Κοσμος

Πώς οι αποσκευές έγιναν χρυσοφόρες για τις αεροπορικές εταιρείες

Πώς έφτασε να γίνεται επικερδές ακόμα και για TikTokers

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Πώς οι αποσκευές έγιναν χρυσοφόρες για τις αεροπορικές εταιρείες
Πώς οι αποσκευές έγιναν χρυσοφόρες για τις αεροπορικές εταιρείες © Unsplash

Πώς οι αποσκευές έγιναν χρυσοφόρες για τις αεροπορικές εταιρείες

Ολοένα και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Air Canada και η Southwest, αρχίζουν να χρεώνουν επιπλέον για τις αποσκευές που παραδίδονται στον έλεγχο, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από καταναλωτές και πολιτικούς. Παράλληλα, οι πωλήσεις μικρών χειραποσκευών που πληρούν τις προδιαγραφές των αεροπορικών για τη μεταφορά στην καμπίνα έχουν εκτοξευθεί, καθώς όλο και περισσότεροι επιβάτες προσπαθούν να αποφύγουν τις «κρυφές» χρεώσεις. Επιβάτες όπως η Lauren Alexander χαρακτηρίζουν τις επιπλέον χρεώσεις «παραπλανητικές», αφού πολλές φορές ξεπερνούν ακόμη και τα 200 δολάρια.

Η τάση ξεκίνησε από τις χαμηλού κόστους εταιρείες και εξαπλώθηκε και στους παραδοσιακούς αερομεταφορείς, που προσπαθούσαν να ανταγωνιστούν τους νέους παίκτες της αγοράς. Η πρώτη αεροπορική εταιρεία που ξεκίνησε τις χρεώσεις για παραδοτέες αποσκευές ήταν η FlyBe το 2006, ενώ το παράδειγμά της ακολούθησαν γρήγορα και άλλες, όπως η American Airlines το 2008. Σήμερα, οι αεροπορικές των ΗΠΑ αποκομίζουν πάνω από 7,2 δισ. δολάρια ετησίως μόνο από τέτοιες χρεώσεις.

Από τις χειραποσκευές στο... TikTok - Τα «εμπόδια» των αεροπορικών εταιρειών γίνονται χρυσάφι σε άλλους τομείς

Η έκρηξη ενδιαφέροντος για χειραποσκευές έχει φέρει αυξημένα κέρδη σε εταιρείες αποσκευών όπως η βρετανική Antler. Παράλληλα, δημιουργοί περιεχομένου όπως η Chelsea Dickenson, που εξειδικεύεται σε ταξιδιωτικά tips στο TikTok, βλέπουν τεράστια απήχηση σε βίντεο που εξετάζουν πώς να χωρέσει κάποιος όλα του τα πράγματα σε μία μικρή βαλίτσα, αποφεύγοντας έτσι τις επιπλέον χρεώσεις. Όπως λέει η ίδια, τέτοια βίντεο συχνά έχουν μεγαλύτερη απήχηση από ολόκληρους ταξιδιωτικούς οδηγούς.

Το συνολικό ποσό που αποκομίζει παγκοσμίως η αεροπορική βιομηχανία από επιπλέον χρεώσεις –από αποσκευές έως επιλογή θέσης, Wi-Fi, αναβαθμίσεις και φαγητό– αναμένεται να αγγίξει φέτος τα 145 δισεκατομμύρια δολάρια. Το θέμα έχει ήδη τραβήξει την προσοχή της αμερικανικής Γερουσίας, με προτάσεις για ελέγχους και πιθανές κυρώσεις στις εταιρείες. Παράλληλα, στην Ευρώπη, οργανώσεις καταναλωτών όπως η BEUC κατήγγειλαν επίσημα τις χρεώσεις για χειραποσκευές, επικαλούμενες απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ που ορίζει πως η βασική χειραποσκευή δεν πρέπει να χρεώνεται εφόσον πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Ωστόσο, το τι θεωρείται «εύλογο» μέγεθος και βάρος παραμένει ασαφές.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY