Ελλαδα

Πτυχίο: Ακόμα αξίζω

Η A.V. μίλησε με το διευθυντή του Ιδρύματος Λαμπράκη και επιστημονικό σύμβουλο της Μορφωτικής Πρωτοβουλίας δρ. Νικήτα Καστή

4168-35217.jpg
Λένα Χουρμούζη
ΤΕΥΧΟΣ 313
8’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
8243-18942.jpg

Ο διευθυντής του Ιδρύματος Λαμπράκη και επιστημονικός σύμβουλος της Μορφωτικής Πρωτοβουλίας, δρ. Νικήτας Καστής, μιλάει για την εκπαίδευση και τα πτυχία

Εξακολουθεί το πτυχίο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να «ανοίγει πόρτες» και πόσο πραγματική είναι η αξία του στην αγορά εργασίας; Η A.V. μίλησε με το διευθυντή του Ιδρύματος Λαμπράκη και επιστημονικό σύμβουλο της Μορφωτικής Πρωτοβουλίας δρ. Νικήτα Καστή

Νέο ακαδημαϊκό έτος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση με όλους να γκρινιάζουν για τον πρωτοφανή βαθμό 0,9 που έδωσε σε υποψήφιο τη δυνατότητα εισαγωγής σε ΤΕΙ. Τα αποκαρδιωτικά αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων έχουν δημιουργήσει ανησυχίες τόσο για το επίπεδο της παιδείας στην Ελλάδα όσο και για το αντίκρισμα του τίτλου σπουδών στην αγορά εργασίας. Είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση ένα ακόμα «θύμα» της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που βιώνουμε; 

«Όχι» με διαβεβαιώνει ο διευθυντής του Ιδρύματος Λαμπράκη, δρ. Νικήτας Καστής και επιστημονικός σύμβουλος της Μορφωτικής Πρωτοβουλίας. Πρόκειται για επτά κοινωφελή ιδρύματα (Ευγενίδου, Α. Γ. Λεβέντη, Ι. Φ. Κωστοπούλου, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Ίδρυμα Μποδοσάκη, Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου, Αλέξανδρος Ωνάσης) τα οποία με εισήγηση του Ιδρύματος Λαμπράκη αποφάσισαν να συνεργασθούν με στόχο την εισαγωγή σειράς καινοτομιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απώτερος στόχος της «Πρωτοβουλίας» είναι η συμβολή στην ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας και η διασφάλιση ίσων και δημιουργικών ευκαιριών μάθησης και πρόσβασης των νέων στην εργασία, με την ενεργό συμμετοχή των ίδιων των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Τη διετία 2006-2008 εκπόνησαν την μελέτη με τίτλο: «Σύνδεση Εκπαίδευσης και Απασχόλησης: οι Πτυχιούχοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην αγορά εργασίας». Από τα βασικά της συμπεράσματα είναι ότι οι απόφοιτοι των ΑΕΙ - ΤΕΙ, αν καταφέρουν να πάρουν το πτυχίο τους, μπορούν να προσβλέπουν σε εργασία με καλύτερες αποδοχές, αλλά σε θέσεις που απαιτούν λιγότερα έτη εκπαίδευσης. Να σημειωθεί ότι η μελέτη βασίστηκε σε αναλύσεις δεδομένων μιας 15ετίας και έγινε σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ), το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) και το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

Κ. Καστή, εξακολουθεί το πτυχίο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να «ανοίγει πόρτες», όπως έλεγαν οι παλιότεροι;

«Ο λόγος περί απώλειας της αξίας των τίτλων σπουδών των ΑΕΙ και ΤΕΙ στην αγορά εργασίας δεν στέκει. Μπορεί ενδεχομένως να έχουμε πολλούς νέους άνεργους μεταξύ των οποίων πολλοί είναι πτυχιούχοι, αλλά είναι σχετικά λιγότεροι από τους άνεργους με απολυτήριο Λυκείου. Η μελέτη της Μορφωτικής Πρωτοβουλίας αποδεικνύει ότι ο τίτλος σπουδών εξασφαλίζει διαχρονικά καλύτερες αμοιβές, καλύτερες συνθήκες απασχόλησης, μικρότερη περίοδο ανεργίας και εισαγωγής στην πρώτη εργασία. Γενικά, το πτυχίο είναι ένα ισχυρό εφόδιο και καλώς θέλουν τα παιδιά να σπουδάζουν. Το πτυχίο έχει πραγματική αξία στην αγορά εργασίας και σήμερα πολύ περισσότερο από παλιότερα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι σχολές με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι αυτές οι οποίες εξασφαλίζουν τις καλύτερες συνθήκες απασχόλησης μετά. Το ίδιο διαπιστώσαμε για τις σπουδές μεταπτυχιακού επιπέδου».

Συμφωνείτε με όσους υποστηρίζουν ότι η κατάργηση της βάσης του 10 απαξιώνει την τριτοβάθμια εκπαίδευση;

«Πολύς θόρυβος για το τίποτα. Τα αποτελέσματα και ειδικότερα η μεγάλη απόσταση μεταξύ των χαμηλότερων βάσεων από αυτές των υψηλότερων ήταν αναμενόμενα εφόσον έπαψε να υπάρχει η βάση του 10 ως κριτήριο αποκλεισμού. Παρά τις ερμηνείες που διαβάζω, εκ των οποίων ορισμένες είναι από αστείες έως αποπροσανατολιστικές, τα αποτελέσματα αποτυπώνουν ως ένα βαθμό τις τάσεις στις προτιμήσεις των παιδιών και το κλίμα αβεβαιότητας που διακατέχει όλη την ελληνική κοινωνία. Στις υψηλές σχολές (πολυτεχνείο, νομικές, ιατρικές) που αποδεδειγμένα ο τίτλος σπουδών είναι εφόδιο απασχόλησης οι διαφοροποιήσεις ήταν μικρές. Στις δε επονομαζόμενες μέσες σχολές οι μετακινήσεις ήταν δευτερευούσης σημασίας. Και εν κατακλείδι, στο γενικό κλίμα αβεβαιότητας αυτό που έπαιξε σημαντικό ρόλο ήταν το κριτήριο της γειτνίασης στον τόπο κατοικίας. Προσωπικά δεν βλέπω λόγo για αλλαγή του συστήματος, ούτε αδικίες. Δεν ξέρω τι είναι χειρότερο: να σπουδάζει ένας εκ των πραγμάτων κακός μαθητής σε ένα περιφερειακό ΤΕΙ ή να είναι στο δρόμο και να μην κάνει τίποτα; Σε αυτή τη φάση της ανάπτυξης των παιδιών η εισαγωγή άλλων κριτηρίων στις διαδικασίες επιλογής δεν θα κάνει τους νέους πιο φιλότιμους, ούτε θα τους στρέψει περισσότερο στα γράμματα. Αντίθετα, βοηθά αυτούς που δεν θα εισαχθούν στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση να στραφούν στην ιδιωτική εκπαίδευση ή στο εξωτερικό, χωρίς αυτό να είναι κακό».

Σύμφωνα με τη μελέτη, πέντε χρόνια μετά τις σπουδές η ανεργία κυμαίνεται στο 30% για τους αποφοίτους Λυκείου, στο 27% για τους αποφοίτους ΤΕΙ και στο 24% για τους αποφοίτους ΑΕΙ. Δηλαδή κανείς δεν θα αποφύγει την ανεργία;

«Στην Ελλάδα έχουμε αυξημένη ανεργία τριβής (σ.σ. αδυναμία της αγοράς να απορροφήσει άμεσα ανέργους αν και υπάρχουν κενές θέσεις εργασίας). Στο δημόσιο διάλογο πολλές φορές μιλούμε για ελλιπή σύνδεση μεταξύ εκπαίδευσης και απασχόλησης. Δεν υπάρχουν δομές, δεν βοηθούμε τους νέους, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουμε μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας πτυχιούχων σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Τεράστια είναι, όμως, τα ελλείμματα στο σχολείο. Ιδιαίτερα στις ηλικίες μέχρι 15-16 η σχολική εκπαίδευση χαρακτηρίζεται από μια φθίνουσα ποιότητα, ενώ δεν διαθέτουμε έναν αντικειμενικό τρόπο αξιολόγησης του συστήματος σε βάθος χρόνου. Δηλαδή χρειαζόμαστε ένα σύστημα πανελλήνιων εξετάσεων στην ηλικία των 16 ετών. Σήμερα οι μαθητές μετρούν τις ικανότητές τους σε εθνικό επίπεδο μόνο στις πανελλαδικές εξετάσεις. Μόνο τότε, στο τέλος της σχολικής εκπαίδευσης, βλέπουμε αυτή την γκάμα στη βαθμολογία και το επίπεδο των μαθητών. Οι εξετάσεις θα αναδείκνυαν τα  προβλήματα του σχολείου. Ένα σχολείο με λάθος προσανατολισμό». 

Και η πρότασή σας για λιγότερους νέους άνεργους;

«Η μείωση της ανεργίας περνάει καταρχάς από τη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης και κατά δεύτερο από την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Μια ανάπτυξη με επιχειρήσεις που θα μπορέσουν να παράσχουν υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντα και υπηρεσίες, σύγχρονες. Αυτές θα έχουν ανάγκη πτυχιούχους και θα τους απορροφούν. Πρέπει να συμβούν και τα δύο. Οι αλλαγές στην παιδεία είναι αυτές με το μακρύτερο ορίζοντα ωφελιμότητας για την ελληνική κοινωνία. Θα της δώσουν το εφόδιο να αναπτυχθεί. Και μαζί με μας θα καταλάβουν και οι άλλες κοινωνίες ότι οι Έλληνες κάπως έχουν αρχίσει να δρομολογούν πράγματα που θα τους φέρουν σε ένα καλύτερο μέλλον. Αυτό συνέβη στη Φινλανδία. Και όταν λέμε αλλαγές δεν μιλούμε για αλλαγή του συστήματος στις πανελλαδικές εξετάσεις. Με αυτή τη συζήτηση ομφαλοσκοπούμε, χάνουμε χρόνο και χρήμα».


 

Προτάσεις για σπουδές σε ΙΕΚ, κολέγια, σεμινάρια, εργαστήρια IEK

ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ

Ρεθύμνου 3, Μουσείο, 210 8225.983/ Ερμού 45, πλ. Αριστοτέλους, 2310 226.318, Θεσσαλονίκη

Αν είσαι απόφοιτος λυκείου και θέλεις ένα κρατικό δίπλωμα που θα σου δώσει και «εισιτήριο» για το Δημόσιο, είσαι εδώ! Με 40 ολόκληρα χρόνια στο χώρο και άμεση σχέση με την αγορά εργασίας, με ημερίδες και ενημερωμένο γραφείο σταδιοδρομίας. Εδώ θα έρθεις να σπουδάσεις από Μηχανολογία, Ηλεκτρολογία και Ηλεκτρονικά, μέχρι Μουσική Τεχνολογία & Ηχοληψία, Επαγγέλματα Μόδας & Ομορφιάς, Εφαρμοσμένες Τέχνες, Τουριστικά, Κοινωνικές Υπηρεσίες, Παραϊατρικά Επαγγέλματα και πολλά άλλα. Παρέχεται και αναβολή στράτευσης. Τα ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Αθήνας και Θεσσαλονίκης δέχονται εγγραφές για τα νέα τμήματα Οκτωβρίου σε όλες τις ειδικότητες.

ΙΕΚ ΔΟΜΗ

Χ. Τρικούπη 17, 210 3840.552, www.iekdomi.gr

Ειδικότητες από MME, Art & Design, Sound & Music και Cinema & TV, μέχρι Διοίκησης και Οικονομίας, Πληροφορικής, Τουρισμού, Μεταφορών, αλλά και Μόδας & Ομορφιάς, Υγείας και Παιδαγωγικών! Το ωραίο και άνετο περιβάλλον και οι σύγχρονες εργαστηριακές υποδομές του έχουν ήδη αποσπάσει έξι διεθνείς βραβεύσεις και διακρίσεις από έγκυρους και έγκριτους φορείς. Φεστιβάλ, fashion shows, εκθέσεις και events διοργανώνονται από και για τους φοιτητές του ΙΕΚ ΔΟΜΗ. Όλα αυτά, συνδυασμένα με την εύκολη πρόσβαση –πιο κέντρο δεν γίνεται– και επώνυμους, καταξιωμένους καθηγητές! Τι άλλο θέλεις;

ΙΕΚ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ

Πατησίων 81 & Χέυδεν, 210 8212.912

Για την «εξειδίκευση στα επαγγέλματα υγείας του ΙΕΚ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΣ, την ποιότητα των εγκαταστάσεών του, το εκπαιδευτικό προσωπικό, τις δυνατότητες μετεκπαίδευσης, τους καταξιωμένους αποφοίτους του και το μεγάλο ποσοστό επαγγελματικής αποκατάστασης». Με αυτά τα λόγια απονεμήθηκε από την Ιταλική Ομοσπονδία Φυσιοθεραπευτών διεθνής διάκριση στον Ιπποκράτειο ως «καλύτερο ΙΕΚ Φυσιοθεραπείας στην Ελλάδα». Αν λοιπόν θέλεις να σπουδάσεις φυσιοθεραπεία ή άλλα επαγγέλματα υγείας, γιατί να μη διαλέξεις ένα από τα καλύτερα;

ΙΕΚ ΟΜΗΡΟΣ

Βερανζέρου 3, Κλεισόβης 6, 210 3806.166, 210 3304.661, www.omiros.gr

Εμπειρία 64 ετών σε πανεπιστημιακούς και αναγνωρισμένους επαγγελματικούς τίτλους σπουδών σε 50 σύγχρονες ειδικότητες όπως Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες, Διοίκηση Επιχειρήσεων & Οικονομία, Τουρισμός & Μεταφορές. Χωρίς να φύγουν από την Ελλάδα οι σπουδαστές του Αegean - Omiros College αποκτούν πτυχία Bachelors και Masters από κρατικά βρετανικά πανεπιστήμια. Στο ΙΕΚ ΟΜΗΡΟΣ οι απόφοιτοι εξασφαλίζουν αναγνωρισμένο από το κράτος πτυχίο, ενώ η θυγατρική εταιρεία εκπαιδευτικής τεχνολογίας «ΟΜΗΡΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ» δίνει τη δυνατότητα συνεργασίας με διεθνείς κολοσσούς όπως η IBM και άλλες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας. Δεν είναι τυχαίο ότι από το 1997 ο όμιλος βραβεύεται σε Ελλάδα και εξωτερικό.

ΚΟΛΕΓΙΑ ATHENS SYNTHESIS CENTRE

210 3210.033, www.greekta.gr

Θέλεις να γίνεις σύμβουλος ψυχικής υγείας ή ψυχοθεραπευτής με όλα τα απαραίτητα εφόδια και πιστοποιήσεις; Το Athens Synthesis Centre με εμπειρία 15 ετών και τον αντιπρόεδρο της Εθνικής Εταιρείας Ψυχοθεραπείας Ελλάδος (ΕΕΨΕ) Πάνο Ασημάκη στο τιμόνι της σχολής, προσφέρει από σεμινάρια μέχρι μεταπτυχιακά προγράμματα τετραετούς εκπαίδευσης. Τα δίδακτρα είναι χαμηλά με εναλλακτικές μεθόδους πληρωμής και για τη διευκόλυνση των επαγγελματιών τα σεμινάρια πραγματοποιούνται Παρασκευή βράδυ και Σάββατο ή Σάββατο & Κυριακή μία φορά το μήνα. Από το ASC δεν πρόκειται να φύγεις χωρίς βεβαίωση παρακολούθησης.

DEREE - The American College of Greece

Office of Admissions, 210 6009.800/9, εσωτ. 1318 & 1254, www.acg.edu

Εδώ, τα λόγια περιττεύουν. Το Deree είναι ένα πιστοποιημένο, αναγνωρισμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα που λειτουργεί στα πρότυπα του αμερικανικού συστήματος ανώτατης εκπαίδευσης. Στα φροντισμένα campuses του κολεγίου φοιτούν πάνω από 3.500 φοιτητές σε τομείς όπως Τέχνες, Κοινωνικές Επιστήμες, Marketing, Τεχνολογία, Θέατρο, Ψυχολογία, και πολλά ακόμη. Με άριστο προσωπικό, υπερσύγχρονες βιβλιοθήκες, αθλητικές εγκαταστάσεις και πολλές «εξωτερικές» δραστηριότητες, εδώ μπορείς να πάρεις Bachelor και Master καθώς και Graduate Certificates στην ειδικότητα που προτιμάς.

NEW YORK COLLEGE

Λεωφόρος Αμαλίας 38, 210 3225.961, https://el.nyc.gr

Τους κόπους και την εκπαιδευτική αφοσίωση των φοιτητών του τίμησε για άλλη μια χρονιά το New York College στην τελετή αποφοίτησης, η οποία φέτος πραγματοποιήθηκε στις 7 Ιουλίου στο κατάμεστο Athens Golf Club, στη Γλυφάδα. Οι απόφοιτοι παρέλαβαν τα πτυχία τους από τους ακαδημαϊκούς εκπροσώπους αμερικανικών και ευρωπαϊκών πανεπιστημίων. Παράλληλα το κολέγιο απένειμε την ύψιστη τιμητική διάκριση που δίδεται από το ακαδημαϊκό του συμβούλιο σε κορυφαίες προσωπικότητες των Γραμμάτων, των Τεχνών, του Αθλητισμού και των Επιστημών. Ανάμεσα στους διακριθέντες ήταν ο ακαδημαϊκός κ. Κωνσταντίνος Ι. Δεσποτόπουλος, φιλόσοφος - πρώην υπουργός Παιδείας, ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης κ. Γιάννης Σμαραγδής και πολλοί άλλοι.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ - ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ

Τηλέφωνα πληροφοριών: 210 7220.209, 210 7211.390. www.benaki.gr

Το Μουσείο Μπενάκη, στα πλαίσια της Διά Βίου Μάθησης διοργανώνει εργαστήρια ενηλίκων, για αρχάριους και προχωρημένους, με θέματα: «Η τεχνική της βυζαντινής αγιογραφίας (φορητή εικόνα)», «Κόσμημα: φόρμα-τεχνική», «Κόσμημα: μεταλλοτεχνία», «Τετραχρωμία με υποζωγράφιση», «Η τεχνική της εγκαυστικής», «Η τεχνική του ψηφιδωτού», «Μικρογραφία χειρογράφων», «Εισαγωγή στη ζωγραφική», «Γνωριμία με τη χαρακτική», «Χαρτί, πανί, ξύλο. Η δημιουργία μιας κούκλας», «Γνωριμία με την κεραμική», «Εισαγωγή στην τέχνη της αφήγησης λαϊκών παραμυθιών», «Έκφραση μέσω της τέχνης (Art Therapy)». Εγγραφές από 13/9.

ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

Ιπποκράτους 18, 211 3003.580

Το πρόγραμμα σεμιναρίων του δεύτερου εξαμήνου του 2010, στο πλαίσιο της υποστήριξης της διά βίου μάθησης, ανακοίνωσε ο Πολυχώρος Μεταίχμιο. Πρόκειται για σεμινάρια Κατάρτισης Επιμελητών - Διορθωτών Κειμένων και Δημιουργικής Γραφής, καθώς και τα σεμινάρια «Από το μελάνι στο σανίδι και από το χαρτί ως το παιχνίδι: Δημιουργώντας κείμενα και δρώμενα για παιδιά και νέους» και «Επαγγελματική Αξιολόγηση και Προσανατολισμός». Για τα μέλη της Λέσχης «Φίλοι του ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ» ισχύει προτεραιότητα στην κράτηση θέσεων και έκπτωση 10%. Για να γίνετε μέλη της Λέσχης επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο www.metaixmio.gr ή επικοινωνήστε με το polychoros@metaixmio.gr.

ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΙΒΛΙΟΥ

Αθανασίου Διάκου 4 (μετρό Ακρόπολη), 210 9200.336, www.ekebi.gr

Το 6ο «Εργαστήρι του βιβλίου» του ΕΚΕΒΙ αρχίζει στις 11/10 και θα ολοκληρωθεί στις 17/12, με σκοπό να αποτελέσει το φυτώριο που αναδεικνύει νέους, ταλαντούχους επαγγελματίες στο χώρο του βιβλίου. Πρόκειται για σεμινάρια που αφορούν στη διαδικασία παραγωγής ενός βιβλίου, από τη συγγραφή έως τη χρήση του ως αντικειμένου τέχνης. Επικεφαλής των διδασκόντων θα είναι ο Στρατής Χαβιαράς, διευθυντής του εργαστηρίου “Writing the novel” του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ

ΙΔΡΥΜΑ FULBRIGHT 

Βασιλίσσης Σοφίας 6, 210 7241.811, 210 7241.812, www.fulbright.gr

 Άνοιξε ο νέος κύκλος υποτροφιών του Ιδρύματος Fulbright για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 με προγράμματα που απευθύνονται σε Έλληνες πολίτες, καθηγητές/ερευνητές, μεταπτυχιακούς φοιτητές, εκπαιδευτικούς και καλλιτέχνες. Για τους καθηγητές/ερευνητές η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των αιτήσεων είναι η 1η Νοεμβρίου και βασική προϋπόθεση είναι οι υποψήφιοι να έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον τέσσερα χρόνια επαγγελματικής εµπειρίας από την απόκτηση του διδακτορικού τίτλου τους. Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές πρέπει να υποβάλουν αιτήσεις μέχρι τις 11 Ιανουαρίου και να είναι αριστούχοι. Το πρόγραμμα υποτροφιών για τους καλλιτέχνες δέχεται αιτήσεις μέχρι 14 Ιανουαρίου και απαιτεί τουλάχιστον πέντε χρόνια εμπειρίας. Το πρόγραμμα για τους καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αφορά όσους διδάσκουν στην αγγλική γλώσσα (μέχρι 14 Ιανουαρίου) ενώ το σεμινάριο του Ζάλτσµπουργκ παραμένει ανοικτό όλο το χρόνο.

E-shop

Είσαι φοιτητής, χρειάζεσαι χρόνο για διάβασμα αλλά και για να ζήσεις την περιβόητη φοιτητική ζωή και δεν σου περισσεύει λεπτό για βόλτες στα μαγαζιά. Το E-shop σού παρέχει έναν πλήρη κατάλογο με είδη γραφείου και αναλώσιμα (από μελάνια εκτυπωτών, τετράδια, χαρτί, cd και dvd εγγραφής, είδη πλαστικοποίησης, υποπόδια κ.λπ.) τα οποία μπορούν να έρθουν σε σένα με ένα μόνο τηλεφώνημα (211 5000.597), λίγα κλικ στο www.e-shop.gr ή, αν είσαι παραδοσιακός, με μια επίσκεψη σε ένα από τα 70 e-shop points. Λύση οικονομική και πρακτική.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ