Ελλαδα

«Αφαίρεσε την οικογένεια η ΔΕΛΤΑ στη νέα συσκευασία γάλακτος!!»

Οι νέες εικόνες που πρέπει σιγά-σιγά να συνηθίζουμε

34585-78037.jpg
Δήμητρα Γκρους
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Αφαίρεσε την οικογένεια η εταιρεία ΔΕΛΤΑ στη νέα της συσκευασία

Η διαφήμιση της ΔΕΛΤΑ και ο νόμος για τα ομόφυλα ζευγάρια

Φυσικά η πρόταση του τίτλου δεν είναι ακριβής. Στην πραγματικότητα η Δέλτα πρόσθεσε μια νέα εικόνα στην οικογενειακή της συσκευασία. Όμως στα social media διαβάζεις σχόλια όπως: Προσοχή! Η ΔΕΛΤΑ θέλει να εξαφανίσει τη Γυναίκα-Μητέρα από την οικογένεια!! Να βγάλει τη μητρότητα από τη μέση!!;; Προωθεί τη Woke ατζέντα! Στόχος είναι να συνηθίσουμε την απουσία της μάνας!!! Να μείνει με τους ανώμαλους πελάτες της, μποϊκοτάζ! Που συνοδεύονται από δύο συσκευασίες Δέλτα, η μία με την κλασική εικόνα (πριν) και η άλλη με έναν πατέρα να δίνει γάλα στο παιδί του (μετά). Το έναυσμα έδωσε ο αρχηγός με τουίτ: ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΑΝΑ; Αφαίρεσε την οικογένεια η εταιρεία ΔΕΛΤΑ στη νέα της συσκευασία. Εξαφανίζουν την μάνα από παντού!!! Γιατί; #Βελόπουλος.

Φυσικά υπάρχει κάτι πονηρό που αναπαράγεται ψευδώς, καθώς η εν λόγω εικόνα στη συσκευασία είναι μία από τις πολλές. Και πάλι όμως, υπάρχουν πολλοί που ενοχλούνται στην ιδέα ότι η αναπαράσταση της οικογένειας σε ένα γάλα δεν είναι η πατροπαράδοτη, μαμά, μπαμπάς, παιδιά. Αλλά και στην ιδέα ότι στο παιδί δίνει το γάλα ο πατέρας. Οι συμπολίτες μας που αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο κατά πάσα πιθανότητα πιστεύουν ότι η φροντίδα του παιδιού, όπως και του σπιτιού, ανήκει κυρίως, αν όχι αποκλειστικά, στη γυναία-μητέρα. Αλλιώς δεν θα ξυπνούσε τέτοια πάθη μια τόσο αυτονόητη σκηνή ενός μπαμπά να ταΐζει το παιδί του.

Καταρχάς, μπράβο στο τμήμα μάρκετινγκ της Δέλτα, κάθε διαφήμιση που κάνει ντόρο είναι πετυχημένη. Επιπλέον έχει σημασία μια εταιρία που πουλάει γάλα, δηλαδή που απευθύνεται σε οικογένειες, να εμφανίζεται σιγά-σιγά πιο συμπεριληπτική στο τι είναι οικογένεια. Σε συνδυασμό με το νομοσχέδιο που πρόκειται να έρθει σε λίγο καιρό στη Βουλή, μπορεί να κάνει όσους σταθούν μπροστά στο ράφι να αναρωτηθούν: Ο μπαμπάς δίνει το γάλα στο παιδί επειδή η μαμά εργάζεται ή λείπει σε επαγγελματικό ταξίδι; Ή έχει πάει για καφέ με τις φίλες της; Μήπως έχουν χωρίσει και άρα τον μισό καιρό φροντίζει εκείνος το παιδί; Μήπως είναι μονογονεϊκή οικογένεια ή ο ένας από τους δύο μπαμπάδες του παιδιού; Όλα τα σενάρια είναι πιθανά, όσο και υπαρκτά. Οι συμπολίτες μας που αντιδρούν, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΗΤΕΡΑ, θέλουν τη γυναίκα υποδεέστερη του άντρα, η ισότητα στο γάμο έχει να διανύσει κι άλλο δρόμο όχι μόνο σε σχέση με τα ομόφυλα αλλά και τα ετερόφυλα ζευγάρια. Και άρα, στερεότυπα που είναι ακόμα σε ισχύ, μερικές φορές χωρίς καν να το συνειδητοποιούμε, είναι σημαντικό να σπάνε διαρκώς στα σούπερ μάρκετ και στα ψυγεία και σε διάφορα πεδία της καθημερινής ζωής. Τους περισσότερους που θα σταθούν μπροστά στο γάλα θα τους ξενίσει στην αρχή, μετά θα συνηθίσουν. Και σιγά την εικόνα, ούτε καν δύο μπαμπάδες μαζί.

Το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια κάνει το εξής επαναστατικό: εκπαιδεύει την ελληνική κοινωνία στη συμπερίληψη, στο να αρχίζει να αντιλαμβάνεται και να αναγνωρίζει ότι ΥΠΑΡΧΟΥΝ κατηγορίες πολιτών που πρέπει να έχουν ίσα δικαιώματα. Δεν είναι μόνο όσοι αντιδρούν με φανατισμό επειδή φοβούνται ότι ο νέος κόσμος, που αρνούνται ότι υπάρχει, θα τους αφήσει εκτός. Είναι η σιωπηλή πλειοψηφία που χρειάζεται νέες παραστάσεις και εικόνες στην καθημερινή ζωή για να αρχίσει να σκέφτεται πιο ανοιχτά. Και είναι κι ένα μεγάλο βήμα που πρέπει να κάνει ο καθένας από εμάς μέσα του: να καλλιεργήσει την ευαισθησία για το πώς μπορεί να νιώθει κάποιος όταν αισθάνεται με κάθε ευκαιρία ότι ο κόσμος γύρω του τον αποκλείει. Η συζήτηση που έχει ανοίξει με αφορμή τον καινούργιο νόμο για τα ομόφυλα ζευγάρια πρέπει να συνεχίσει να γίνεται. Οι κοινωνίες αλλάζουν επειδή σιγά-σιγά εξοικειώνονται και αυτό που κάποτε φαινόταν παράξενο αρχίζει να μοιάζει φυσιολογικό. Είναι και ζήτημα παιδείας. Στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, τα παιδιά από την πρώτη δημοτικού μαθαίνουν στα σχολικά βιβλία πόσες μορφές μπορεί να έχει μια οικογένεια και κανείς δεν νιώθει διαφορετικός.

Στην Ελλάδα έχουμε αργήσει, τον τελευταίο καιρό όμως, χωρίς να το συνειδητοποιούμε, οξύνονται οι ευαισθησίες μας. Και μια που μιλάμε για διαφημίσεις, υπάρχει μία στην τηλεόραση που διαφημίζει ψωμί του τοστ και δείχνει διάφορους τύπους οικογενειών τη μία μετά την άλλη: υπάρχουν αυτές, κι αυτές, κι αυτές, κι αυτές οι οικογένειες, ένας φοιτητής με τον σκύλο του, δύο ετερόφυλοι (διευκρινίζω) γονείς με ένα παιδί, μία τετραμελής, μία μεγάλη οικογένεια με παππούδες και ξαδέρφια και θείους, αν θυμάμαι καλά μία μονογονεϊκή, που τους δείχνει σε διαφορετικά καρέ να τρώνε το τοστ. Σίγουρα αρκετοί σκέφτηκαν, όπως κι εγώ, κάτι που δεν θα το σκεφτόμασταν παλιότερα: Αφού το κόνσεπτ είναι να δείξει όλους τους τύπους οικογένειας, γιατί να μη δείχνει και μία με γονείς του ίδιου φύλου ώστε να μη νιώθουν αποκλεισμένοι οι γκέι συμπολίτες μας; Αφού υπάρχουν.

Η διαφήμιση της ΔΕΛΤΑ και ο νόμος για τα ομόφυλα ζευγάρια
Όλες οι συσκευασίες: Οικογενειακό γάλα της ΔΕΛΤΑ
Αφαίρεσε την οικογένεια η εταιρεία ΔΕΛΤΑ στη νέα της συσκευασία
Family Guy
Αφαίρεσε την οικογένεια η εταιρεία ΔΕΛΤΑ στη νέα της συσκευασία
Addams Family
Αφαίρεσε την οικογένεια η εταιρεία ΔΕΛΤΑ στη νέα της συσκευασία
The Simpsons
Αφαίρεσε την οικογένεια η εταιρεία ΔΕΛΤΑ στη νέα της συσκευασία
Ο Μυστικός Δείπνος

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ