Αλλαγές στον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής φέρνει το νέο «Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας-Αττικής 2021» το οποίο προβλέπει ουσιαστικά την πλήρη αναδιάταξη των δημόσιων συγκοινωνιών του λεκανοπεδίου, τον δραστικό περιορισμό των επεκτάσεων των σχεδίων πόλεως, την ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας και την αναβάθμιση της περιοχής του Ελαιώνα. Όπως δημοσιεύει ο Ελεύθερος Τύπος, οι σημαντικότερες αλλαγές στον συγκοινωνιακό χάρτη είναι:
1. Οι δημόσιες συγκοινωνίες οργανώνονται σε δύο βασικά δίκτυα: το πρωτεύον, που έχει ως στόχο να διεκπεραιώνει το μεγαλύτερο όγκο συλλογικών μετακινήσεων στην Αττική και αποτελείται από μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός), και το δευτερεύον που έχει χαρακτήρα συμπληρωματικό και τροφοδοτικό ως προς το πρωτεύον και αποτελείται από γραμμές τρόλεϊ και λεωφορείων.
2. Για τη βελτίωση προσβασιμότητας του πόλου ανάπτυξης πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού (και της νοτιοανατολικής περιοχής της Αθήνας) και της σύνδεσής τους με το νέο διεθνή Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», προτείνεται να αξιολογηθούν εναλλακτικές λύσεις εξυπηρέτησης με Μέσα Σταθερής Τροχιάς κατά τέτοιο τρόπο όμως ώστε να αποφεύγεται η αστική διάχυση στην περιοχή των Μεσογείων. Καθοριστικό ρόλο προγραμματίζεται να διαδραματίσει η σήραγγα του Υμηττού που θα συνδέσει την Αττική Οδό με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
3. Στο κύριο Οδικό Δίκτυο Αττικής περιλαμβάνονται επίσης οι άξονες Διαπεριφερειακής Σημασίας όπως: Αττική Οδός και η επέκτασή της μέχρι το Λαύριο, η Ελεύθερη Λεωφόρος Σταυρού-Ραφήνας, στο τμήμα από Ανισόπεδο Κόμβο με Αττική Οδό μέχρι διασταύρωση Ραφήνας και σύνδεση με τη βόρεια Πύλη του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα (κόμβος Αγίου Λουκά) – Θήβα, σε παράλληλη νέα σιδηροδρομική σύνδεση και θα αποφορτίσει τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Λαμίας στο τμήμα Αθήνα-Υλίκη, ιδιαίτερα από πλευράς εμπορευματικών μεταφορών.
4. Στους πρωτεύοντες άξονες Μητροπολιτικής Σημασίας περιλαμβάνεται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο τμήμα νοτίως της Αττικής Οδού μέχρι τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, η Λεωφόρος Κύμης, στο τμήμα σύνδεσης της Αττικής Οδού με τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, αλλά και η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας (σε συνδυασμό με διέλευση Μέσου Σταθερής Τροχιάς Πειραιώς-Περάματος προς Σαλαμίνα και με οδική χερσαία πρόσβαση από Λεωφόρο Σχιστού, εκτός οικιστικού ιστού Δήμου Περάματος).
Γ. Σ.