Ελλαδα

Ηλεκτρικός: Υπογειοποίηση γραμμών και επεκτάσεις προς Βαρυμπόμπη και «Σταύρος Νιάρχος»

Τα σχέδια που «ξεπαγώνουν» - Τι εξετάζει η Ελληνικό Μετρό για τη γραμμή 1

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ηλεκτρικός
Ηλεκτρικός: Υπογειοποίηση των γραμμών και επεκτάσεις προς Βαρυμπόμπη © ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI

Ηλεκτρικός: Υπογειοποίηση των γραμμών και επεκτάσεις προς Βαρυμπόμπη - Τα σχέδια που «ξεπαγώνουν» - Τι εξετάζει η Ελληνικό Μετρό για τη γραμμή 1

Η επέκταση του δικτύου του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου (πρώην ΗΣΑΠ) φαίνεται ότι εξετάζεται ξανά από την Ελληνικό Μετρό, που έχεις ως στόχευση οι γραμμές του να επεκταθούν βορειότερα της Κηφισιάς, να υπογειοποιηθούν πλήρως οι γραμμές στον Πειραιά και το δίκτυο να φτάνει έως το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», η επέκταση του δικτύου του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (σημερινή γραμμή 1) από την Κηφισιά έως τον Άγιο Στέφανο και η υπογειοποίηση των γραμμών από το Νέο Φάληρο έως τον Πειραιά αποτελούν «παλαιά» έργα που «πάγωσαν» στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και των Μνημονίων. 

Ηλεκτρικός: Επέκταση της γραμμής από την Κηφισιά έως τη Βαρυμπόμπη

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, σύμφωνα με προκαταρκτική μελέτη του 2006, το σχέδιο αφορούσε την επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά μέχρι και τον Άγιο Στέφανο, με νέες στάσεις σε Καστρί, «Νάρκισσο», Δροσιά, Άνοιξη και Άγιο Στέφανο. Το σχέδιο «πάγωσε» το 2010, ωστόσο, ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία τερματικού σταθμού στον κόμβο της Βαρυμπόμπης. Η επέκταση συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. θα περιλαμβάνει την υπογειοποίηση των γραμμών αμέσως μετά το ΚΑΤ, με τον σταθμό της Κηφισιάς να γίνεται πλέον υπόγειος και τη γραμμή να κατευθύνεται προς τη Νέα Ερυθραία, καταλήγοντας στον Κόμβο Βαρυμπόμπης, όπου θα είναι δυνατή η μετεπιβίβαση για όσους κινούνται στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.

Υπογειοποίηση των γραμμών του Ηλεκτρικού στο τμήμα Νέο Φάληρο - Πειραιάς

Το σχέδιο για την υπογειοποίηση της γραμμής 1 του μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) στο τμήμα από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά χρονολογείται πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.  Σήμερα το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του Δήμου Πειραιά. Οι μελέτες που εκπονήθηκαν πριν από την Ολυμπιάδα του 2004 για την υπογειοποίηση της γραμμής 1 του μετρό στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς προέβλεπαν τη «βύθιση» των γραμμών μετά τον σταθμό του Νέου Φαλήρου και την «ανύψωσή» τους λίγο πριν από την είσοδο στον τερματικό σταθμό του Πειραιά. Επίσης, προέβλεπαν τη δημιουργία ενός ενδιάμεσου σταθμού με το όνομα «Καμίνια», στην περιοχή του παλαιού καπνεργοστασίου του Κεράνη.

Επέκταση προς το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος»

Κατά το ίδιο ρεπορτάζ, στον σχεδιασμό της εταιρείας Ελληνικό Μετρό περιλαμβάνεται η επέκταση του δικτύου του Ηλεκτρικούπρος τα Νότια Προάστια, και ειδικότερα προς το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Στη σχετική μελέτη χάραξης προβλέπεται η δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1, μέσω διακλάδωσης, που θα ξεκινά από τον σταθμό του Θησείου. Η νέα γραμμή Θησείο – ΚΠΙΣΝ θα έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και θα περιλαμβάνει τέσσερις σταθμούς: Ανω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και ΚΠΙΣΝ.

Πηγή: Τα Νέα

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.