- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η βιομηχανία των σπορ, στην εποχή της πλήρους εμπορευματοποίησής τους, είναι φυσικό να τραβά το ενδιαφέρον του περιοδικού – ευαγγελίου για τον επιχειρηματικό χώρο, ο λόγος για το ιστορικό Forbes. Το οποίο επιχείρησε πρόσφατα να φτιάξει δύο λίστες αποτιμώντας: α) τα πλέον προσοδοφόρα αθλητικά γεγονότα στον κόσμο και β) τις αθλητικές εταιρείες με τη μεγαλύτερη αξία.
Για να προκύψει η πρώτη λίστα χρησιμοποιήθηκε η εξής μέθοδος. Υπολογίστηκαν τα συνολικά έσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα, επίσημες χορηγίες, πωληθέντα εισιτήρια διοργάνωσης και πωλήσεις των επίσημων προϊόντων που φέρουν τη σήμανσή της. όμως μη βιάζεσαι, οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν είναι στην κορυφή. Γιατί το άθροισμα που προέκυψε, διαιρέθηκε με τις ημέρες που διαρκεί κάθε διοργάνωση. Το αποτέλεσμα είναι ο μεγαλύτερος μέσος όρος ημερήσιων κερδών.
Να πέσει η λίστα (σε €):
1. Super Bowl (τελικός αμερικάνικου football) 367.446.000
2. Ολυμπιακοί Αγώνες 272.066.400
3. Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA (ποδόσφαιρο) 114.924.600
4. MLB World Series (baseball) 101.634.000
5. NCAA Final Four (μπάσκετ) 98.506.800
6. Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες 96.161.400
7. Kentucky Derby (ιππασία) 90.688.800
8. UEFA Champions League (ποδόσφαιρο) 88.343.400
9. Daytona 500 (αυτοκίνητα) 74.271.000
10. MLB All Star Week (baseball) 60.980.400
Πάμε τώρα στα μεγαλύτερα αθλητικά brands. Εδώ, όπως αντιλαμβάνεται κανείς, είναι ακόμα πιο δύσκολο να βρεθεί η πιο έγκυρη μέθοδος. Το Forbes αρχικά συγκέντρωσε όλα τα «πεδία» δράσης της κάθε εταιρίας στην παγκόσμια αγορά μαζί με τα ποσά που αποφέρουν όλες οι δραστηριότητές της και κατόπιν αφαίρεσε από το άθροισμα τον αντίστοιχο μέσο όρο από την αξία επιχειρήσεων παρόμοιου μεγέθους και βεληνεκούς, αλλά όχι αθλητικών δραστηριοτήτων. Ο σκοπός αυτής της πρωτοτυπίας ήταν να αναδειχθεί το συγκριτικό πλεονέκτημα που αποκτούν οι επιχειρήσεις με αντικείμενο και «εικόνα» στο χώρο των σπορ, σε σχέση με τις υπόλοιπες που δραστηριοποιούνται σε άλλες – πιο απρόσωπες – αγορές.
Να πέσει κι εδώ η λίστα (πάλι σε €):
1. Nike (ΗΠΑ) 12.430.620.000
2. ESPN (ΗΠΑ) 8.990.700.000
3. Adidas (Γερμανία) 5.316.240.000
4. Sky Sports (Μεγάλη Βρετανία) 3.127.200.000
5. Under Armour (ΗΠΑ) 2.736.300.000
6. Reebok (ΗΠΑ) 938.160.000
7. Yes Network (ΗΠΑ) 469.080.000
8. IMG (ΗΠΑ) 406.536.000
9. NESN (ΗΠΑ) 390.900.000
10. MLBAM (ΗΠΑ) 328.356.000