Πολιτικη & Οικονομια

Οι «φεουδάρχες» της Fraport και οι ακροβασίες του πρωθυπουργού

Aπό το «ανάθεμα» στους εργολάβους και τις κατασκευαστικές, στην υπερπροβολή της ολοκλήρωσης των έργων με τη «σφραγίδα» της σημερινής κυβέρνησης

4939-198868.jpg
Ευτύχης Παλλήκαρης
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
349675-725699.jpg

Στο περιθώριο της συζήτησης στη Βουλή για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την Υγεία, ο πρωθυπουργός έδωσε ένα ακόμα δείγμα γραφής μιας στρατηγικής «ενσωμάτωσης» αυτών που μόλις πριν από τρία χρόνια εξόρκιζε. Ο κ. Τσίπρας υποδέχτηκε την Τετάρτη στο Μέγαρο Μαξίμου τη διοίκηση της Fraport Greece, με την ευκαιρία της ανάληψης της διαχείρισης 14 αεροδρομίων από την κοινοπραξία.

Τα όσα δήλωσε θα πρέπει να έκαναν τους διαφωνούντες εντός του ΣΥΡΙΖΑ να κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα: «Είναι σημαντικό ότι σήμερα η Fraport στέλνει ένα  σπουδαίο μήνυμα, ένα σήμα και μια ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία. Πρόκειται για μια ξένη επένδυση πολύ σημαντικού μεγέθους, ύψους 1,234 εκ. ευρώ».

Κι όμως, στις 15 Ιανουαρίου του 2015, παραμονές των εκλογών, ο κ. Τσίπρας σε ομιλία του στη Ρόδο δεσμευόταν ότι θα υπερασπιζόταν το «δημόσιο χαρακτήρα των περιφερειακών αεροδρομίων». «Γιατί», όπως έλεγε, «το ξεπούλημα κάθε υποδομής δεν είναι ούτε πρόοδος ούτε ανάπτυξη. Το ξεπούλημα κάθε υποδομής είναι επιστροφή στη φεουδαρχία. Τότε που η ανώτατη αρχή εκχωρούσε τα περάσματα σε φίλους της, για να τους δώσει τη δυνατότητα να πλουτίσουν από τη φορολογία και τα χαράτσια»…

Η ολική αυτή ανατροπή έρχεται να προστεθεί στην αλλαγή πλεύσης που υιοθετήθηκε από τον πρωθυπουργό με τις αλλεπάλληλες παρουσίες του στα εγκαίνια των νέων οδικών αξόνων: από το «ανάθεμα» στους εργολάβους και τις κατασκευαστικές, στην υπερπροβολή της ολοκλήρωσης των έργων με τη «σφραγίδα» της σημερινής κυβέρνησης.

Το «φαγητό» δεν είναι εύκολο να χωνευτεί. Γι’ αυτό και ο κ. Τσίπρας τόσο κατά την ομιλία του στη Βουλή όσο και κατά τη χτεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου επιχείρησε να δώσει εξηγήσεις και προς το εσωκομματικό ακροατήριο.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι η αλλαγή πλεύσης έτυχε της επιδοκιμασίας του λαού –θα προσθέταμε και των στελεχών που δεν αποχώρησαν από το  ΣΥΡΙΖΑ– με τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015, συνεπώς τυγχάνει της γενικής επιδοκιμασίας και… μετά την απομάκρυνση από το ταμείο, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.

Όπως δήλωσε και ενώπιον της διοίκησης της Fraport Greece, η συμφωνία έγινε μετά από μια «δύσκολη διαπραγμάτευση, διότι από την πλευρά μας θέλαμε να διασφαλίσουμε τις εργασιακές σχέσεις, τις θέσεις εργασίας καθώς και τη διαρκή αναβάθμιση των  14 αεροδρομίων». Το ίδιο επιχείρημα επικαλέστηκε και για τους οδικούς άξονες, λέγοντας ότι τα έργα ήταν για 4 σχεδόν χρόνια σταματημένα υπήρχαν υπέρογκες απαιτήσεις, μα ζητούσαν υπερβολικές αποζημιώσεις, 1,25 δις και υπό τον κίνδυνο ότι θα έπρεπε να επιστρέψουμε και τα λεφτά που είχαμε πάρει». Και αυτό, μήνυμα με ενοδκυβερνητικούς και εσωκομματικούς αποδέκτες.

Το τρίτο σινιάλο έχει να κάνει με τις εκλογές. Ο κ. Τσίπρας διαβεβαίωνε από το βήμα της Βουλής  –και εντός του υπουργικού– ότι αυτές θα γίνουν το 2019 και προέχει ο «οδικός χάρτης» της ανάπτυξης (όχι βεβαίως ότι δεν υπάρχει στα πρωθυπουργικά συρτάρια και το εκλογικό σενάριο σε περίπτωση που τα πράγματα στραβώσουν). Σημειώνουμε ότι εκτός από τον κ. Κυρ. Μητσοτάκη, εκλογές ζήτησαν με κείμενό τους 13 στελέχη της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ μόλις την περασμένη Κυριακή, προεξάρχοντος του κ. Νίκου Φίλη.

Έτσι, διαγράφεται στο ορίζοντα μια ιδιότυπη «διμέτωπη» αναμέτρηση-πρόκληση για τον πρωθυπουργό: από τη μια να οξύνει την αντιπαράθεση με τη ΝΔ –«κλέβοντας» παράλληλα τους καρπούς αδιανόητων για το ΣΥΡΙΖΑ μέχρι πρόπερσι ιδιωτικοποιήσεων–, από την άλλη να επιχειρεί την εξουδετέρωση των εσωκομματικών αντιδράσεων στη στροφή 180 μοιρών που επιχειρεί από τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015 μέχρι σήμερα. Μένουν να καταγραφούν ποια θα είναι η απόδοση της πρωθυπουργικής ακροβασίας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ