Ελλαδα

Σχολεία: Μειώνεται η διδακτέα ύλη σε δημοτικά και γυμνάσια από το 2025

Στην τελική ευθεία σχέδιο του ΙΕΠ με στόχο πιο ουσιαστική και στοχευμένη μάθηση

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Σχολική αίθουσα
© Menelaos Myrillas/SOOC

Λιγότερη ύλη σε δημοτικά και γυμνάσια από το 2025-26, με στόχο την ευελιξία και την εστίαση στην κατανόηση, σύμφωνα με σχέδιο του ΙΕΠ

Στην τελική φάση επεξεργασίας του σχεδίου για τον περιορισμό της διδακτέας ύλης, που θα εφαρμοστεί από την ερχόμενη χρονιά στα σχολεία, βρίσκεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Σπύρος Δουκάκης, το σχέδιο του ΙΕΠ θα αφορά τη διδακτέα ύλη όλων των τάξεων του δημοτικού και του γυμνασίου στα σχολεία και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο τελικό στάδιο των επανελέγχων, προτού γίνει η τελική εισήγηση προς την υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δουκάκης, ο περιορισμός της διδακτέας ύλης θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2025-26 και θα αφορά όλες τις τάξεις, από την Α' δημοτικού έως και τη Γ' γυμνασίου, ωστόσο δεν θα επηρεάσει όλα τα μαθήματα.

Από τον σχεδιασμό εξαιρούνται οι τάξεις του λυκείου, καθώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις γίνεται η χρήση της Τράπεζας Θεμάτων. Έτσι, η διδακτέα ύλη των λυκείων δεν θα αλλάξει.

«Σε κάποια μαθήματα δεν θα υπάρξουν αλλαγές», εξήγησε ο κ. Δουκάκης, «και σε όποια υπάρξουν, ο περιορισμός της ύλης θα φτάνει έως και το 30% της σημερινής ύλης».

Όπως επεσήμανε, δεν πρόκειται για μία απλή μείωση της διδακτέας ύλης, αλλά ένα σχέδιο που θα δίνει περισσότερη ελευθερία στον εκπαιδευτικό για να προχωρά σε πιο ουσιαστική διδασκαλία.

Σύμφωνα με το υπό επεξεργασία σχέδιο, προτείνεται η αναδιοργάνωση των μαθησιακών στόχων κάθε γνωστικού αντικειμένου σε δύο κατηγορίες:

- βασικοί - υποχρεωτικοί, που διασφαλίζουν τη θεμελιώδη γνώση και τις αναγκαίες δεξιότητες για όλους τους μαθητές, και

- πρόσθετοι - προαιρετικοί, που δίνουν στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να επιλέγει τι επιπλέον θα διδάξει και να προσαρμόζει τη διδασκαλία στα ενδιαφέροντα, το επίπεδο και τις ιδιαιτερότητες της τάξης του.

«Έτσι, εξασφαλίζεται πολύτιμος διδακτικός χρόνος, ενισχύεται η παιδαγωγική ευελιξία και ενδυναμώνεται ο ρόλος του, ώστε να υποστηρίζει μια πιο στοχευμένη και ουσιαστική διδασκαλία, με σεβασμό στον ρυθμό κάθε μαθητή και στις ανάγκες της σχολικής ομάδας», σχολίασε ο κ. Δουκάκης.

Σύμφωνα με το ΙΕΠ, το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για περισσότερο παιδαγωγικό χώρο και χρόνο είναι διαχρονικό, και με τον τρόπο αυτό απαντάται η ανάγκη αυτή των εκπαιδευτικών και παράλληλα, δίνεται ο χώρος και για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της ικανότητας σύνθεσης και της δημιουργικότητας των μαθητών.

Ταυτόχρονα, ο νέος σχεδιασμός της διδακτέας ύλης θα βρίσκεται σε αρμονία με εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών και του συστήματος του πολλαπλού βιβλίου, που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το 2026-27.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY