- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Mικρή πριγκίπισσα. Έτσι συνήθιζε να αποκαλεί ο Τζιάνι την ανιψιά του. «Μου αρέσει να μιλάμε με την Αλέγκρα. Η Αλέγκρα μού λέει την αλήθεια για την Ντονατέλα, “θείε, μην ανησυχείς, είναι απλά λίγο υπερβολική”». Και κάπως έτσι, με την παιδικότητα των έντεκα ετών, η Αλέγκρα εξασφάλισε το 50% της κολοσσιαίας επιχείρησης. «Θέλω να αφήσω τα πάντα στην κόρη σου για να είμαι σίγουρος πως θα την προσέχεις» παραδέχεται η Ντονατέλα ότι της έλεγε ο αδερφός της. Στο μεγάλο επιχειρηματικό του πλάνο, η Αλέγκρα είχε πάντοτε το ρόλο του συνεχιστή. Οι φήμες ήθελαν τον Τζιάνι να σκηνοθετεί το 1983 το γάμο της Ντονατέλα με τον πατέρα των παιδιών της, Πολ Μπεκ (με τον οποίο λέγεται πως ο σχεδιαστής τα ψιλο-είχε), προκειμένου να αποκτήσει διάδοχους η αυτοκρατορία. «Η μαμά μου με έντυνε με μεταξωτά για να πάω στον παιδικό σταθμό. Στο προνήπιο με στείλανε σπίτι γιατί δεν μπορούσα να ζωγραφίσω με μπογιές με αυτά που φορούσα» λέει η ενήλικη πλέον Αλέγκρα, που είναι ντροπαλή, αγαπάει την τέχνη, σπουδάζει ηθοποιός και προς το παρόν καμία όρεξη δεν έχει να ασχοληθεί με τη μόδα. Θα φανταζόταν κανείς πως είναι ένα κανονικό κορίτσι – αν δεν γέμιζαν ξαφνικά το 2007 τα πρωτοσέλιδα με αποσκελετωμένες φωτογραφίες της, καθώς έπασχε από νευρική ανορεξία.
Όχι πια design, μόνο κόκα Ο μεγάλος αδερφός Σάντο (κάτοχος του 30% της εταιρείας) ανέλαβε τα οικονομικά και η Ντονατέλα την καλλιτεχνική διεύθυνση. Το μεγάλο στοίχημα ήταν αν εκείνη θα κατάφερνε να αναπληρώσει το κενό. Και φυσικά το έχασε, αφού προτιμούσε να σπαταλά το χρόνο της φτιάχνοντας αυτοσχέδια κοκτέιλ με κοκαΐνη, βάλιουμ και υπνωτικά. «Αν δεν έπαιρνα ναρκωτικά δεν θα μπορούσα να κάνω παρέα με τους τότε φίλους μου, γιατί χωρίς την ψεύτικη ευτυχία μισούσα τον εαυτό μου» θα πει πολύ αργότερα. Μόνο που οι φίλοι και γνωστοί απομακρύνθηκαν από κοντά της –μαζί και ο «αδερφός» της Έλτον Τζον– και η κοινότητα της μόδας απαξίωνε να την αντιμετωπίσει ως ισότιμή τους, αλλά την έβλεπε σαν ένα διαλυμένο event. Εκείνη βούλιαζε στα ναρκωτικά και η επιχείρηση στα χρέη, με αποκορύφωμα το 2003, όταν ο οίκος αναγκάστηκε να αναστείλει την παρουσίαση της κολεξιόν υψηλής ραπτικής. Λίγο αργότερα η Ντονατέλα εισήχθη σε κλινική αποτοξίνωσης στην Αριζόνα, για να δηλώσει κατά την έξοδό της: «Ξεκινάει σαν γιορτή. Δεν κάνεις ναρκωτικά επειδή δεν έχουν πλάκα, αλλά γιατί έχουν πολλή πλάκα. Αλλά, ξέρεις, η γιορτή συχνά παραγιορτάζεται!».
Η εκδίκηση της ξανθιάς Όπως σε κάθε αρχαία τραγωδία παρουσιάζεται ο από μηχανής θεός, έτσι και σε αυτήν εμφανίστηκε ο Τζιανκάρλο Ντι Ρίζιο, που από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου σηματοδότησε τη νέα εποχή για τον οίκο Βερσάτσε. Η Ντονατέλα, μετά την απεξάρτησή της, ήταν αποφασισμένη να εργαστεί σκληρά. «Ένιωθα ανασφαλής στην αρχή» εξομολογείται. «Ήξερα ότι όλοι με κοιτούσαν και αναρωτιόντουσαν αν θα μπορούσα να το κάνω». Και αυτή τη φορά τα κατάφερε. Με την καθοδήγηση του Ντι Ρίζιο, ο οίκος άλλαξε προσανατολισμό και έριξε το βάρος του στα αξεσουάρ, τα έπιπλα και τη διακόσμηση ξενοδοχείων, αυτοκινήτων και αεροσκαφών. Το ξενοδοχείο Palazzo Versace στην Αυστραλία μοιάζει με ιδανική κατοικία για τους Κάρινγκτον, ενώ το 2ο Pallazo Versace στο Ντουμπάι αναμένεται να φιλοξενήσει μέσα στο 2009 τους πρώτους επισκέπτες στη θερμαινόμενη παραλία του. Α, ναι. Είναι και τα ρούχα. Δημιουργικά ατάλαντη αλλά επιχειρηματικά πανέξυπνη, η Ντονατέλα, που δεν διαθέτει το όραμα του αδερφού της, ακολουθεί χωρίς ενδοιασμό το ρεύμα των καιρών. «Έχω αφαιρέσει από τις δημιουργίες όλα τα σύμβολα του σεξαπίλ. Τώρα όλα είναι καλυμμένα» παραδέχεται, και το «τσινγκ τσινγκ» ακούγεται από τις ταμειακές μηχανές.
Λέγε με Μέδουσα Όσοι την παρομοιάζουν με τον Τζόκερ είναι απλά κακεντρεχείς. Ο πιο εύστοχος παραλληλισμός είναι αυτός με την Janice, την κιθαρίστρια από το Muppet Show. Έπειτα από αγνώστου αριθμού πλαστικές εγχειρίσεις στα χείλη και στο στήθος, λίφτινγκ, μπότοξ, σολάριουμ και μια ανεπιβεβαίωτη ρινοπλαστική, η Ντονατέλα αποτελεί μια καρικατούρα των media, μια διασταύρωση ενός Σαρ Πέι με την Πάμελα Άντερσον. Μετά το διαζύγιό της με τον Μπεκ, η προσωπική της ζωή χαρακτηρίζεται ως ανύπαρκτη. Όπως η ίδια παραδέχεται, «κανείς δεν θέλει να βγαίνει μαζί μου. Οι άντρες σκέφτονται “αυτή η γυναίκα είναι εφιάλτης”». Έχει τη δική της μίμο στην εκπομπή Saturday Night Live και ο χαρακτήρας Fabia από τη σειρά Ugly Betty την παρωδεί ξεκάθαρα. Θα έλεγε κανείς πως, όποιος την αντικρίζει, πετρώνει. Στη μυθολογία, την ιδιότητα αυτή την είχε μόνο ένα ον: η Μέδουσα.