Trending Now

Πίσω μου σ’ έχω διαφήμιση

17 καταχωρήσεις με πρωταγωνιστές θεούς και δαίμονες

Αλκιβιάδης Σιαράβας
Αλκιβιάδης Σιαράβας
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
300901-228173.jpg

Κάποιοι τρελοί διαφημιστές διεισδύουν στη γειτονιά της θρησκείας και το αποτέλεσμα πολώνει. Τολμούν να «παίξουν» με τα Θεία, διαθέτοντας ίσως χαμηλή αίσθηση κινδύνου και υψηλή αυτοπεποίθηση. Άλλοτε χιουμοριστική και συμβολική, άλλοτε εκκεντρική και «προσβλητική», η θρησκευτική αναφορά προκαλεί παντού και πάντα. Τελικά ίσως οι Θεοί και οι δαίμονες να «πουλάνε»..!

Παρ' ότι ο Κώδικας της διαφήμισης δεν απαγορεύει ρητά τη χρήση των λατρευτικών συμβόλων και τα όρια είναι ακόμη απροσδιόριστα, τις περισσότερες φορές οι προσεγγίσεις αυτές συναντάνε άμεσα το δρόμο της απαγόρευσης. Οι διαφημιστικές ομάδες σε όλον τον πλανήτη αναζητούν την περιπέτεια της πρόκλησης και βρίσκουν στη θρησκεία γόνιμο έδαφος να τεντώσουν το σκοινί αξιοποιώντας iconic σκηνές από την Παλαιά και Καινή Διαθήκη, την εκκλησιαστική ζωή, τις παραδόσεις, τα εμβλήματα και τις αγιογραφίες. Κάποιες ιδέες είναι καλόγουστες, κάποιες αστείες και κάποιες προκαλούν χωρίς όμως να διαθέτουν τα εφόδια να δώσουν ένα έξυπνο ερέθισμα.

Η έρευνα που πραγματοποίησα έχει ως ευρήματα στην πλειοψηφία της διαφημιστικά υλικά τα οποία «σατιρίζουν» ή αξιοποιούν δημιουργικά την χριστιανική και εβραϊκή πίστη• δεύτερες στη σειρά τις ανατολικές-ασιατικές θρησκείες. Εκτιμώ ότι η μεγάλη λίστα κινηματογραφικών ταινιών βασισμένες στη Βίβλο και τη ζωή του Ιησού, η «κοσμικότητα» της καθολικής εκκλησίας και οι αγιογραφίες δημοφιλών εικαστικών καλλιτεχνών, δίνουν ένα μεγαλύτερο βήμα και έκθεση στη χριστιανική θρησκεία και έτσι εμπνέουν τις περισσότερες διαφημίσεις.

Μερικά έργα τέτοιων διαφημίσεων θα βρείτε παρακάτω, χωρίς να εμβαθύνουμε και να κρίνουμε τη δημιουργικότητα τους.

«Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω»

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ