Trending Now

Blue Monday: Σήμερα η πιο μελαγχολική ημέρα της χρονιάς

Πώς προέκυψε και ποια η σημασία της

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
ανδρας καθεται σκημενος σε παγκακι
Ο όρος Blue Monday δημιουργήθηκε το 2005 από τον Βρετανό ψυχολόγο Cliff Arnall © Unsplash/Gadiel Lazcano

Πώς προέκυψε η Blue Monday, η πιο καταθλιπτική μέρα του χρόνου

Η Blue Monday αναφέρεται στην «θλιβερή Δευτέρα» και θεωρείται από ορισμένους η πιο καταθλιπτική ημέρα του χρόνου. Συνήθως πέφτει τη δεύτερη ή τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου. Για τη φετινή χρονιά ορίζεται η 20ή Ιανουαρίου.

Ways to overcome "Blue Monday," the saddest day of the year

Ο όρος Blue Monday δημιουργήθηκε το 2005 από τον Βρετανό ψυχολόγο Cliff Arnall ως μέρος μιας καμπάνιας μάρκετινγκ για ταξιδιωτικό γραφείο.

Ειδικότερα, η ιδέα αυτή δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά σε δελτίο Tύπου του 2005 από την βρετανική εταιρεία Sky Travel, η οποία ισχυρίστηκε ότι υπολόγισε την ημερομηνία χρησιμοποιώντας μια «εξίσωση».

Ο Arnall χρησιμοποίησε έναν τύπο που συνυπολογίζει διάφορους παράγοντες:

  • Κακές καιρικές συνθήκες
  • Τα χρέη των Χριστουγέννων
  • Την απογοήτευση από την εγκατάλειψη των πρωτοχρονιάτικων στόχων
  • Το επίπεδο κινήτρων και την ανάγκη για αλλαγή                              

Αν και ο τύπος θεωρείται περισσότερο διαφημιστικό τέχνασμα παρά επιστημονικά τεκμηριωμένος, η ιδέα της Blue Monday έχει γίνει ευρέως γνωστή και συζητείται κάθε χρόνο.

Μύθος ή αλήθεια;

Η Blue Monday δεν έχει καμία επιστημονική βάση. Οι ψυχολόγοι τονίζουν ότι η ψυχική υγεία είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα που δεν μπορεί να αποδοθεί σε μία μόνο ημέρα.

Πολλοί τη βλέπουν ως εργαλείο μάρκετινγκ παρά ως αληθινό φαινόμενο.

Η «εξίσωση» είναι αυθαίρετη: Η «φόρμουλα» που χρησιμοποιήθηκε περιλαμβάνει μη μετρήσιμες μεταβλητές, όπως ο καιρός, η οικονομική κατάσταση, και τα επίπεδα κινήτρων, κάτι που δεν μπορεί να αποδείξει επιστημονικά ότι αυτή η ημέρα είναι η πιο θλιβερή.

Επίσης, δεν υπάρχουν επιστημονικές μελέτες και καμία έγκυρη έρευνα δεν υποστηρίζει την ύπαρξη της Blue Monday.

Παρά την έλλειψη επιστημονικότητας, η Blue Monday έχει γίνει δημοφιλές θέμα συζήτησης στο μάρκετινγκ, καθώς διάφορες εταιρείες χρησιμοποιούν την ιδέα για προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.

Παράλληλα, ορισμένοι οργανισμοί την αξιοποιούν για να ανοίξουν τον διάλογο σχετικά με ψυχολογικές παθήσεις. Παρά την αμφιλεγόμενη προέλευσή της, η Blue Monday έχει αναδείξει τη σημασία της ψυχικής υγείας, ενθαρρύνοντας συζητήσεις για την κατάθλιψη και την ευημερία, ειδικά τον Ιανουάριο, έναν μήνα που πολλοί βιώνουν ως απαιτητικό.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.