- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Γιώργος Σκούρτης 1940-2018: Κομμάτια και θρύψαλα
Ο Σκούρτης, από μόνος του, ήταν σα να λέμε η Μεταπολίτευση
Ο Σκούρτης, από μόνος του, ήταν σα να λέμε η Μεταπολίτευση. Κάτι σφοδρό, γοητευτικό αλλά και τρομακτικό ταυτόχρονα. Τον καιρό εκείνο το θέατρο είχε παντού τ’ απάνω χέρι, αλλά και οι άντρες επίσης. Ήταν να τους θαυμάζεις και να τους φοβάσαι. Σήμερα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, ας βρει άλλος-η ποια από τις δύο εποχές είχε τελικά δίκιο. Γεγονός είναι πάντως ότι στο θέατρο πηγαίναμε εντελώς ψαρωμένες. (Ορισμένες από μας, τουλάχιστον.) Ευτυχώς που υπήρξαμε θεωρητικά εντελώς ανεπαρκείς για να αποφανθούμε περί του τι προσδοκούσε ο Κάρολος Κουν από το σάλτο της νεοελληνικής τεστοστερόνης επί σκηνής. Ευτυχώς που μας έκοψε και δεν φτιάξαμε κανά #metoo της θεατρόφιλης. Ευτυχώς που το βουλώσαμε και κοιτάζαμε και μαθαίναμε. Απορώντας, δυσανασχετώντας και θαυμάζοντας. Έτσι κι όχι αλλιώς πάει η ιστορία, ιδίως όταν σε αφήνει απέξω.
Θα το πω γιατί θα του άρεσε ίσως του εκλιπόντος καθώς και στην παρέα του με τους προώρως κεκοιμημένους, Μήτσο Ευθυμιάδη και Μπάμπη Τσικληρόπουλο. Δημιουργήθηκε τότε μια ομάδα θεατρικών συγγραφέων που μπορούσες να τους πιάσεις, να κρεμάσεις το παλτό σου εκεί που το κρέμαγαν κι αυτοί, να τους πεις κάνε παραπέρα ν’ αφήσω την τσάντα μου, ν’ ακουμπήσεις το ποτό σου εκεί που το ακουμπούσαν κι εκείνοι, να βγεις το βράδυ και να ξέρεις πού θα τους συναντήσεις. Η επέλαση των θεατρικών συγγραφέων στη ζωή της πόλης είχε κάτι το ερωτικό, παλιομοδίτικο βεβαίως, κάπως σαν την αυλή των Λουδοβίκων αλλά χωρίς τις περούκες. Για να ευλογηθείς έπρεπε να υποταχθείς και να θαυμάσεις. Μπορείς;
Αφήνω τα υπονοούμενα για να μπω στην ουσία αυτής της συνάντησης που κατέβαινε από τη σκηνή στο δρόμο ή μάλλον το ανάποδο. Η άπιαστη λαϊκότητα, αυτή η καταραμένη αγωνία χώμα να πιάνεις και χρυσάφι να γίνεται και το ανάποδο. Σ’ αυτό το πέρα δώθε αναλώθηκε μια θεατρική γενιά. Μεγάλωσε, ενσωμάτωσε κι απέρριψε, γοητεύτηκε και απογοητεύτηκε ή και το ανάποδο που μπορεί να είναι ακριβώς το ίδιο. Εντωμεταξύ οι μονήρεις, οι αόρατες θεότητες, Κεχαΐδης, Αναγνωστάκη, Διαλεγμένος, πλαγιοκοπούσαν από άλλους δρόμους το λαϊκό και το εσώτερο. Αν υπάρχει θεατρική δικαιοσύνη θα τους αθωώσει όλους πανηγυρικά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρωθυπουργός κάλεσε τους αγρότες σε συντεταγμένη εκπροσώπηση
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας εξαπολύει σφοδρή επίθεση στον πρώην πρωθυπουργό για «Ιθάκη» και Μάτι
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος άνοιξε την πόρτα σε συνάντηση - Τόνισε ότι οι παραβατικές συμπεριφορές δεν θα γίνουν ανεκτές
Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς σχολιάζει την εκδήλωση για την «Ιθάκη»
Ποιοι δικαιούνται το δώρο - Πώς υπολογίζεται και ποιες κυρώσεις προβλέπονται για τους εργοδότες
«Ζωτικής σημασίας για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις η Βόρεια Ελλάδα» είπε η Αμερικανίδα πρέσβειρα
«Η περίοδος που διανύουμε είναι δύσκολη και απαιτητική για τον αγροτικό κόσμο και αποτυπώνεται και στις κινητοποιήσεις»
«Η κατάληξη θα είναι το νησί της Καλυψώς με την ψευδαίσθηση της Ιθάκης»
Πολιτική Προστασία και υπηρεσίες σε 24ωρη επιφυλακή για την ασφάλεια των πολιτών
Τονίζει τη σημασία του διαλόγου με Τουρκία και Λιβύη - Ζητά «πατριωτικό ρεαλισμό»
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν λέει ποιος φταίει...» σημείωσε
Τι κάνουν όσοι θα ήθελαν αντιπολίτευση της προκοπής;
«Γονάτιζε μπροστά στους ξένους και υπέγραψε το χειρότερο από τα τρία μνημόνια» τόνισε
Τι να προσέξουν οι δικαιούχοι
Σε υψηλούς τόνους η κατάθεση στην εξεταστική επιτροπή
H απάντηση στα περί εργασιακής σχέσης της Σεμερτζίδου με το γραφείο της
600.000 ευρώ περισσότερα από το 2024
Είναι η τρίτη εκδήλωση του πρώτου κύκλου δημόσιων συζητήσεων του Books Journal και του Ωδείου Αθηνών
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.