Ελλαδα

Σπουδές και Τεχνητή Νοημοσύνη: Ποια τμήματα ξεχωρίζουν στα 4 Επιστημονικά Πεδία

Οι σχολές και τα τμήματα που φαίνεται να ανταποκρίνονται καλύτερα σε σχέση με την Τεχνητή Νοημοσύνη

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Φοιτητές σε αμφιθέατρο
Σπουδές και Τεχνητή Νοημοσύνη: Ποιες σχολές ξεχωρίζουν στα 4 Επιστημονικά Πεδία © ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

Τεχνητή Νοημοσύνη: Οι σχολές και τα τμήματα που φαίνεται να ανταποκρίνονται καλύτερα στα ακαδημαϊκά και επαγγελματικά αντικείμενα του μέλλοντος

Οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2025 ετοιμάζονται τις επόμενες ημέρες να συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό τους Δελτίο και δεν είναι λίγοι εκείνοι που εξετάζουν σχολές που φαίνεται ότι ανταποκρίνονται καλύτερα στις μελλοντικές ανάγκες της αγοράς εργασίας στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης

Σύμφωνα με την ετησία έκθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρoυμ, οι επαγγελματικές τάσεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη (TN) και στην επεξεργασία πληροφοριών αναμένεται να δημιουργήσουν 11 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, ενώ ταυτόχρονα θα εκτοπίσουν 9 εκατομμύρια άλλες - περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη τεχνολογική τάση (World Economic Forum, Future of Jobs Report 2025. www.weforum.org). 

Η διευθύντρια του Εργαστηρίου Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναπληρώτρια καθηγήτρια Κατερίνα Αργυροπούλου και οι επιστημονικές συνεργάτιδες του Εργαστηρίου, εξειδικευμένες σύμβουλοι σταδιοδρομίας Αναστασία Βρεττού, Ασπασία Καραβία, Πηνελόπη Μπέλκη, Ολυμπία Χαϊδεμενάκη υποστηρίζουν ότι «σε ένα περιβάλλον όπου η τεχνολογία αναδιαμορφώνει διαρκώς τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και επηρεάζει τις ίδιες τις δομές της γνώσης, η επιλογή σπουδών χρειάζεται να γίνει με ανοιχτό ορίζοντα, γνώση των εξελίξεων και επίγνωση των δεξιοτήτων που θα είναι απαραίτητες στο μέλλον - όπως η ευελιξία, η επίλυση σύνθετων προβλημάτων, η ψηφιακή παιδεία και η ικανότητα συνεργασίας ανθρώπου και μηχανής». Ωστόσο, επεσήμαναν ότι «είναι επίσης σημαντικό να κατανοούμε ότι η ΤΝ αγγίζει -ή θα αγγίξει- σχεδόν όλους τους επαγγελματικούς τομείς και άρα, αυτό το οποίο θα πρέπει να σκεφτούν οι μελλοντικοί εργαζόμενοι είναι το πώς θα ενσωματώσουν την ΤΝ και θα την εκμεταλλευτούν ως εργαλείο για την ενίσχυση της επιστήμης ή του αντικειμένου τους, που και πάλι είναι σημαντικό να επιλέξουν με βάση τα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες και τις αξίες τους».

Αν και, όπως επεσήμαναν οι ίδιες η ανταπόκριση μίας σχολής ή ενός τμήματος στις μελλοντικές ανάγκες της αγοράς εργασίας και στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης «δεν αποτελεί ορόσημο για την επιλογή μιας σχολής για τον υποψήφιο κι ούτε θα πρέπει να επηρεαστεί από αυτές», υπάρχουν σχολές και τμήματα σε κάθε Επιστημονικό Πεδίο, που κατά τις ίδιες, φαίνεται να ανταποκρίνονται καλύτερα σε σχέση με την Τεχνητή Νοημοσύνη, την τεχνολογία, τη βιωσιμότητα και τις κοινωνικές αλλαγές.

Σχολές και Τεχνητή Νοημοσύνη - Οι επιλογές ανά Επιστημονικό Πεδίο

1ο Πεδίο

- Ψηφιακών μέσων και Κινηματογράφου, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Πολιτισμική βιομηχανία, σχεδιασμός ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ψηφιοποίηση μουσείων κ.α.)

- Ψηφιακά Μέσα και Επικοινωνία, Ιόνιο Πανεπιστήμιο (Ψηφιακό μάρκετινγκ, social media, animation, επικοινωνία, δημιουργικές βιομηχανίες)

- Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (Νομικά, πολιτικά, οικονομικά, γλωσσομάθεια, διπλωματία, δημόσια διοίκηση, διεθνείς οργανισμοί)

- Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

2ο Πεδίο

- Τμήματα Πληροφορικής, ΕΚΠΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΠΑΔΑ ΠΑΠΕΙ, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (Προγραμματισμός, ΤΝ, big data, κυβερνοασφάλεια, τεχνολογία, ανάλυση δεδομένων, software engineering)

- Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, ΑΠΘ, Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ΠΑΔΑ (Hardware, software, τεχνητή νοημοσύνη, μηχανικοί υπολογιστών, AI developers)

- Μηχανικών Περιβάλλοντος, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Περιβαλλοντική τεχνολογία, βιωσιμότητα, πράσινη ανάπτυξη, ESG, περιβαλλοντική πολιτική)

- Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, ΠΑΔΑ

3ο Πεδίο

- Μηχανικών Βιοϊατρικής, ΠΑΔΑ

- Βιοτεχνολογία, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Βιολογία, τεχνολογία, ΤΝ στην υγεία, φαρμακευτική, βιομηχανία υγείας, έρευνα)

- Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Ασφάλεια τροφίμων, τεχνολογία τροφίμων, βιομηχανία τροφίμων, διατροφολογία)

4ο Πεδίο

- Ψηφιακά Συστήματα, ΠΑΠΕΙ (Πληροφορική, κυβερνοασφάλεια, επιχειρησιακή ανάλυση, IT consulting, data analysis)

- Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, ΟΠΑ (προσβάσιμη πλέον και από το 2ο ΕΠ, διοίκηση, τεχνολογία, ανάλυση δεδομένων, business analytics, project management)

- Ναυτιλιακά, ΠΑΠΕΙ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου (Διοίκηση, logistics, διεθνές εμπόριo, ναυτιλιακές εταιρείες, logistics, διεθνείς μεταφορές)

- Εισαγωγή σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY