοποίησης. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η δημιουργία του επιπέδου 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, το οποίο σήμερα δεν υφίσταται στη χώρα μας. Εκεί προβλέπεται η ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) για αποφοίτους Γυμνασίου. Δίνεται με αυτό τον τρόπο η δυνατότητα σε νέους να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους στο επίπεδο του τεχνίτη, την οποία μέχρι σήμερα δεν είχαν. Επίσης, στο επίπεδο 4, θα ιδρυθούν για πρώτη φορά Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια στα οποία απόφοιτοι Γυμνασίου θα εισάγονται με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου Γυμνασίου.
Αναφορικά με τα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ) η κα Κεραμέως υπογράμμισε:
«Επιτρέψτε μου να σταθώ σε τρεις σημαντικές καινοτομίες του σχεδίου νόμου σε σχέση με τη λειτουργία των ΙΕΚ:
1. Η ίδρυση δημόσιων Πειραματικών Ι.Ε.Κ. και Θεματικών Ι.Ε.Κ. πάντοτε στη βάση των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας,
2. Η δυνατότητα των δημόσιων και ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. να οργανώνουν ξενόγλωσσα τμήματα, στο πλαίσιο προώθησης της εξωστρέφειας του συστήματος της επαγγελματικής κατάρτισης,
3. Η δυνατότητα συμμετοχής των καταρτιζόμενων των Ι.Ε.Κ. σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον Τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με στόχο την προώθηση της εξωστρέφειας και της επαφής των καταρτιζόμενων με τις πραγματικές συνθήκες της παραγωγικής διαδικασίας σε άλλες χώρες υποδοχής».
Κλείνοντας, η κα Κεραμέως τόνισε ότι πρόκειται για ένα «νομοσχέδιο που αντιμετωπίζει ολιστικά, συνεκτικά, στρατηγικά, την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση και κυρίως την αντιμετωπίζει ως ισότιμο και εξαιρετικά κρίσιμο συντελεστή του εκπαιδευτικού μας συστήματος.»
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Τέλος η αντιδικία του κράτους με τον πόνο του πολίτη»
Κεντρικό μήνυμα η ανάγκη ευρωπαϊκής στήριξης για την ανθρώπινη παραμονή στις ακριτικές περιοχές
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις φαίνεται να είναι οι πιο ευάλωτες
Στο 2ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Σοφία Ζαχαράκη: «Ο εθελοντισμός δεν είναι απλώς μια καλή πράξη. Είναι αξία, είναι στάση ζωής»
Τι αναφέρει σε παραγγελία του προς τους εισαγγελείς της χώρας
Στα μπλόκα της Καρδίτσας και των Τρικάλων ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
Ολόκληρη η ομιλία του - Η κρίση θεσμών και η ανάγκη νέου κοινωνικού συμβολαίου
Η ερώτηση – έκπληξη που τράβηξε το ενδιαφέρον σε νέα δημοσκόπηση
«Η γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ εκφράζεται πλήρως» σημείωσε ο πρώην διευθυντής της εφημερίδας
Προβάδισμα ενός κόμματος Καρυστιανού σε σχέση με τον Τσίπρα
Οι κυβερνήσεις είχαν κάθε λόγο να μετατρέψουν τους αγρότες σε δημόσιους υπάλληλους και οι αγρότες στην πλειονότητά τους δέχθηκαν πρόθυμα αυτόν τον ρόλο
Οι δείκτες προόδου που παρουσίασε η υπουργός Εργασίας
Τι προβλέπουν οι νέες ρυθμίσεις
«Η πρόοδος της χώρας μας αναγνωρίζεται διεθνώς», τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης
Ποιες επιπτώσεις υπάρχουν αν δεν καταβληθούν εμπρόθεσμα;
Όσα είπε ο πρώην πρωθυπουργός στη χθεσινή του ομιλία σε εκδήλωση
Η πρόταση της παράταξης «Αθήνα Ψηλά»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.