- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Από το ζην, στο ευ ζην: Νέα δεδομένα για το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον, δείχνει έρευνα της MARC, μια πρωτοβουλία της Παπαστράτος
Η εργασιακή ασφάλεια δίνει πλέον τη θέση της στην αναζήτηση καλύτερων αποδοχών και ευκαιριών επαγγελματικής ανέλιξης
Την ίδια στιγμή, η εργασιακή ασφάλεια υποχωρεί, με τους εργαζόμενους να αναζητούν ευελιξία και πιο ικανοποιητικές συνθήκες εργασίας
Μια σταθερή δουλειά ή μια δουλειά που μπορεί να έχει προοπτικές; Λίγα χρόνια πριν θα λέγαμε ότι οι περισσότεροι Έλληνες θα προτιμούσαν τη σταθερότητα, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πλέον, όπως αποτυπώνει μεγάλη έρευνα της MARC για λογαριασμό της Παπαστράτος, οι αμοιβές, η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, αλλά και οι ευκαιρίες εξέλιξης, αποτελούν τις προτεραιότητες. Οι εργαζόμενοι, μάλιστα, εμφανίζουν σήμερα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σε σχέση με το παρελθόν και σε ποσοστό 60,5% διεκδικούν καλύτερη ποιότητα ζωής μέσω της δουλειάς τους και είναι έτοιμοι να θυσιάσουν την ασφάλεια μιας σταθερής θέσης εργασίας, αν μπορούν να βρουν συνθήκες καλύτερα αμειβόμενης δουλειάς και ισορροπίας σε σχέση με την προσωπική τους ζωή.
Αναζήτηση καλύτερων αποδοχών και ευκαιριών επαγγελματικής ανέλιξης
Σύμφωνα με την έρευνα, η εργασιακή ασφάλεια, που κάποτε αποτελούσε την κυρίαρχη επιδίωξη, δίνει πλέον τη θέση της στην αναζήτηση καλύτερων αποδοχών και ευκαιριών επαγγελματικής ανέλιξης. Παράλληλα, η έννοια της «καλής επιχείρησης» αποκτά πολυπαραγοντική διάσταση, με τους εργαζόμενους να αξιολογούν τους εργοδότες τους βάσει πολλών κριτηρίων, από το εργασιακό περιβάλλον και τη δίκαιη αντιμετώπιση μέχρι την ευελιξία και τις προοπτικές ανάπτυξης.
Ευελιξία στην εργασία
Την ίδια ώρα, η έρευνα αποτυπώνει το γεγονός ότι η ευελιξία αποτελεί πλέον απαραίτητο στοιχείο της σύγχρονης εργασίας. Το 53,5% των εργαζομένων επιθυμεί ένα μεικτό μοντέλο που συνδυάζει τηλεργασία και φυσική παρουσία, ενώ η αποκλειστικά διά ζώσης εργασία προτιμάται από το 35%. Οι Gen Z (έως 27 ετών) εργαζόμενοι (58,2%) προτιμούν ένα ευέλικτο ωράριο που καθορίζεται σε συνεργασία με τον εργοδότη τους. Ταυτόχρονα, η πλειονότητα σε κάθε ηλικιακή ομάδα δείχνει διάθεση για συνεργασία με εργαζόμενους όλων των ηλικιών και όχι μόνο με συνομηλίκους, σε ποσοστό 73,5%.
Οι πολυεθνικές με τη μεγαλύτερη απήχηση
Χαρακτηριστικό των αλλαγών αποτελεί το γεγονός ότι η προτίμηση για εργασία στο δημόσιο μειώνεται σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, καθώς μόλις το 30,1% των ερωτηθέντων το θεωρεί ελκυστική επιλογή. Αντίθετα, η αυτοαπασχόληση αποκτά μεγαλύτερη απήχηση, καθώς το 31,7% δηλώνει ότι θα προτιμούσε αυτή τη μορφή εργασίας. Παράλληλα, οι πολυεθνικές επιχειρήσεις εξακολουθούν να έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση, προσελκύοντας το 54,2% των ερωτηθέντων, με τη Gen Z να εκδηλώνει προτίμηση προς αυτές σε ποσοστό 61,3%. Να σημειωθεί ότι 8 στους 10 εκπροσώπους (78,7%) της Gen Z θα εξέταζαν το ενδεχόμενο εργασίας στο εξωτερικό, εφόσον θα υπήρχαν καλύτερες συνθήκες απασχόλησης. Στο σύνολο των ερωτηθέντων αυτό το ποσοστό διαμορφώνεται στο 68%.
Ο ρόλος της τεχνολογίας στην αγορά εργασίας
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι εργαζόμενοι εκφράζουν ανησυχία αλλά και προσδοκίες σχετικά με την επίδραση της τεχνολογίας στην εργασία. Το 46,4% θεωρεί ότι οι νέες τεχνολογίες θα διευκολύνουν την επαγγελματική καθημερινότητα, ενώ η Gen Z εμφανίζεται η πιο αισιόδοξη γενιά απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τις επιπτώσεις της στην αγορά εργασίας.
Παρόλα αυτά, το 42,4% των συμμετεχόντων ανησυχεί για πιθανές αρνητικές συνέπειες, όπως η απώλεια θέσεων εργασίας. Σε κάθε περίπτωση, το 84,3% των ερωτηθέντων δηλώνει διατεθειμένο να εκπαιδευτεί σε νέες τεχνολογίες, ενώ η συνεχής εκπαίδευση και η ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων θεωρούνται κρίσιμοι παράγοντες για το επαγγελματικό μέλλον, με το 71,3% να αναγνωρίζει τη σημασία της διαρκούς μάθησης.
Οι προτεραιότητες της κάθε γενιάς
Κάθε γενιά φαίνεται πως έχει διαφορετικές προτεραιότητες, όπως ήταν αναμενόμενο. Έτσι, η Gen Z προτάσσει την ποιότητα εργασίας (απολαβές και συνθήκες) σε ποσοστό 73%, οι Millennials (28 έως 43 ετών) την αμοιβή και την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, η Gen X (44 έως 59) προκρίνει την εργασιακή ασφάλεια και οι Boomers (60 έως 65 ετών) την αξιοκρατία-αναγνώριση και την επιβράβευση των προσπαθειών τους.
Συμπεράσματα
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο γενικός διευθυντής Επικοινωνίας και Βιωσιμότητας της Παπαστράτος, Θέμης Χασιώτης, ανέφερε: «Η εικόνα της εργασίας στην Ελλάδα αλλάζει. Οι εργαζόμενοι δεν αναζητούν πλέον απλώς μια σταθερή δουλειά, αλλά ένα περιβάλλον που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους για ανάπτυξη, ισορροπία και ουσιαστική αναγνώριση της προσπάθειάς τους. Οι επιχειρήσεις που θα προσαρμοστούν σε αυτές τις νέες απαιτήσεις θα είναι και εκείνες που θα προσελκύσουν το πιο αξιόλογο τμήμα του ανθρώπινου δυναμικού. Στην Παπαστράτος, κατανοούμε αυτή την αλλαγή και συνεχίζουμε να επενδύουμε σε ένα εργασιακό περιβάλλον, το οποίο προωθεί με πράξεις την εξέλιξη, την καινοτομία και την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής».
Ταυτότητα: Η έρευνα της MARC με θέμα «Τι πιστεύουν οι Έλληνες για το ιδανικό περιβάλλον εργασίας» για λογαριασμό της Παπαστράτος διεξήχθη τον Σεπτέμβριο του 2024 σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.053 ατόμων 18 έως 65 ετών, από διαφορετικές κοινωνικοοικονομικές ομάδες και γεωγραφικές περιοχές της Ελλάδας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς θα διαβάσετε πίσω από τα νούμερα και θα δείτε την αλήθεια πίσω από τα metrics
Οι ιστορίες της Αδριανής και του Γιώργου, εργαζόμενοι με αξιοσημείωτη πορεία στη Dialectica, είναι από αυτές που μας κάνουν να κοιτάμε μπροστά με ακόμη μεγαλύτερη αισιοδοξία.
Ξεχωριστή αναφορά έκανε στο energy management της εταιρείας
Ενοποίηση δύο ιστορικών ονομάτων με στόχο την ανάπτυξη στην ελληνική και διεθνή αγορά τροφίμων
Το πάρκο συμπληρώνει τέσσερα χρόνια λειτουργίας
Παράλληλα, οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν κοινές λιανικές υπηρεσίες
Ένα επεισόδιο για κάθε επιχειρηματία που εγκλωβίζεται στη σκέψη και ψάχνει το θάρρος να περάσει στη δράση
Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το προσεχές διάστημα
Η ATHENS VOICE ανοίγει τον φάκελο «Work Ethics» και ψάχνει απαντήσεις:
Με περισσότερους από 2.800 εργαζόμενους σε 19 χώρες, η ιστορία της ανάπτυξης της εταιρείας είναι κυρίως ιστορία ανθρώπων
Η πώληση δεν είναι μόνο τεχνική ή εκπαίδευση· είναι πρωτίστως επικοινωνία, κατανόηση και ανθρώπινη σύνδεση.
Άρθρο της Δήμητρας Δασκαλάκη, Γενικής Διευθύντριας Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Επικοινωνίας της ΜETRO (My market και METRO Cash & Carry)
Μια επιχειρηματική ιστορία επιτυχίας που βασίζεται στη φιλοσοφία «οι άνθρωποί μας, η δύναμή μας»
Η Νικολέττα Κολομπούρδα, Chief People Officer & Member of the Board, Lidl Ελλάς, μιλάει για τη νέα διεθνή καμπάνια της Lidl
Με σεβασμό στις αρχές της ΕΚΕ, η εταιρεία διασφαλίζει τις αξίες της ισότητας, της προσβασιμότητας και της συμπερίληψης
Κουλτούρα ευθύνης, διαφάνεια, διαφορετικότητα, προσφορά στην κοινωνία
Πώς ένας σύγχρονος χώρος εργασίας δημιούργησε μια κουλτούρα αυθεντικής ανθρώπινης σύνδεσης
Ένα εργασιακό περιβάλλον που επενδύει στη γνώση, στηρίζει την ευεξία και προάγει την ισότητα
Η κουλτούρα συνεργασίας και ανάπτυξης στην καρδιά της φιλοσοφίας των εταιρειών του Ομίλου
Η εκδήλωση επανέρχεται στις 18 Δεκεμβρίου, ενώνοντας την έρευνα και την καινοτομία με το επιχειρείν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.