Κοσμος

Bόρεια Θάλασσα: Κυανιούχο νάτριο και καύσιμα μαχητικών μετέφεραν τα πλοία που συγκρούστηκαν

Φόβοι για μεγάλη περιβαλλοντική ρύπανση

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
deltio-18_2025-03-10_17_57_48_frame_50795-1536x864

Bόρεια Θάλασσα: Κυανιούχο νάτριο και καύσιμα μαχητικών μετέφεραν τα πλοία που συγκρούστηκαν

Το πλοίο Solong, συγκρούστηκε στα ανοικτά των ακτών της Βρετανίας στη Βόρεια Θάλασσα τη Δευτέρα, μεταφέρει μεταξύ άλλων 15 εμπορευματοκιβώτια κυανιούχου νατρίου, σύμφωνα με έκθεση του παρόχου ναυτιλιακών δεδομένων Lloyd's List Intelligence.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μετέφερε επίσης άγνωστη ποσότητα αλκοόλ, ανέφερε η έκθεση ατυχημάτων - μια αξιολόγηση περιστατικών στη Βόρεια Θάλασσα - επικαλούμενη μήνυμα της τοπικής ακτοφυλακής.

Το δεξαμενόπλοιο το οποίο μετέφερε δεκάδες χιλιάδες τόνους καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών, ήταν αγκυροβολημένο όταν το μικρότερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το χτύπησε, προκαλώντας ρήξη στη δεξαμενή φορτίου του και απελευθερώνοντας καύσιμα στη θάλασσα, δήλωσε ο διαχειριστής του. Η ιδιοκτήτριά του Stena Bulk έδωσε τις ίδιες λεπτομέρειες.

Τοπικοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι 32 τραυματίες είχαν παραληφθεί από ασθενοφόρα, αλλά μέχρι το απόγευμα μόνο ένας παρέμενε στο νοσοκομείο.

Το δεξαμενόπλοιο, το Stena Immaculate, το οποίο διαχειρίζεται ο αμερικανικός όμιλος logistics Crowley, μετέφερε καύσιμα Jet-A1 όταν χτυπήθηκε από το φορτηγό πλοίο Solong με πορτογαλική σημαία ενώ ήταν αγκυροβολημένο κοντά στο Χαλ, έγραψε η Crowley στο Χ.

Το δεξαμενόπλοιο αποτελεί μέρος ενός προγράμματος της αμερικανικής κυβέρνησης που έχει σχεδιαστεί για τον εφοδιασμό των ενόπλων δυνάμεων με καύσιμα. Ένας εκπρόσωπος του αμερικανικού στρατού δήλωσε στο Reuters τη Δευτέρα ότι βρισκόταν σε βραχυπρόθεσμη μίσθωση στη στρατιωτική ναυτική διοίκηση Military Sealift Command του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.

Εκπρόσωπος της Greenpeace δήλωσε ότι οι όποιες επιπτώσεις θα εξαρτηθούν από παράγοντες όπως η ποσότητα και ο τύπος του πετρελαίου που μεταφέρει το δεξαμενόπλοιο, το καύσιμο που μεταφέρουν και τα δύο πλοία και πόσο από αυτό, αν υπάρχει, έχει εισέλθει στο νερό, καθώς και από τις καιρικές συνθήκες.

Huge fire after oil tanker and cargo ship collide

Ένας ειδικός ασφαλιστής δήλωσε ότι ο κίνδυνος ρύπανσης ήταν μικρότερος από ό,τι αν το δεξαμενόπλοιο μετέφερε αργό πετρέλαιο.

«Πολλά εξαρτώνται πραγματικά από το μεταφερόμενο φορτίο, πόσες δεξαμενές παραβιάστηκαν και πόσο άσχημη είναι η πυρκαγιά», δήλωσε η ασφαλιστική πηγή.

Ένας καθηγητής Οργανικής Γεωχημείας στο Imperial College του Λονδίνου, πρόσθεσε ότι οι σχετικά μικροί υδρογονάνθρακες του καυσίμου αεριωθουμένων θα μπορούσαν να αποικοδομηθούν από τα βακτήρια πιο γρήγορα από ό,τι τα μεγαλύτερα μόρια.

Το περιστατικό συνέβη σε μια πολυσύχναστη πλωτή οδό, με κίνηση από τα λιμάνια κατά μήκος της βορειοανατολικής ακτής της Βρετανίας προς την Ολλανδία και τη Γερμανία, δήλωσαν πηγές της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Ο ιστότοπος ναυτιλιακών αναλύσεων MarineTraffic δήλωσε ότι το μήκους 183 μέτρων Stena Immaculate ήταν αγκυροβολημένο στα ανοικτά του Immingham, στη βορειοανατολική Αγγλία, όταν χτυπήθηκε από το μήκους 140 μέτρων Solong, το οποίο κατευθυνόταν προς το Ρότερνταμ.

Η ασφαλιστική εταιρεία πλοίων Skuld από τη Νορβηγία επιβεβαίωσε μόνο ότι το Solong ήταν καλυμμένο από αυτήν για προστασία και αποζημίωση (P&I), ένα τμήμα της ασφάλισης που καλύπτει περιβαλλοντικές ζημιές και τραυματισμούς ή θανάτους του πληρώματος.

Πηγή: Reuters

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY