Αυτοκινηση

Νέο Citroen C3

Έρχεται! Και είναι απολαυστικά εκκεντρικό!  

62222-137653.jpg
A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 591
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
330769-684723.jpg

Ένα άνετο αυτοκίνητο με έντονη προσωπικότητα, που στοχεύει να προσελκύσει νέους πελάτες που αναζητούν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με χαρακτήρα

Αν κοιτάξουμε στο «γενεαλογικό δέντρο» των μοντέλων της Citroen, διαχρονικά, θα διαπιστώσουμε έναν κοινό παρονομαστή: την τόλμη! Αυτή τη συχνά απαιτητή τόλμη από τους αγοραστές, προκειμένου να έχουν να διαλέξουν προϊόντα που έχουν μέσα τους διαφορετικότητα, τεχνολογία και έξυπνες πρωτοποριακές λύσεις. Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι αναψηλάφησαν στη Citroen και οδηγήθηκαν στη δημιουργία του νέου C3. 

Το νέο C3 αποτελεί λοιπόν το νέο κεφάλαιο για τη μάρκα, ενσωματώνοντας και τις υπόλοιπες βασικές της αξίες: αισιοδοξία, ανθρώπινο στοιχείο και έξυπνη τεχνολογία. Το πολυαναμενόμενο best seller της κατηγορίας του αντικατοπτρίζει πλήρως το σύγχρονο όραμα της Citroen, η οποία καταφέρνει να παρουσιάζει αυτοκίνητα με μοναδική σχεδίαση και ισχυρή προσωπικότητα. Το νέο Citroen C3 ξεχειλίζει από φρεσκάδα και αναμένεται να τραβήξει όλα τα βλέμματα θαυμασμού, καθώς και να κατακτήσει την πρωτιά στις πωλήσεις στην  κατηγορία του. 

Η ριζική σχεδιαστική επιλογή δεν είναι έκπληξη, αφού την έχουμε συναντήσει τόσο στο Picasso, όσο και στο C4 Cactus, από το οποίο δανείζεται σε μεγάλο βαθμό την επιτυχημένη μινιμαλιστική φιλοσοφία. Αποκορύφωμα και βέβαια χαρακτηριστικό στοιχείο της νέας εμφάνισης είναι και τα εξωτερικά προστατευτικά airbumps, που πρωτοείδαμε στο C4 Cactus, τα οποία είναι κατασκευασμένα από εύκαμπτο υλικό και περιλαμβάνουν θύλακες αέρα, απορροφώντας τα μικρά χτυπήματα χωρίς να γίνεται ζημιά στο αυτοκίνητο. Βέβαια, το εργοστάσιο δίνει τη δυνατότητα αγοράς του αυτοκινήτου και χωρίς τα airbumps, οπότε αυτό δεν αποτελεί δεσμευτική επιλογή. 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Citroen «κατέληξε» στη συγκεκριμένη εικόνα του C3 τρίτης γενιάς αφού «αφουγκράστηκε» τις απαιτήσεις του πολυπληθούς κοινού της κατηγορίας των σουπερμίνι. Έτσι όταν αυτοί ζήτησαν ένα αυτοκίνητο ασφαλές, με την τελευταία λέξη σε επίπεδο συνδεσιμότητας, που να «αποπλανά» τους νέους αγοραστές και να είναι σαφώς ανανεωμένο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, η επιλογή που όλοι βλέπουμε στις εικόνες ήταν απλά μονόδρομος!

Σημαντικό στοιχείο των δυνατοτήτων που παρέχονται στους αγοραστές του νέου C3 είναι το μεγάλο πακέτο εξατομίκευσης που προσφέρει το μοντέλο, με τρεις χρωματισμούς οροφής και εννέα χρώματα αμαξώματος, που μαζί με τα τέσσερα διαφορετικά εσωτερικά προσφέρουν τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 36 συνολικά συνδυασμούς!

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η στρατηγική επιλογή της Citroen, τοποθέτησε το C3 μέσα στον «πυρήνα» της κατηγορίας, κάτι που σημαίνει ότι στο ποιοτικά προσεγμένο εσωτερικό συναντάμε ευχάριστο περιβάλλον, με οριακά τέλειες αναλογίες στο μάτι οδηγού και επιβατών, ενώ άνετοι χαρακτηρίζονται οι χώροι της καμπίνας για τέσσερις ενήλικες και υπό συνθήκες πέντε. Φυσικά όταν μιλάμε για χώρους στα μοντέλα της κατηγορίας σουπερμίνι, που συχνά αποτελούν το πρώτο και μοναδικό αυτοκίνητο ως επιλογή, εννοούμε ευρυχωρία και πρακτικότητα στο διαμέρισμα των αποσκευών. Εν προκειμένω, έχουμε για αξιοποίηση 300 λίτρα, τα οποία συνεπικουρούμενα από διάφορους μικροχώρους στο εσωτερικό της καμπίνας προσφέρουν ένα αξιοπρεπέστατο «μπουκέτο» χώρων. 

Το νέο C3 φέρει προηγμένες τεχνολογίες, με την παγκόσμια πρεμιέρα της Citroen ConnectedCam, ένα πλήρως ολοκληρωμένο και συνδεδεμένο σύστημα κάμερας HD, το οποίο καταγράφει, φωτογραφικά ή σε βίντεο, τις οδηγικές σας εμπειρίες με τη δυνατότητα κοινοποίησης στα κοινωνικά δίκτυα ή για μετέπειτα προβολή. Να αναφέρουμε εδώ ότι χαρακτηριστικό του συστήματος είναι ότι σε περίπτωση σύγκρουσης ενεργοποιείται αυτόματα και κάνει λήψη βίντεο επί 30’’ πριν την πρόσκρουση (την οποία «αντιλαμβάνεται» από τη λειτουργία άλλων συστημάτων, όπως π.χ. η ενεργοποίηση του ESP ή του ABS) και επί 60’’ μετά, αποθηκεύoντας το «οπτικό υλικό» στη μνήμη.

Τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν 3D σύστημα πλοήγησης με αναγνώριση ομιλίας, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και σύστημα ανίχνευσης νεκρής γωνίας. Η αποτελεσματικότητα του νέου C3 εκτείνεται επίσης σε μια πλήρη σειρά υψηλής απόδοσης κινητήρων Euro 6 (PureTech βενζίνη 82 και 110 ίππων Turbo -αμφότεροι βραβευμένοι κινητήρες της χρονιάς και για το 2016, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά- BlueHDi diesel 75 και 100 ίππων) και το Auto 6 τελευταίας γενιάς αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. 

Αν θελήσουμε να αξιολογήσουμε την «επιχείρηση νέο C3», θα μπορούσαμε χωρίς υπερβολή να πούμε ότι η Citroen κατασκεύασε ένα από τα πιο ιδιαίτερα σε εμφάνιση και προτάσεις  supermini της αγοράς. Και το πέτυχε δίνοντας έμφαση στην εξατομίκευση, στην άνεση και στην ψηφιακή τεχνολογία. 

Ο πίνακας οργάνων είναι στη λογική των επιλογών του Cactus, ενώ η δερμάτινη μακρόστενη φάσα στο ταμπλό είναι όλα τα λεφτά, αφού ακολουθεί μία λογική απόλυτης αρμονίας σε λόγο 16/9. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 7’’ με όλες τις λειτουργίες ενός κορυφαίου συστήματος infotainment. Στον τομέα των κινητήρων τώρα, συναντάμε τα γνωστά μας βενζινοκίνητα 1.2 PureTech με 82 και 110 ίππους και diesel 1.6 BlueHDi 75 και 100 ίππων. Όλα τα μοντέλα συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ από τις αρχές του επόμενου χρόνου θα υπάρχει διαθέσιμο και το σύνολο με τον κινητήρα των 110 ίππων που θα προσφέρεται και με αυτόματο 6 σχέσεων.

Advanced Comfort

Η ιστορία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ταυτισμένη με την άνεση της ανάρτησης. Ειδικά τα αυτοκίνητα της Citroen είτε αναφερόμαστε σε πόλης είτε σε αυτοκίνητα, αυτοκίνητα diesel, βενζίνης, πολυμορφικά αυτοκίνητα, έχουν μεγάλη παράδοση στην ανάρτηση. Ποιος ξεχνά άλλωστε τις διαδρομές αναρτήσεων που χαρακτήριζαν το θρυλικό Βάτραχο (Citroen DS), μοντέλο στο οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε η υδροπνευματική ανάρτηση τη δεκαετία του 1950. Όταν πριν λίγο καιρό η Citroen σταμάτησε την παραγωγή μοντέλων με υδροπνευματικές αναρτήσεις, ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεχιστεί η εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας που ξεκίνησε πριν 60 χρόνια.

Ο λόγος είναι η εξέλιξη ενός νέου συστήματος υδραυλικής ανάρτησης που ονομάζεται Advanced Comfort. Η Citroen υπόσχεται σπουδαία πράγματα με το καινούργιο σύστημα. Αναφερόμαστε σε σύστημα καθώς πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση που εμπεριέχει ποικιλία νέων τεχνολογιών με την ανάρτηση φυσικά στο επίκεντρο. Όταν το αυτοκίνητο περνά πάνω από μια ανομοιομορφία του δρόμου, η απόσβεση γίνεται σε 3 στάδια: στο αμορτισέρ, στο αμάξωμα και στα καθίσματα. Η παραδοσιακή ανάρτηση έχει αποσβεστήρες, ελατήρια και δυο μηχανικά στοπ. Η νέα καινοτόμα ανάρτηση της Citroen έχει δυο προοδευτικούς υδραυλικούς αποσβεστήρες κραδασμών, έναν για την αποτόνωση και έναν για τη συμπίεση. Βρίσκονται στα δυο άκρα της ανάρτησης. Μ’ αυτό τον τρόπο η ανάρτηση λειτουργεί σε δυο διαφορετικά επίπεδα στην επιφάνεια του δρόμου: Σε περίπτωση μικρής συμπίεσης/αποτόνωσης τα ελατήρια και τα αμορτισέρ συνεργάζονται για να ελέγξουν την κατακόρυφη μετατόπιση χωρίς να χρειάζονται οι υδραυλικοί αποσβεστήρες. Όμως λειτουργώντας παρέχουν στο αυτοκίνητο μια αίσθηση πλεύσης πάνω από τις ανομοιομορφίες σα μαγικό χαλί. Σε περίπτωση μεγάλης συμπίεσης/αποτόνωσης οι υδραυλικοί αποσβεστήρες συνεργάζονται με τα ελατήρια/αμορτισέρ επιβραδύνοντας την κίνησή τους και απορροφώντας πλήρως την ενέργεια. 

Έτσι, ενώ η υδροπνευματική ανάρτηση αφορούσε τα πολυτελή μοντέλα της Citroen, το Advanced Comfort είναι μια τεχνολογία που θα δούμε σε όλα τα μοντέλα, ακόμη και στα πιο οικονομικά αυτοκίνητα πόλης. Τα νέα είναι καλά λοιπόν για όλους τους φίλους της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και δη της Citroen. Η γαλλική εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στην άνεση των αναρτήσεων αλλά και στην ευρηματική μηχανολογία που πάντοτε χαρακτήριζε τη φίρμα. Το όνομα της Citroen είναι ταυτισμένο με την καινοτομία. 

Το πρώτο μοντέλο της Citroen που θα φέρει αυτή την τεχνολογία είναι το ολοκαίνουργιο C4 Picasso και το νέο Citroen C3!

Στην ελληνική αγορά το νέο C3 αναμένεται στα τέλη Νοεμβρίου με τις πρώτες διαθέσιμες εκδόσεις για την Ελλάδα τη βενζινοκίνητη 1.2 των 82 ίππων και την πετρελαιοκίνητη 1.6 με τους 75 ίππους. Οι τιμές εκκίνησης θα αρχίζουν περίπου από τα €12.900 για τη βενζινοκίνητη έκδοση των 82 ίππων.

Tο Advance Comfort Concept έχει ως αποτέλεσμα πολύ χαμηλό θόρυβο και δονήσεις. Το σύστημα συνδυάζει πιο άκαμπτο αμάξωμα που δεν επηρεάζεται από δονήσεις και καθίσματα που θυμίζουν πουπουλένιο στρώμα. Η Citroen τονίζει πως η συγκεκριμένη ανάρτηση προσφέρει άνεση εφάμιλλη των παλιών DS, όμως η μεγάλη έκπληξη προέρχεται από την τιμή καθώς είναι εντυπωσιακά χαμηλή.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα citroen.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ