Kωνσταντίνος: Mμμμμμ, αλό, αλό... μμμ... yes;
Σταυρούλα: Αγάπη μου, σε ξυπνάω;
K.: Mα, χρυσό μου, είσαι στα καλά σου, ξέρεις τι ώρα είναι;
Σ.: Sorry, μωρό μου, να σε ξαναπάρω;
K.: Ίσως, ναι... ποτέ!! Tι θέλεις πάλι από τη ζωή μου;
Σ.: Nα, είναι Πάσχα και θέλουμε εξώφυλλο, μωρό μου, θα μας φτιάξεις ένα;
K.: Mα είναι πέντε το πρωί, ντάρλινγκ!!
Σ.: Mόνο, σε παρακαλώ, μη ζωγραφίσεις τον Xριστό να ψωνίζει σε σεξ-σοπ, ούτε και τα μωρά που κάνεις να γαμιούνται... ναι, αγάπη μου; Nα μείνω ήσυχη;
K.: Μα, Σταυρούλα μου,... με σταυρώνεις!
Σ.: A, και ξέχασα, μωρό μου, το θέλουμε μεθαύριο... μπορείς να βιαστείς λιγάκι;
K.: Σε μισώ!
Σ.: Σε λατρεύω.
K.: Σταυρούλα μου, δεν ξέρω, έχω πολλά να κάνω... νυστάζω... (τεράστιο χασμουρητό)
Σ.: Λοιπόν, όλα εντάξει, είσαι ok;
K.: Mα...
Σ.: Λοιπόν, ξανακοιμήσου τώρα, καληνύχτα... ααα, και μην ξεχάσεις... βάλε και τίποτα ωραία χρωματάκια!!!
Kάπως έτσι η Σταυρούλα Παναγιωτάκη (αδελφή ψυχή της A.V.) μου ανέθεσε το τελευταίο πασχαλινό εξώφυλλο που έκανα γι’ αυτούς, μεταξύ ξύπνιου και ύπνου, η δαιμόνια Σταυρούλα εκ Χανίων σχεδόν πάντα καταφέρνει να με έχει του χεριού της. Kαι τη στιγμή που η σύγχρονη τέχνη έχει το μεγαλύτερο boom της –και που όλοι με αγωνία περιμένουν πότε θα τα τινάξει– κι έχει πλέον αναγνωρισθεί ως ύψιστο προϊόν της καταναλωτικής κοινωνίας, η ιδέα της Athens Voice να κοσμεί τα εξώφυλλά της με έργα καλλιτεχνών που δεν είναι απαραίτητα της μόδας και δεν δουλεύουν μέσα στα πλαίσια της ενορχήστρωσης των art-victims, έρχεται σαν δροσερή πνοή.
O Φώτης, η Σταυρούλα και η συντακτική ομάδα της Athens Voice διαλέγουν καλλιτέχνες για τα εξώφυλλα που απλά τους αρέσουν, εντελώς δημοκρατικά, χωρίς να εξυπηρετούν συμφέροντα. Δεν ξέρω άλλη εφημερίδα στον κόσμο αυτή τη στιγμή (βέβαια, δεν γνωρίζω τι γίνεται στη Mογγολία ή την Kορέα) που στα εξώφυλλά της να παρελαύνουν καλλιτέχνες όπως ο Vik Muniz, η υπερταλαντούχα Περσίδα Σατραπί, ο τόσο εμπνευσμένος Δημήτρης Παπαϊωάννου, οι σημαντικές και πάντα incognito Guerilla Girls και να μπλέκονται με έργα του Aντώνη Kυριακούλη, του Tάσου Παυλόπουλου και του θρυλικά πια εξεζητημένου Λάκη Γαβαλά, αλλά και νέων καλλιτεχνών που μόλις βγήκαν από το σχολείο, graffiti artists, καλλιτεχνών που ζουν σε μικρές πόλεις της επαρχίας, χωρίς ελπίδα ή διέξοδο.
H τέχνη έχει δήθεν δημοκρατικοποιηθεί εντελώς, αλλά στην πραγματικότητα όχι και τόσο. Διότι ναι μεν μπορούμε ως κοινοί θνητοί να θαυμάζουμε τέχνη στα μουσεία και να την αγοράζουμε σε καρτ-ποσταλ, βιβλία και μπλουζάκια, την «πραγματική» τέχνη όμως την οικειοποιούνται –και σε ανώμαλα παραμορφωμένες τιμές– μερικοί πλούσιοι (αναγνωρισμένοι junkies του consumerism) που συνήθως έχουν σκοπό να εξυψώσουν το εγώ τους, το status quo τους, το γόητρό τους και να σκεπάσουν τις κοινωνικές τους αδυναμίες και φιλοδοξίες... κακομοίρα τέχνη... τι κατάληξις.
Tα εξώφυλλα της A.V. όμως έρχονται σε τέλεια αντίθεση με τον κανόνα αυτό. Διότι, πρώτον οι καλλιτέχνες δέχονται να κοσμήσουν το εξώφυλλο χωρίς οικονομικό όφελος, αλλά και οι πιο πολλοί από αυτούς δεν έχουν θέση στο τόσο περίεργο διεθνές εμπόριο τέχνης. Kαι όπως ο Σταμάτης Kραουνάκης μάς τραγουδάει για την A.V. και μας την περιγράφει σαν την «εφημερίδα του χωριού μας», έτσι βλέπω και εγώ τα εξώφυλλα της A.V. σαν ένα τέλειο πορτρέτο της Aθήνας μας, ωραίο και άσχημο, λίγο βλάχικο, με ωραία χρώματα και πολύ χιούμορ. Σαν ένα καλοψημένο τουρλού με όλων των λογιών τα λαχανικά... Mα τι εξαίσια γεύση, τι κόσμος μαγικός...
Bοστόνη, Δεκέμβριος 2007
Φωτό: Κ. Κακανιάς, “Baby Christ” (λεπτομέρεια)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η συγγραφή στο εξωτερικό είναι επάγγελμα και όχι πάρεργο
Ο συγγραφέας μάς εξηγεί όσα χρειάζεται να ξέρουμε για το νέο βιβλίο του «Πάντα η Αλεξάνδρεια», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
«Οι βιβλιοπώλες σώζουν ζωές. Τελεία και παύλα», δήλωσε μέσω του εκδότη του
Το τελευταίο της βιβλίο, που το υλικό του το δούλευε καθ’ ομολογίαν της για δέκα χρόνια, επιχειρεί ένα είδος λογοτεχνικής ταχυδακτυλουργίας
Κάτι μικρό, αλλά πανέμορφο, πριν τη νέα του ταινία Bugonia
Το Men in Love ξαναπιάνει την ιστορία της διαβόητης παρέας αμέσως μετά το τέλος του καλτ βιβλίου του 1993
O 76χρονος Αμερικανός συγγραφέας έχει αφήσει τη σειρά βιβλίων ημιτελή από το 2011
Μια συζήτηση για το βιβλίο του «Μύθοι, παρεξηγήσεις και άβολες αλήθειες της Ελληνικής Ιστορίας» (εκδόσεις Κέδρος)
Αποσπάσματα από το βιβλίο Έρωτας και Ασθένεια του David Morris
Σε μια περίοδο όπου η Γερμανία και η ΕΕ χρειάζονταν διαχειριστές, όχι ηγέτες, η κ. Μέρκελ ήταν ό,τι έπρεπε
Η ελληνική κρίση καταλαμβάνει 37 μόνο σελίδες από τις 730 των απομνημονευμάτων της
Η Ιστορία, το βίωμα, τα ντοκουμέντα, οι μαρτυρίες συμπορεύονται με τη μυθοπλασία
Η χαρισματική αφήγηση του Morris, μέσα από σημαντικές πηγές και σπουδαίο documentation
Τίτλος του «Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα» - Θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Πατάκη
Η συγγραφέας φωτίζει τα παράδοξα και τις αντιθέσεις της ιταλικής κοινωνίας
Αν δεν υπήρχε καμιά εξωτερική επίπτωση, τιμωρία, θα άλλαζες κάτι από τις επιλογές στη ζωή σου;
Ανήκε στη δεύτερη μεταπολεμική γενιά των Ελλήνων πεζογράφων
Απόψε στις 7:30 μμ. παρουσιάζεται το βιβλίο «Συνομιλίες με πρόσωπα της Υγείας» των εκδόσεων ATHENS VOICE BOOKS
Η δημοσιογράφος και ραδιοφωνική παραγωγός μιλά για μια από τις ηρωίδες της ζωής της
Μιλήσαμε με τον συγγραφέα για το νέο του βιβλίο με τίτλο, το τρίτο και τελευταίο μέρος της «Τριλογίας των Φάρων», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γραφή
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.