- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Η πολυνομία είναι ο εχθρός της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα
Η «υπεύθυνη» κυβέρνηση κάνει ό,τι μπορεί για να το επιτείνει
Το βαρόμετρο κινδύνων της Allianz για το 2018 (Allianz Risk Barometer) δείχνει ότι ο βασικός επιχειρηματικός κίνδυνος παγκοσμίως είναι οι κυβερνοεπιθέσεις. Για την Ελλάδα, όμως, ως σημαντικότερος επιχειρηματικός κίνδυνος σύμφωνα με το Allianz Risk Barometer για το 2018 αναδείχθηκε η «αλλαγή της νομοθεσίας».
Ένας κίνδυνος που σε άλλες χώρες έχει αντιμετωπιστεί προ πολλού, εδώ εξακολουθεί να αποτελεί τον επιχειρηματικό κίνδυνο νούμερο ένα. Aκόμη χειρότερο όμως κι απ’ αυτό είναι το ότι η «υπεύθυνη» κυβέρνηση που θα έπρεπε να μεριμνά για την επίλυση του προβλήματος όχι μόνον δεν αναγνωρίζει τη σημασία του αλλά, αντιθέτως, κάνει ό,τι μπορεί για να το επιτείνει.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι επικίνδυνη για την καλή νομοθέτηση: Από το 2015 μέχρι σήμερα έχει εισάγει σε συζήτητη 56 αυτοτελή νομοσχέδια και πολλές διάσπαρτες διατάξεις σε 88 κυρώσεις διεθνών συμφωνιών. Αλλά εκεί που έχει πρωτεύσει είναι η παρα-νομοθέτηση. Οι συριζαίοι υπουργοί και βουλευτές έχουν καταθέσει 501 υπουργικές τροπολογίες και 607 βουλευτικές τροπολογίες! Κυβερνούν με τροπολογίες, και μάλιστα, βουλευτικές. Δηλαδή, με το άκρον άωτον της κακής νομοθέτησης, αφού οι βουλευτικές τροπολογίες δεν έχουν τα ελάχιστα εχέγγυα που απαιτούνται για έναν, όχι καλό, αλλά αποδεκτό νόμο. Αυτές τις τροπολογίες κάνουν δεκτές οι υπουργοί παρακάμπτοντας όλους τους νομοτεχνικούς ελέγχους και τους ελέγχους ουσίας που αφορούν τη νομιμότητα και την οικονομικότητά τους. Είναι το κοινό βρώμικο μυστικό μεταξύ των παροικούντων το Μέγαρο της Βουλής των Ελλήνων ότι οι βουλευτικές τροπολογίες δεν χρειάζεται να συνοδεύονται από έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Ο εστί μεθερμηνευόμενο: Σ’ ένα πολιτικό σύστημα και σε μια κοινωνία η οποία επικοινωνεί με τους αντιπροσώπους της μόνο στη βάση ενός πελατειακού κώδικα, η εξυπηρέτηση των πελατών συνιστά ύψιστη αποστολή του, ακόμη κι αν αυτή το οδηγεί, με βεβαιότητα, στη δημιουργία ελλειμμάτων και χρεών.
Η κακή νομοθέτηση, ειδικότερη έκφραση της οποίας είναι η συχνή αλλαγή των ρυθμιστικών κανόνων, είναι, κατά την κυβερνητική αντίληψη, ένα «συστημικό» πρόβλημα. Δηλαδή, ανήκει σ’ εκείνα για τα οποία έχει, επισταμένως, καλλιεργηθεί η εντύπωση ότι δεν λύνονται. Αυτό είναι το τρικ που έχουν βρει οι φαυλοκράτες και πελατοκράτες που κυβερνούν όχι μόνον για να έχουν μια εύκολη δικαιολογία για τη διαιώνιση του προβλήματος αλλά και για τη μεγέθυνσή του.
Κι όμως υπάρχει πολιτική καλής νομοθέτησης στην Ελλάδα!
Η κυβέρνηση αμελεί για την εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου που έθεσε ο ν. 4048/12 για την καλή νομοθέτηση. Πολλά από τα προβλήματα που προκαλεί η πολυνομία και η κακονομία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, εάν εφαρμόζονταν οι αρχές και η διαδικασία που ο νόμος αυτός θέσπισε. Μεταξύ των αρχών αυτών συμπεριλαμβάνονται η αναγκαιότητα, η αναλογικότητα (δηλαδή, η εύλογη σχέση μέσου και σκοπού με υιοθέτηση του λιγότερο επαχθούς μέτρου), η απλότητα και η σαφήνεια του περιεχομένου των ρυθμίσεων καθώς και η αποτελεσματικότητα και η αποδοτικότητα.
Ο ίδιος νόμος έχει δημιουργήσει ad hoc δομές τόσο στα υπουργεία όσο και στην επιτελική Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης (ΓΓΚ) που εντέλλεται την παρακολούθηση της καλής εφαρμογής του. Η ΓΓΚ, όμως, περί άλλων τυρβάζει. Δεν συντάσσει και δεν δημοσιεύει τις εκθέσεις για την ποιότητα των υπουργικών εκθέσεων για την εκτίμηση των συνεπειών των ρυθμίσεων, δεν εφαρμόζει μια πολιτική κωδικοποίησης και απλούστευσης της νομοθεσίας.
Οι δομές που εποπτεύει, όπως η Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης, έχουν περιπέσει σε αδράνεια. Η ΚΕΚ με αρμοδιότητα την αναδιάρθρωση των διατάξεων που κωδικοποιούνται, την απάλειψη των διατάξεων που έχουν καταργηθεί ρητά ή σιωπηρά, καθώς και των μεταβατικών διατάξεων που δεν έχουν πεδίο εφαρμογής, θα μπορούσε να καθαρίσει τη νομοθετική κόπρο. Επιπλέον, έχει ιδιαίτερα ευέλικτες διαδικασίες με τις οποίες μπορεί να καλεί επιστήμονες για όποια προπαρασκευή απαιτείται για τις κωδικοποιήσεις.
Προσλήψεις, όμως, η ΓΓΚ κάνει στις ψευδο-δομές που δημιουργεί για το βόλεμα ημετέρων: Μόλις, πρόσφατα, δημοσιεύθηκε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη τριών (3) θέσεων ειδικών συμβούλων, τεσσάρων (4) θέσεων ειδικών συνεργατών και δύο (2) θέσεων στο «Γραφείο Επιστημονικής και Γραμματειακής Υποστήριξης των Συλλογικών Κυβερνητικών Οργάνων». Το Γραφείο αυτό που ιδρύθηκε με το π.δ. 73/2017 (Α΄ 105) έχει, μεταξύ άλλων, ως αρμοδιότητα «να εκπονεί μελέτες, να συντάσσει σχέδια κειμένων πολιτικής και να γνωμοδοτεί για κάθε θέμα για το οποίο ερωτάται»! Προφανώς η σημαντική αυτή εργασία αξιολογείται ως σημαντικότερη έναντι της δραστικής μείωσης της πολυνομίας, που αποτελεί όρο της ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας στη χώρα μας...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν λέει ποιος φταίει...» σημείωσε
Τι κάνουν όσοι θα ήθελαν αντιπολίτευση της προκοπής;
«Γονάτιζε μπροστά στους ξένους και υπέγραψε το χειρότερο από τα τρία μνημόνια» τόνισε
Τι να προσέξουν οι δικαιούχοι
Σε υψηλούς τόνους η κατάθεση στην εξεταστική επιτροπή
H απάντηση στα περί εργασιακής σχέσης της Σεμερτζίδου με το γραφείο της
600.000 ευρώ περισσότερα από το 2024
Είναι η τρίτη εκδήλωση του πρώτου κύκλου δημόσιων συζητήσεων του Books Journal και του Ωδείου Αθηνών
Ο πρωθυπουργός μίλησε σε εκδήλωση του υπουργείου
Τι αποφασίστηκε στη σύσκεψη του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας
Η κατάθεση Μαγειρία στη Βουλή για επιδοτήσεις και ελέγχους
Κλειστά σχολεία σε Αττική και άλλους δήμους την Παρασκευή
Η δωρεά του ενισχύει σημαντικά τα οικονομικά του κόμματος του
Στόχος είναι η προσθήκη 258.000 νέων καταναλωτών και άνω των 2.000 χιλιομέτρων δικτύου
Σύντομα το πλαίσιο για τη μείωση του ενεργειακού κόστους
«Πότε επιτέλους θα παραδοθεί στους πολίτες;» ρωτά ο δήμαρχος Αθηναίων
Ο δήμαρχος Αθηναίων έκανε λόγο για καθυστερήσεις
Δήλωσε απόλυτα δικαιωμένος από την Εξεταστική του ΟΠΕΚΕΠΕ
Η διαδικασία και τα πρόστιμα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.