- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Ιούλιος 1965: Η όπερα «Αΐντα» στην Επίδαυρο
Ενώ η Αθήνα ταραζόταν από τα «Ιουλιανά», η Λυρική Σκηνή βρισκόταν στις δόξες της
«Αΐντα» στην Επίδαυρο: Το τέλος μιας χρυσής εποχής για τη Λυρική Σκηνή
Έχουν περάσει 60 χρόνια από τον Ιούλιο του 1965, όταν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, παρουσιάστηκε στην Αθήνα η όπερα «Aΐντα» του Τζουζέπε Βέρντι. Το έργο έκανε πρεμιέρα στις 13 στο Ηρώδειο, σε μια εποχή όπου η πόλη βρισκόταν σε αναταραχή λόγω των «Ιουλιανών». Η σκηνοθεσία ήταν του Κάρλο Μαεστρίνι και η μουσική διεύθυνση του Ανδρέα Παρίδη, ενώ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους εμφανίζονταν η Μαρτσέλλα Ντε Όσμα (Aida), ο Κάρλο Μπεργκόντσι (Radamès), η Ρένα Γαραζιώτη (Amneris) και ο Βασίλης Γιαννουλάκος (Amonasro).
Ήταν το τέλος μια χρυσής εποχής για τη Λυρική Σκηνή, η οποία μέχρι το πραξικόπημα του 1967 ανέβαζε αξιόλογες παραστάσεις και συνεργαζόταν με διεθνείς θεσμούς. Τον Ιούλιο του 1965 ανέβηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου μια παράσταση της Όπερας του Παρισιού, σε σκηνοθεσία και χορογραφία Μωρίς Μπεζάρ «Η καταδίκη του Φάουστ» του Eκτόρ Μπερλιόζ, καθώς και το «Ρέκβιεμ» του Βέρντι. Από το 1955, με την ίδρυση του Φεστιβάλ Αθηνών, η Ελληνική Λυρική Σκηνή άρχισε να παρουσιάζει ετήσιες καλοκαιρινές παραγωγές στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, με ποικιλία ρεπερτορίου και διεθνή ονόματα, μεταξύ των οποίων ήταν το «Ορφέας και Ευριδίκη» του Γκλουκ, η «Νόρμα» του Μπελλίνι, η «Μήδεια» του Κερουμπίνι κτλ. Από το 1958, η ΕΛΣ εγκαταστάθηκε στο Θέατρο Ολύμπια στην οδό Ακαδημίας, όπου κάθε χρονιά ανέβαζε περίπου 20 έργα, καλύπτοντας όπερα, μπαλέτο, οπερέτα, και ελληνικά έργά, με έμφαση στην ιταλική, γαλλική και γερμανική σχολή.
Το αποκορύφωμα της ΕΛΣ ήταν η εμφάνιση της Μαρίας Κάλλας στις σκηνές Δελφών–Επιδαύρου: ιδιαίτερα εκείνη του 1957 καταγράφηκε ως μια από τις πλέον μεγαλειώδεις στιγμές της Κάλλας. Στη διάρκεια της δικτατορίας, σταμάτησαν οι πλούσιες παραστάσεις στο Ηρώδειο και η διεθνής προβολή περιορίστηκε. Την 21η Απριλίου, ημέρα του πραξικοπήματος, ήταν προγραμματισμένη η παράσταση της όπερα «Ο μυστικός γάμος» (Il matrimonio segreto), του Ντομένικο Τσιμαρόζα, με λιμπρέτο του Τζοβάννι Μπερτάτι, μια από τις πιο αγαπημένες όπερες buffa του 18ου αιώνα. Εκείνη η παράσταση ακυρώθηκε και παίχτηκε, με μισή καρδιά, στις 10 Μαΐου. Οι μισοί θεατές που είχαν βγάλει εισιτήρια δεν προσήλθαν στο θέατρο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.