- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Στην Ολομέλεια της Βουλής δόθηκαν προς συζήτηση οι τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων, της Νέας Οδού, της Ολυμπίας Οδού, του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας και του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, οι οποίες πέρασαν από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου. Στόχος ήταν να ψηφιστούν έως σήμερα Τρίτη 10 Δεκεμβρίου, ωστόσο το χρονικό περιθώριο αυτό είναι πολύ μικρό, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών, καθώς η διαδικασία προβλέπει να σταλούν οι συμβάσεις, να ψηφιστούν, να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και τα ΦΕΚ να σταλούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή άμεσα, προκειμένου, οριακά, στις 15 Δεκεμβρίου να εκταμιευτεί μέρος της κοινοτικής συμμετοχή για τις δαπάνες των έργων.
Η επανεκκίνηση των έργων αυτών, υποστηρίζει ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, θα αυξήσει το ΑΕΠ κατά 1,5% μεταξύ 2014-2015, ενώ θα δημιουργηθούν 20.000 θέσεις εργασίας. Τα έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια θα μπαίνουν σε έναν «μηχανισμό ανακύκλωσης», ο οποίος θα στηρίζει το έργο έως τη λήξη της παραχώρησης. Εναλλακτικές επιλογές δεν υπήρχαν, κατά τον υπουργό, ο οποίος στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου δήλωσε ότι, στην Ισπανία το Δημόσιο χορηγεί άτοκα δάνεια στους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα σταματημένα έργα, ενώ στην Πορτογαλία έφτιαξαν «σκιώδη διόδια», το κόστος των οποίων μεταβιβάζεται απευθείας στον φορολογούμενο.
Γ.Σ.