Η ιστορία ξεκινάει τον Φεβρουαρίου του 2000 –μια γυναίκα καταφθάνει σε μια παραθαλάσσια κωμόπολη με αποσκευές μια μικρή βαλίτσα και μια γυάλα με δύο χρυσόψαρα– και κλιμακώνεται τη Μεγάλη εβδομάδα της ίδιας χρονιάς.
Η ηρωίδα ονομάζεται Γυναίκα (με γ κεφαλαίο) και η κωμόπολη Χ. Οι κάτοικοί της είναι αρχετυπικοί και κατονομάζονται με την ιδιότητά τους: ο Δήμαρχος, ο Παπάς, ο Φαρμακοποιός, ο Κουρέας, ο Επιστάτης, το Παιδί, οι Ξένοι (βλ. αλλοδαποί) κ.λπ. Μόνο τα χρυσόψαρα φέρουν το όνομα των αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ – σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση ο πρώτος συνδέεται με το θάνατο προσώπου, ενώ ο Γαβριήλ είναι ο κομιστής του μηνύματος της γέννησης του Χριστού. Ενόσω η Γυναίκα ισχυρίζεται ότι περιμένει –με περίσσια υπομονή, όπως της δίδαξε η πίστη της– έναν άγνωστο άντρα, περίεργα γεγονότα λαμβάνουν χώρα: η γη παύει να είναι γόνιμη, η διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος είναι συνηθισμένη, τα καιρικά φαινόμενα γίνονται ακραία, ένα παράξενο ζώο γεννιέται, μια κλοπή ασυνήθιστη ταράζει τους κατοίκους.
Το χειρότερο, όμως, είναι ένας συνεχής και υπόκωφος ήχος σε χαμηλή κλίμακα (πρώτη η Γυναίκα τον αντιλαμβάνεται), ο οποίος διχάζει τους κατοίκους. Μερικοί ισχυρίζονται ότι τον ακούνε και άλλοι όχι. Όλα αυτά τα σημάδια θα έπρεπε να οδηγήσουν σε αλλαγές, αλλά εκεί που δείχνει ότι κάτι ότι πάει να αλλάξει, όλα μένουν τα ίδια. Γιατί; Γιατί η κωμόπολη Χ. είναι τοξική, ένας τόπος βαλτώδης μέσα στον οποίο βουλιάζουν οι πάντες. Πρώτα οι γηγενείς, με τη δικιά τους κλίμακα αξιών και προτεραιοτήτων, τις παγιωμένες αντιλήψεις τους, την έννοια του ηθικού στραμπουλιγμένη, και μετά τα παιδιά τους που δεν είναι τίποτα περισσότερο από αντιγραφείς συμπεριφορών ενηλίκων. Τα σαθρά θεμέλια της κωμόπολης Χ. δεν ανέχονται το διαφορετικό – είτε άνθρωπος είτε ζώο, δεν έχει θέση στον τόπο αυτό. Η άφιξη της Γυναίκας λειτουργεί ως θρυαλλίδα, είναι η «αρχή του κακού» που δυναμιτίζει μια ήδη εύθραυστη κατάσταση. Η Μαρία Φακίνου (γ.1976) γράφει για μια δυστοπία με τρόπο ρεαλιστικό, γράφει μεστά διά της αφαίρεσης, γράφει μια νουβέλα για θέματα μεγάλα, για τα σημάδια που πρέπει να μεταφράζονται, τις σωστές ερωτήσεις που πρέπει να θέτονται και τις αλήθειες που ξεβολεύουν. Μπράβο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Συνέντευξη με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη με αφορμή την αυτοβιογραφία του «Στον ίδιο δρόμο»
Η σημασία αυτού του συστήματος ανισότητας, η καταχρηστική χρήση του όρου και το ζοφερό μας μέλλον
Ξεφυλλίζουμε νέα βιβλία και προτείνουμε ιδέες και τίτλους για τις γιορτές των Χριστουγέννων
Οι δυσκολίες μιας οικογένειας μεταναστών στην Αμερική, ένας ύμνος στην αγάπη
Τα λόγια τα λέμε, αλλά πόσες φορές τα εννοούμε; Πολλές φορές άλλα σκεφτόμαστε, άλλα θέλουμε, άλλα λέμε κι άλλα κάνουμε
Ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Μάριος Μάζαρης εξηγεί γιατί είναι σημαντικό να διαβάζουμε βιβλία στα παιδιά μας
Στο «Θέλω» της Τζίλιαν Άντερσον θα βρείτε μερικές από τις απαντήσεις
Η συγγραφή στο εξωτερικό είναι επάγγελμα και όχι πάρεργο
Ο συγγραφέας μάς εξηγεί όσα χρειάζεται να ξέρουμε για το νέο βιβλίο του «Πάντα η Αλεξάνδρεια», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
«Οι βιβλιοπώλες σώζουν ζωές. Τελεία και παύλα», δήλωσε μέσω του εκδότη του
Το τελευταίο της βιβλίο, που το υλικό του το δούλευε καθ’ ομολογίαν της για δέκα χρόνια, επιχειρεί ένα είδος λογοτεχνικής ταχυδακτυλουργίας
Κάτι μικρό, αλλά πανέμορφο, πριν τη νέα του ταινία Bugonia
Το Men in Love ξαναπιάνει την ιστορία της διαβόητης παρέας αμέσως μετά το τέλος του καλτ βιβλίου του 1993
O 76χρονος Αμερικανός συγγραφέας έχει αφήσει τη σειρά βιβλίων ημιτελή από το 2011
Μια συζήτηση για το βιβλίο του «Μύθοι, παρεξηγήσεις και άβολες αλήθειες της Ελληνικής Ιστορίας» (εκδόσεις Κέδρος)
Αποσπάσματα από το βιβλίο Έρωτας και Ασθένεια του David Morris
Σε μια περίοδο όπου η Γερμανία και η ΕΕ χρειάζονταν διαχειριστές, όχι ηγέτες, η κ. Μέρκελ ήταν ό,τι έπρεπε
Η ελληνική κρίση καταλαμβάνει 37 μόνο σελίδες από τις 730 των απομνημονευμάτων της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.