Βιβλιο

«Αστική οικία στο Χαλάνδρι». Γιατί να το διαβάσεις;

Η συγγραφέας Ισμήνη Καπάνταη κάνει την ανατροπή με ένα δυνατό αστυνομικό μυθιστόρημα (εκδ. Ίκαρος)

69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg
Κέλλη Κρητικού
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ισμήνη Καπάνταη, Αστική οικία στο Χαλάνδρι, εκδ. Ίκαρος

Υπόθεση: Μέσα δεκαετίας του ’90 στο Χαλάνδρι και η γηραιά Ασπασία Αρναούτη δολοφονείται την ημέρα των γενεθλίων της. Η ισχυρή της προσωπικότητα, η κερδοφόρα επιχείρηση που διηύθυνε επί σειρά ετών και η εμμονή της να χειραγωγεί ανθρώπους και συνειδήσεις, ανοίγει επικίνδυνα τον κύκλο των πιθανών ενόχων. Ο διοικητής Πετρόπουλος αναλαμβάνει να διαλευκάνει την υπόθεση με τη συνδρομή του διευθυντή της Ανακριτικής, Χρήστου, με στόχο να μη γίνουν έρμαια του Τύπου και των αδηφάγων συναδέλφων. Ο χρόνος πιέζει, ο κλοιός στενεύει και οι εικασίες σκοντάφτουν σε άλλοθι και μαρτυρίες. Ίσως τελικά ο δολοφόνος καταφέρει να διαφύγει...

Ισμήνη Καπάνταη, Αστική οικία στο Χαλάνδρι, εκδ. Ίκαρος
Συγγραφέας: Η πολυγραφότατη Ισμήνη Καπάνταη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Παντρεύτηκε τον Βάσο Καπάνταη. Ο Δούκας Καπάνταης είναι γιός της.
Πολλά από τα έργα της έχουν μεταφραστεί και εκδοθεί στο εξωτερικό. Διηγήματά της έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και περιοδικά, ενώ έχει γράψει κείμενα για τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ. Τιμήθηκε με το Βραβείο Χριστιανικών Γραμμάτων (1990) και με το Βραβείο Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών (1992) για το μυθιστόρημα «Απειρωτάν και Τούρκων».

Σε ποιους απευθύνεται: Αν θέλεις να διαβάσεις ένα καλοστημένο αστυνομικό μυθιστόρημα με πολλαπλούς ενόχους και κίνητρα, που αποτελεί ταυτόχρονα και μια ηθογραφία της δεκαετίας του ’90.

Θα σε συνεπάρουν:

  1. Ο ιδιόμορφος τρόπος προσέγγισης της αφήγησης των γεγονότων. Το μυθιστόρημα είναι στην πραγματικότητα χωρισμένο σε δύο μέρη: στο πρώτο μέρος αποτυπώνονται οι προσωπικές ιστορίες των συγγενών, του προσωπικού και των συνεργατών της Αρναούτη και των μεταξύ τους σχέσεων (λίγες μέρες πριν τη δολοφονία), ενώ στο δεύτερο μέρος ξετυλίγεται η συλλογιστική των Αρχών και οι προσπάθειές τους για επίλυση της υπόθεσης.
  2. Ο εύστοχος συνδυασμός μυστηρίου, έντασης, ψυχολογικής εμβάθυνσης, γλαφυρής παρουσίασης των οικογενειακών κλυδωνισμών και αναβίωσης μιας ολόκληρης εποχής και των στερεοτύπων που εδραίωσε.
  3. Οι οικείοι χαρακτήρες που περιστρέφονται χωρίς ελπίδα γύρω από την αυταρχική και δεσποτική Ασπασία Αρναούτη. Θα ταυτιστείς μαζί τους, θα τους νιώσεις, θα καταλάβεις την οργή τους και την ίδια στιγμή θα τους θέσεις προ των ευθυνών τους. Δυνατό συναίσθημα για τους λάτρεις του είδους.
  4. Ο αγώνας σκυταλοδρομίας των υπόπτων. Απολαυστικός, γρήγορος, με θαυμαστή τεχνική και πολλές στιγμές έντασης.

Κορυφαία στιγμή: Η κατάθεση της Άσπας Αρναούτη γιατί αποτυπώνει την απόγνωση όλων των υπόπτων μπροστά στην απρόσιτη και παγερή προσωπικότητα του θύματος.
Αν μπορούσα θα άλλαζα: Τις περιττές πληροφορίες για την προσωπική ζωή των Πετρόπουλου, Χρήστου και Θεοφίλου γιατί δεν προσφέρουν κάτι ουσιώδες στην εξέλιξη της πλοκής. Αντιθέτως, θα ήθελα περισσότερες εναλλαγές κατά την εξιχνίαση του εγκλήματος από τις Αρχές, καθώς ο μεγάλος αριθμός υπόπτων προσέφερε αυτή τη δυνατότητα.
Δυνατή φράση: «Κάποιος έπρεπε να το κάνει»

Διαβάστε ένα απόσπασμα εδώ

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φραντσέσκα Ντιοταλέβι
Φραντσέσκα Ντιοταλέβι: Το να γράψω για τη Βίβιαν Μάιερ υπήρξε άσκηση λεπτότητας, σεβασμού και θάρρους

Με αφορμή το βιβλίο «Με τη δική σου ματιά μονάχα», η συγγραφέας μιλά αποκλειστικά στην Athens Voice για την πρόκληση να μετατρέψει την κρυφή ζωή της Μάιερ σε μια δυνατή μυθοπλαστική αφήγηση

Σμαρώ Τζενανίδου,  «Η Βενετία αλλιώς»
15 συγγραφείς συνομιλούν με τον αγαπημένο τους πίνακα στο Ίδρυμα Κακογιάννης

Η συλλογή διηγημάτων «Οι Αόρατοι της Γης» είναι το αποτέλεσμα του δημιουργικού διαλόγου των συγγραφέων με ένα έργο της ομότιτλης έκθεσης της Σμαρώς Τζενανίδου

Δημήτρης Τσεκούρας: Είναι αδιανόητο να μην νικάει το καλό
Δημήτρης Τσεκούρας: Είναι αδιανόητο να μη νικάει το καλό

Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για το νέο του μεταφραστικό έργο, τη συλλογή του Γεωργιανού συγγραφέα Έρλομ Αχβλεντιάνι «Ο άντρας που έχασε τα λογικά του», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY