Αρχειο

Ευκαιρία να δω θέατρο

Η A.V. έψαξε και βρήκε τις παραστάσεις (και τους λόγους) για να τις προτιμήσετε

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ Winter Guide 2013
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
31779-71753.jpg

n

Η ρομαντική μου ιστορία. Είναι σίγουρο πως, βλέποντας την παράσταση, με δυσκολία θα βγάλετε από το μυαλό σας τη σκέψη «μα πού ξέρει την ιστορία μου;». Γιατί ο ρομαντισμός του τίτλου, που πολλές φορές γίνεται σκληρός, αναφέρεται σε ερωτικές ιστορίες και σ’ όλα αυτά που σκεφτόμαστε αλλά δεν τολμούμε να ομολογήσουμε στο έτερον ήμισυ. (Προσέξτε σε ποια σημεία θα γελάσετε, αν συνοδεύεστε.) Θέατρο του Νέου Κόσμου, 210 9212.900

n

Ο επιθεωρητής έρχεται  Ένα κείμενο (Τζον Πρίσλεϊ) που, αν και έρχεται από πολλά χρόνια πίσω, φέρνει ένα πολύ επίκαιρο μήνυμα (συλλογική ευθύνη). Ο Γρηγόρης Βαλτινός σκηνοθέτησε το έργο τονίζοντας το ψυχολογικό σασπένς και δίνοντας την ευκαιρία στους ηθοποιούς του (Οδ. Παπασπηλιόπουλο, Κ. Σαμαρά, Κ. Βασιαρδάνη) να σολάρουν ερμηνευτικά και στο κοινό του την ευκαιρία για μια θεατρική έξοδο που θα τους μείνει για να τη συζητήσουν. Ιλίσια, 210 7210.045

La Nonna Η επιστροφή του Δημήτρη Πιατά σ’ έναν αποθεωτικό ρόλο της καριέρας του είναι απολύτως φυσιολογική, αν σκεφτείς πως το έργο αναφέρεται στην Αργεντινή που πεινάει και η ηρωίδα που ενσαρκώνει είναι μια παμφάγα γιαγιά που απειλεί να εξολοθρεύσει όλη την οικογένεια. Πικρό (και άφθονο) γέλιο σε συνδυασμό με ζωντανό τάνγκο επί σκηνής. Γκλόρια, 210 3609.400

Η τελετή Ο σουρεαλισμός του κειμένου του Παύλου Μάτεση απογειώνεται στη «νεκρώσιμη ακολουθία» που έστησε ο Φώτης Μακρής με τη βοήθεια των πολύ ευρηματικών κουστουμιών του Διονύση Μανουσάκη. Studio Μαυρομιχάλη, 210 6453.33

n

Η φαλακρή τραγουδίστρια Βοήθεια, ο Ιονέσκο! Η κωμωδία του είναι απαγορευτική για οσφυοκάμπτες, δυσκοίλιους, στριμμένους, παρλαπίπες και όσους δεν ξέρουν τι σημαίνει ποίηση στη ζωή. Κοινώς για βολεμένους μικροαστούς που δεν μπορούν να γελάσουν με τον εαυτό τους όταν κάποιος τους βάλει μπροστά έναν καθρέφτη. Όλοι εμείς οι υπόλοιποι, ναι, μπορούμε να πάμε και να τη χαρούμε. Θέατρο Βικτώρια, 210 8233.125

Και δεν έχει ξημερώσει ακόμα Δύο ετερόκλητοι «θεατρικοί» ήρωες, μια πόρνη κι ένας νεκροθάφτης, έρχονται στη σκηνή μαζί, καθότι γείτονες, να εκμυστηρευτούν φόβους, αγωνίες και πολιτικές σκέψεις. Ως δεξαμενή για το έργο του ο Κώστας Γιαννακίδης χρησιμοποίησε τη σύγχρονη πραγματικότητα, μπολιάζοντάς την με μπόλικο βιτριολικό χιούμορ. Ενδορφίνη, 210 5200.059

Ο παππούς έχει πίεση Μπορεί να φροντίζουν ν’ ανέβει η πίεση οι εγγονές του, ένας αστυνομικός και ένας αγανακτισμένος, όμως όταν παππούς είναι ο Κώστας Βουτσάς εννοείται πως όχι μόνο δεν θα το βάζει κάτω αλλά θα ιδρύσει και κόμμα. Η Δήμητρα Παπαδοπούλου (κείμενο) σε μεγάλα κέφια. ΗΒΗ, 210 3215.127

Έγκλημα στα παρασκήνια Το αστυνομικό μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή μεταφέρεται στο θέατρο μέσα από μια παράσταση που τη διακρίνουν ο γρήγορος ρυθμός, οι καλές ερμηνείες και ένα απίστευτο κέφι. Από Μηχανής, 210 5231.131

Κίεβο Η εναλλασσόμενη διανομή είναι ένα μεγάλο κέρδος για το θεατή. Συνειδητοποιεί πόσο μπορεί ο ηθοποιός να επηρεάσει μια παράσταση. Για να δώσουμε το στίγμα των ερμηνειών, είναι σα να βλέπεις στην περίπτωση της Φ. Κομνηνού τη Μέριλ Στριπ να παίζει την «Εκλογή της Σόφι» και στην περίπτωση της Κ. Καραμπέτη να παίζει τη «Σιδηρά κυρία». Επί Κολωνώ, 210 5138.067

n

Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος Ένα χρυσόψαρο μέσα στη γυάλα (Σπύρος Παπαδόπουλος) και μια γατούλα μούρλια θηλυκό (Κατερίνα Παπουτσάκη) το καταδιασκεδάζουν κάθε βράδυ (μαζί και οι θεατές) αποτίνοντας φόρο τιμής σε μία από τις καλύτερες ελληνικές κωμωδίες που έχουμε δει ποτέ. Θέατρο «Αλέκος Αλεξανδράκης», 210 8827.000

Οδύσσεια Μπορεί η κριτική να μη χαρίστηκε στην επιλογή της διασκευής του έπους του Ομήρου που χρησιμοποίησε ο σκηνοθέτης, για «κλασικά εικονογραφημένα» έγραψε, ωστόσο οι εικόνες μέσα από τις οποίες περνούν οι περιπέτειες του Οδυσσέα είναι ένα εικαστικό ποίημα. Λογικό, όταν την ευθύνη τους έχει ο μεγάλος σκηνοθέτης-εικαστικός Robert Wilson. Εθνικό Θέατρο, 210 5288.170 

Όθων και Ποθούλα Ο Άκης Δήμου επέστρεψε με μια κωμωδία που ανακατεύει από την αυλή της Βασίλισσας Αμαλίας και τη Βαυαροκρατία μέχρι τα οικονομικά προβλήματα ενός σύγχρονου βιοτέχνη και έναν αριστερό έτοιμο να κάνει δεύτερο αντάρτικο. Θέατρο «Δημήτρης Χορν», 210 3612.500

Οι ζωές των άλλων Η σκηνοθέτρια Αλίκη Δανέζη-Knusten ξέρει να μεταφέρει ταινίες στο θέατρο (θυμήσου την εξαιρετική «Οικογενειακή γιορτή»). Πόσο μάλλον που τώρα η ταινία προέρχεται από θεατρικό έργο. Θησείον, 210 3255.444

n

Το ημερολόγιο ενός καλικάντζαρου Όταν πίσω από το έργο κρύβεται ένα διήγημα του David Sedaris, όλοι καταλαβαίνουμε πως δεν πρόκειται για έναν ύμνο στο χαρούμενο χριστουγεννιάτικο πνεύμα. Οι περιπέτειες δύο άνεργων ηθοποιών που αναγκάζονται να δουλέψουν σαν καλικαντζαράκια σ’ ένα πολυκατάστημα βοηθούν να το καταλάβουμε πολύ καλά. 104, 210 3455.020, 22, 23, 29, 30/12, 5&6/1

Το καβούκι του ελέφαντα Στο πιο ιδιαίτερο θέατρο της πόλης (ένα βαγόνι) στήνεται μια γερή μονομαχία μεταξύ ενός βολεμένου αστού (Μάνος Βακούσης) κι ενός περιθωριακού (Άρης Τσαμπαλίκας) που εισβάλλει με το έτσι θέλω στο σπίτι του. Η παράδοξη συνάντησή τους θα τους αλλάξει και τους δύο. Το τρένο στο Ρουφ, 210 5298.922

Σεβάς Χανούμ Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ έπεισε πέρυσι τον κόσμο με την ερμηνεία της και επιστρέφει αναπολώντας τη ζωή της σπουδαίας τραγουδίστριας. Πόλη Θέατρο, 211 1828.900

                                                      n

Χάρτινα λουλούδια Ο (περιθωριακός) Άρης Σερβετάλης εισβάλλει στην τακτοποιημένη ζωή της Κατερίνας Λέχου και φέρνει τα πάνω κάτω, χωρίς να μείνει κι αυτός αλώβητος από την αναγκαστική συνύπαρξή τους. Όταν το χάσμα των τάξεων οπισθοχωρεί μπροστά στην ανάγκη για αγάπη και τρυφερότητα, ο θεατής βρίσκεται συναισθηματικά μπλεγμένος σε μια παράσταση που συγκινεί και αρέσει. Ιλίσια, 210 7210.045

Με το μικρό όνομα, Ρίτα Η ζωή της Ρίτας Σακελλαρίου, όπως την έχει διηγηθεί στον άνθρωπο που στάθηκε στο πλευρό της τα τελευταία χρόνια της ζωής της. Εκεί θα καταλάβουμε γιατί η τραγουδίστρια έχει ερμηνεύσει με τόσο πόνο το «Ιστορία μου, αμαρτία μου, λάθος μου μεγάλο». Εν Αθήναις, 210 3425.170

Αδιέξοδο Το μόνο χοροθέατρο που επιμένει και ανεβάζει μια τέτοια παράσταση σε ολόκληρη σεζόν. Θέμα του το σύγχρονο αδιέξοδο και πώς θα βγούμε από αυτό. ΠΚ, 210 9011.677

Historia de un amor ή Τα μυρμήγκια Το ελληνικό έργο του Θανάση Τριαρίδη, ένα θρίλερ ολέθρου και ταυτόχρονα μια ερωτική ιστορία, φέρνει κλεισμένους σ’ ένα σπίτι μια πόρνη πολυτελείας (Π. Ζούνη) και τον πελάτη της (Κ. Φιλίππογλου) δεμένους στο κρεβάτι να δέχονται την επίθεση μυρμηγκιών. Olvio, 210 3414.118, από 17/1

Επίσης

Δε μ’ αγαπάς. Μ’ αγαπάς (Βασιλάκου, 210 3470.707)/ Γιοι και κόρες (Bios, 210 3425.335)/ Hannele (104, 210 3455.020)/ Κάθε Πέμπτη, κύριε Γκριν (Άνεσις, 210 7488.881)/ Άγρια Δύση (Αποθήκη, 210 3253.153)/ Αδέσποτοι (Θέατρο Βικτώρια, 210 8233.125)/Είσαι σκοπός και γύρω σου τρέχουν τσοπανόσκυλα (Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, 210 348.579)/ Σωτηρία Μπέλλου, η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας (Κάππα, 210 8813.068)/ Ευριδίκη, ένα μιούζικλα για τον Άδη (Πορεία, 210 8210.991)

Bar theater

●Τσάι στη Σαχάρα (211 0120.936) Κάθε Τρίτη ο μονόλογος του Γιώργη Κοντοπόδη «A.P.N.Y.» για έναν ηθοποιό που θυμάται τη ζωή του, «Σαν επιθεώρηση… κάθε Κυριακή» με τραγούδια, αυτοσχεδιασμούς και αέρα επιθεώρησης κάθε Κυριακή και «40 χρόνια πίπες», μια μουσικοθεατρική παράσταση (Πέμ.-Σάβ.)

●La soiree de Votanique (210 3471.401) Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου σκηνοθετεί τους «Δύο ευγενείς από τη Βερόνα» του Σέξπιρ (Κυρ.-Τρ.) και η Ζωή Ξανθοπούλου το «Happy birthday to you» του Δημήτρη Χαλιώτη (Τετ.-Πέμ.).

●Shamone (210 3450.144) Κάθε Τετάρτη η Τζ. Παπουτσή ντύνεται «Μαρία Αντουανέτα, Βασίλισσα των Ελλήνων».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ