Οι θεατρικές παραστάσεις που παίζονται μετά το Πάσχα
Θεατρο - Οπερα

Οι θεατρικές παραστάσεις που παίζονται μετά το Πάσχα

Πολυαναμενόμενες πρεμιέρες και έργα που παίρνουν παράταση μέχρι τον Μάιο ή τον Ιούνιο
Νίκη Κοσκινά
Νίκη - Μαρία Κοσκινά
12’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Θέατρο: όλες οι πρεμιέρες και οι παρατάσεις παραστάσεων για μετά το Πάσχα

Το Πάσχα αποτελεί κάθε χρόνο ένα κομβικό σημείο για τη θεατρικό σεζόν, καθώς πολλά θεατρικά ρίχνουν αυλαία αυτην την περίοδο. Ωστόσο υπάρχουν πολλές θεατρικές παραστάσεις που είτε κάνουν πρεμιέρα στα τέλη Απριλίου ή τις αρχές Μαΐου είτε παίρνουν παράταση λόγω επιτυχίας. 

Οι θεατρικές πρεμιέρες που θα δούμε μετά το Πάσχα

«Βεγγέρα» στο Θέατρο Χώρος

Η νέα παραγωγή του Εθνικού που κάνει πρεμιέρα τον Μάιο είναι η «Βεγγέρα» του Ηλία Καπετανάκη, σε σκηνοθεσία της Σοφίας Μαραθάκη. Ένα έργο «οδοστρωτήρ», όπως το είχε χαρακτηρίσει ο ίδιος ο συγγραφέας του. Μια βραδινή επίσκεψη μεταξύ οικογενειών, με φόντο τον μικροαστισμό της Μπελ Επόκ, εκτροχιάζεται σε μια σειρά παρεξηγήσεων και ξεκαρδιστικών ανατροπών, απογυμνώνοντας τη ματαιότητα των τύπων και την ανάγκη των ανθρώπων να ανήκουν. Με καυστικό σαρκασμό, το έργο αναδεικνύει τη γελοιότητα αλλά και την τραγικότητα της κοινωνικής σύμβασης, μέσα από χαρακτήρες που ισορροπούν ανάμεσα στην παιδική αφέλεια και την ενήλικη βία. Μια παράσταση-καθρέφτης που προκαλεί γέλιο, συγκίνηση και αποτελεί τροφή για σκέψη, στο πλαίσιο του Αφιερώματος στο Νεοελληνικό έργο.  Θέατρο Χώρος, από 3 Μαΐου

Η Ιόλη Ανδρεάδη σκηνοθετεί το «Όσα παίρνει ο Άνεμος» στο Δημοτικό Θεατρο Πειραιά

Το αριστουργηματικό μυθιστόρημα της Μάργκαρετ Μίτσελ «Όσα παίρνει ο άνεμος» ανεβαίνει τον Απρίλιο, σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη. Μια μεγάλη ερωτική ιστορία με φόντο τον αμερικανικό εμφύλιο μεταφέρεται στη σκηνή, εστιάζοντας στην πάλη μεταξύ ηθικής και επιβίωσης. Η Λένα Παπαληγούρα ενσαρκώνει τη θρυλική Σκάρλετ Ο’ Χάρα και του Ρετ Μπάτλερ ο Ορέστης Τζιόβας, πλαισιωμένοι από ένα εξαιρετικό καστ ηθοποιών. Η παράσταση αναδεικνύει τον πολιτισμικό πλούτο και τις αντιφάσεις του αμερικανικού Νότου, ντύνοντας τη δράση με ζωντανή μουσική επί σκηνής, από τον Γιώργο Παλαμιώτη Με επίκεντρο τον έρωτα, τον πόλεμο και την κοινωνική κατάρρευση, το έργο γίνεται ένας καθρέφτης για τις επιλογές που διαμορφώνουν τις ζωές και τις κοινωνίες μας.
Δημοτικό Θεατρο Πειραιά, Πρεμιέρα στις 25 Απριλίου

«Στην παλιά Εθνική» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Το έργο «Στην παλιά εθνική» του Γιώργου Χριστοδούλου, εμπνευσμένο από το μονόπρακτο «Ψυχοσσάβατο» του Γρηγορίου Ξενόπουλου, παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Σε ένα παλιό βενζινάδικο, μια διαλυμένη οικογένεια παλεύει με μυστικά, ενοχές και σκιές του παρελθόντος. Ο Παύλος, αλκοολικός και βίαιος, η εγκλωβισμένη σύζυγός του, η τραυματισμένη μητέρα του και ο ανιψιός που επιστρέφει μετά από χρόνια, έρχονται αντιμέτωποι με μια αλήθεια που δεν έπρεπε να ειπωθεί. Με έντονη ατμόσφαιρα και δραματική ένταση, η παράσταση φωτίζει τη λεπτή γραμμή ανάμεσα στη λύτρωση και την καταστροφή. Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 25 Απριλίου

Το «Holy bitch!», σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου

Η διεθνώς αναγνωρισμένη σκηνοθέτις Έλλη Παπακωνσταντίνου επιστρέφει στην Ελλάδα με το ανατρεπτικό καμπαρέ «Holy bitch!», μια συμπαραγωγή με την Όπερα του Βερολίνου. Σε ένα σουρεαλιστικό αρτοποιείο, τέσσερις φουρνάρισσες-απόγονοι μυθικών πλασμάτων τραγουδούν, ψήνουν μύθους και επαναφέρουν στη σκηνή μυθικές γυναίκες, όπως τη Μέδουσα. Στο κέντρο της παράστασης, η τραγουδοποιός Μαρία Παπαγεωργίου δίνει φωνή στο παρελθόν και το παρόν μέσα από πρωτότυπα τραγούδια, ενώ live video animation μετατρέπει τη δράση σε ζωντανό κόμικ. Με χιούμορ, ποπ αισθητική και αποσπάσματα της Σαπφούς, η παράσταση εξερευνά τη θηλυκότητα, τη βία, τον μύθο και την τεχνητή νοημοσύνη.
Θέατρο Πορεία, Από 30 Απριλίου έως 30 Μαΐου

«Τα Σκυλιά», τo νέο ανατρεπτικό έργο του Ανέστη Αζά στο Θέατρο Κιβωτός

Μετά την επιτυχία της «Δημοκρατίας του Μπακλαβά», ο Ανέστης Αζά επιστρέφει με μια τολμηρή, συγκινητική και πνευματώδη θεατρική δημιουργία: «Τα Σκυλιά», μια πολιτική αλληγορία με φόντο μια αληθινή, σοκαριστική ιστορία. Μια ομάδα σκύλων-ντετέκτιβ καταφθάνει από κάθε γωνιά του κόσμου για να διαλευκάνει τον θάνατο ενός χάσκι στην Αράχωβα. Ήταν ανθρώπινο το χέρι πίσω από το έγκλημα ή πρόκειται για ενδοζωική βία; Μέσα από την αισθητική του θεάτρου ντοκιμαντέρ, του φιλμ νουάρ και την καυστική χιουμοριστική γλώσσα των κωμωδιών του Αριστοφάνη, η παράσταση θίγει την κοινωνική βία κατά των αδυνάμων και θέτει το ερώτημα: Μπορούν τα «σκυλιά» να αποδώσουν δικαιοσύνη εκεί όπου οι άνθρωποι αποτυγχάνουν; Θέατρο Κιβωτός, από 25 Απριλίου

Ο Γρηγόρης Χατζάκης σκηνοθετεί τον «Λόγο» του Κάι Μάνκ

Στη Δανία των αρχών του 20ού αιώνα, ένας νεανικός έρωτας έρχεται αντιμέτωπος με βαθιά ριζωμένες πνευματικές και κοινωνικές αντιθέσεις. Ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Χατζάκης φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το αριστουργηματικό έργο του Κάι Μάνκ «Ο Λόγος», σε μια παράσταση που στήνεται μέσα στην ατμόσφαιρα μιας εκκλησίας, ανάμεσα σε πίστη, αμφιβολία και την προσμονή ενός θαύματος. Ο Βαγγέλης Στρατηγάκος ερμηνεύει όλους τους ρόλους, μεταφέροντας με ακρίβεια τις συγκρούσεις, τις διαπραγματεύσεις και τα υπαρξιακά ερωτήματα που κυριαρχούν στο έργο. Μια θεατρική πρόταση με πνευματικό βάθος και έντονη σκηνική δύναμη. Α’ Ευαγγελική Εκκλησία Αθηνών, Από 30 Απριλίου

Ο Στάθης Λιβαθινός ανεβάζει το «Ημερολόγιο ενός Τρελού» του Γκόγκολ

Ο Στάθης Λιβαθινός καταπιάνεται με το σπουδαίο μονόλογο του Νικολάι Γκόγκολ, παρουσιάζοντας μια νέα, σκηνική ανάγνωση του «Ημερολογίου ενός Τρελού». Πρωταγωνιστής ο Ποπρίτσιν, ένας παραγνωρισμένος υπάλληλος που αδυνατεί να συμβιβαστεί με την καθημερινότητα της μικρότητας και της αφάνειας. Εγκλωβισμένος στη μοναξιά και στην κοινωνική αδιαφορία, ξεκινά μια εσωτερική κάθοδο – ή άνοδο – προς τη δική του «αλήθεια». Μια πορεία γεμάτη τρέλα, φαντασία και βαθιά συγκίνηση, σε έναν κόσμο όπου η λογική υποχωρεί μπροστά στην ανάγκη για αναγνώριση και αγάπη. Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, από 16 Μαΐου

Άγριοι- Μια Κυψέλη έτοιμη να εκραγεί

Στο νέο έργο του Γιώργου Παλούμπη, που υπογράφει και τη σκηνοθεσία, η καθημερινότητα μιας αθηναϊκής πολυκατοικίας γίνεται σκηνή για μια ωμή, ανατρεπτική αλληγορία. «Άγριοι» ονομάζεται η σκληρή αυτή ιστορία που εκτυλίσσεται στο διαμέρισμα ενός πανεπιστημιακού και ξεγυμνώνει την εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στη λογική και το ένστικτο, το καλό και το κακό. Οι κοινωνικές μάσκες πέφτουν, ο διάλογος διαλύεται και το σώμα γίνεται πεδίο σύγκρουσης. Με αιχμηρό ρεαλισμό και υπόγειο χιούμορ, το έργο αποτυπώνει την παρακμή, τον φθόνο και τον ηθικό κανιβαλισμό του σήμερα. Στην Κυψέλη του 2025, η βία δεν είναι πια υπαινικτική – έχει όνομα, πρόσωπο και διεύθυνση.
Θέατρο Τζένη Καρέζη, από 28 Απριλίου

Ένα έργο που κινείται ανάμεσα στην πραγματικότητα και το όνειρο

H bizoux de Kant ανεβάζει το έργο του Μιχάλη Βιρβιδάκη «Η γυναίκα και ο ακροβάτης», με την Αμαλία Μουτούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ένα κείμενο που «ακροβατεί» ανάμεσα στην αλήθεια και τη φαντασία, τον ρεαλισμό και τον σουρεαλισμό, το όνειρο για το ανέφικτο που μπορεί να γίνει εφικτό. Ένας φιλόδοξος ακροβάτης πλησιάζει μια μοναχική γυναίκα και της ζητά να χρησιμοποιήσει το παράθυρό της για μια επίδειξη πετάγματος με φτερά, που ο ίδιος έχει κατασκευάσει. Θα καταφέρει να πετάξει άραγε; Η παράσταση, που σκηνοθετεί ο Γιάννης Σκουρλέτης,  αφιερώνεται στη μνήμη του Μάνου Χατζιδάκι.
Bizoux de Kant Hood art Space, από 2 Μαΐου έως 2 Ιουνίου

Ένα έργο εμπνευσμένο από τον Μπέκετ

Δυο άνθρωποι φεύγουν από τα φώτα της πόλης και βρίσκουν καταφύγιο σε ένα καμένο δάσος. Δεν περιμένουν όμως κανέναν... Το έργο «Συγγνώμη κύριε Μπέκετ», το πρώτο ολοκληρωμένο θεατρικό της Σοφίας Φιλιππίδου, αντλεί υλικά από την ποίηση, το όνειρο και τη σάτιρα, συνθέτοντας μια σκηνική γλώσσα που φλερτάρει με τον σουρεαλισμό και το Θέατρο του Παραλόγου.Μια κωμικοτραγική παρωδία πάνω στα χνάρια που άφησε ο ίδιος ο θεατρικός συγγραφέας, όπου το παράλογο γίνεται εργαλείο έκφρασης, και η σιωπή αποκτά βάρος σχεδόν ποιητικό. Οι χαρακτήρες βρίσκονται αντιμέτωποι με τον χρόνο, τη μνήμη και την αναμονή, βαδίζοντας σε έναν κόσμο ρευστό, γεμάτο απροσδόκητες αλλαγές και υπαρξιακά αδιέξοδα.  Να σημειώσουμε ότι η παράσταση είναι δωρεάν για το κοινό (με προαιρετική συνεισφορά) αλλά χρειάζεται κράτηση για να μπορέσετε να εξασφαλίσετε τη θέση σας.
«Το μαγαζάκι της τ3χνης», από 2 Μαΐου 

«Το τέρας», η νέα παράσταση της Ηρώς Μπέζου στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Μια νέα γυναίκα, κυριευμένη από μια ανεξέλεγκτη δύναμη, καταστρέφει την πόλη και τα αγαπημένα της πρόσωπα. Το «Τέρας», σε κείμενο και σκηνοθεσία της Ηρώς Μπέζου, είναι μια αλληγορική ιστορία μεταμόρφωσης και απελευθέρωσης, που ισορροπεί ανάμεσα στο παραμύθι και το όνειρο. Σε μια πόλη που μοιάζει άχρονη και άτοπη, οι ανθρώπινες σχέσεις αποδομούνται, μεταμορφώνονται και ζητούν να υπάρξουν ξανά από την αρχή. Μια παράσταση για το σκοτάδι που γεννιέται μέσα μας, αλλά και την ανάγκη να το δούμε κατάματα – όχι για να το νικήσουμε, αλλά για να το καταλάβουμε. Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, από 25 Απριλίου

Έρχεται «Το τέλος του παιχνιδιού» 

Η θεατρική ομάδα Contratiempo καταπιάνεται με το εμβληματικό έργο του Σάμουελ Μπέκετ «Το τέλος του παιχνιδιού», σε σκηνοθεσία του Θωμά Θάνου, μεταφέροντας επί σκηνής έναν κόσμο απογυμνωμένο από νόημα, γεμάτο χιούμορ, μοναξιά και αδιέξοδες εξαρτήσεις. Ο Χαμ, ο Κλοβ, ο Ναγκ και η Νελ συνυπάρχουν μέσα σ’ ένα δωμάτιο-μηδέν, παγιδευμένοι στο μεταξύ τους παιχνίδι, αδυνατώντας να φτάσουν στην οριστική λήξη του. Ένα υπαρξιακό έργο για το τέλος, που δεν έρχεται ποτέ. Θέατρο 104, Από 28 Απριλίου

«Εμένα οι μικρές ιστοριες με νοιάζουν, Ναπολέων», μια παράσταση που μελετά πώς γράφεται η ιστορία

Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος σκηνοθετεί στο θέατρο Εν Αθήναις την παράσταση «Εμένα οι μικρές ιστορίες με νοιάζουν, Ναπολέων!», βασισμένη στο μυθιστόρημα «Οι εκατό μέρες» του Γιόζεφ Ροτ. Η ιστορία ακολουθεί την Αντζελίνα Πιέτρι, ένα φτωχό κορίτσι από την Κορσική που φτάνει στο Παρίσι για να υπηρετήσει τον Ναπολέοντα, ελπίζοντας πως έτσι θα αλλάξει η μοίρα της. Μέσα από τη δική της διαδρομή και τις αυταπάτες της, ξεδιπλώνεται η πτώση της εξουσίας και η παρακμή ενός μύθου. Η παράσταση εστιάζει στους «αόρατους» ανθρώπους της Ιστορίας, εκείνους που, αν και δεν τη γράφουν, τη βιώνουν στο πετσί τους. Παίζουν: Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Ελένη Στεργίου και Κωνσταντίνος Μάρκελλος. Εν Αθήναις, από τις 23 Απριλίου

The acid test: Πότε ενηλικιώνεται κάποιος πραγματικά;

Σε ένα μικρό διαμέρισμα του Λονδίνου, τρία νεαρά κορίτσια κι ένας πατέρας μοιράζονται μια νύχτα που μοιάζει συνηθισμένη—μέχρι που αρχίζει να ξετυλίγεται σε κάτι πολύ πιο ουσιαστικό. Η παράσταση «The Acid Test» της Άνια Ράις, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Ντίνου Ψυχογιού, ανεβαίνει στο θέατρο Εν Αθήναις και γίνεται ο καθρέφτης μιας γενιάς που παλεύει με τα ερωτήματα της ενηλικίωσης, της αποτυχίας και της σκληρής αλήθειας. Το αλκοόλ απελευθερώνει, αλλά και απογυμνώνει· οι σχέσεις δοκιμάζονται, το χιούμορ συγκρούεται με την ευθραυστότητα. Με ευαισθησία και τόλμη, η Ράις ανατέμνει τις ανθρώπινες συνδέσεις, σε μια παράσταση που μένει και αφού ξημερώσει. Εν Αθήναις, από 28 Απριλίου

Football: Όλη η ιστορία της βιαιότητας της ανθρωπότητας μέσα από την ιστορία του ποδοσφαίρου

Το «Football» του Θανάση Τριαρίδη εξετάζει την ανθρωπότητα μέσα από την εξέλιξη του ποδοσφαίρου, ξεκινώντας από το 1500 μ.Χ. Ο Τριαντάφυλλος Δελής σκηνοθετεί τον Σήφη Πολυζωίδη, που ερμηνεύει 7 διαφορετικούς ρόλους, από έναν Ινδιάνο που περιγράφει τη σφαγή του χωριού του, μέχρι έναν παλαίμαχο ποδοσφαιριστή. Το έργο αποκαλύπτει τη βιαιότητα της ανθρωπότητας, συνδέοντας την κοινωνική βία και τον χουλιγκανισμό με την ιστορία των κατακτήσεων και της εκμετάλλευσης. Ο θεατής καλείται να συμμετέχει ενεργά και να αντιδράσει στην αδικία, αμφισβητώντας τις συνέπειες του παρελθόντος και του παρόντος. Olvio, από 30 Απριλίου για 6 μόνο παραστάσεις

Χούγια ή θάνατος: Ένα έργο για τα... χούγια των Ελλήνων

Η Σοφία Μουτίδου ανεβαίνει στη σκηνή με την stand up comedy παράσταση «Χούγια ή θάνατος» τον Μάιο. Με κείμενο από τους Κώστα Τουλάκη και Ισμήνη Βιλλιώτη, η παράσταση αναλύει με ειρωνεία και αυτοσαρκασμό τις συνήθειες των Ελλήνων και τον τρόπο που αυτά τα «χούγια» καθορίζουν τη ζωή μας. Η ηθοποιός, εκτός από την ερμηνεία, αναλαμβάνει και τη σκηνοθεσία του έργου, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία, που φωτίζει την ελληνική ψυχοσύνθεση με κωμικό τρόπο. Με αφορμή την παράσταση, η Σοφία Μουτίδου μας προκαλεί να αναρωτηθούμε αν τελικά τα «χούγια» μας καθορίζουν ή αν είναι απλώς μια αστείρευτη πηγή αυτογνωσίας. Θέατρο Αργώ, από 2 Μαΐου

Μέχρι πού μπορεί να φτάσει κάποιος για να αποκτήσει το σπίτι των ονείρων του;

Η μαύρη κωμωδία του Philip Ridley, «Λαμπρά Παράσιτα», είναι μια σουρεαλιστική σάτιρα που εξετάζει τα όρια που φτάνει ένα ζευγάρι για να αποκτήσει το σπίτι των ονείρων του. Προκειμένου να το αποκτήσουν δωρεάν, συμφωνούν με μια μυστηριώδη κυβερνητική εκπρόσωπο σε μια συμφωνία που απαιτεί την εξάλειψη αθώων ανθρώπων. Καθώς οι θάνατοι συσσωρεύονται, το σπίτι ανακαινίζεται μαγικά, αντανακλώντας την ηθική παρακμή του ζευγαριού. Το έργο, σε σκηνοθεσία Θανάση Ραφτόπουλου αναδεικνύει την αποξένωση, την απληστία και την ηθική διάβρωση στη σύγχρονη κοινωνία. Με έντονο ρυθμό και ανατρεπτική γραφή, προκαλεί το κοινό να αναλογιστεί τις συνέπειες των πράξεών του.​
ΠΛΥΦΑ, από 28 Απριλίου

«Ο αιών μου» ή πώς ένα δείπνο μετατρέπεται σε... εφιάλτη

Ένα φαινομενικά απλό οικογενειακό δείπνο μετατρέπεται σε ένα σουρεαλιστικό ταξίδι μέσα στους φόβους του σύγχρονου ανθρώπου. Αυτό είναι το σκηνικό στην παράσταση «Ο αιών μου», σε πρωτότυπο κείμενο και σκηνοθεσία Παύλου Παυλίδη. Οικογενειακά πρόσωπα παγιδεύονται σε έναν ασφυκτικό διάλογο γύρω από την υπερπληροφόρηση, την τεχνολογία, την κρίση, το περιβάλλον και την ανάγκη για νόημα. Ρεαλισμός και μεταδραματικό θέατρο μπλέκονται σε μια παράσταση γεμάτη ρυθμό, συγκρούσεις και αλλόκοτες εικόνες. Χιόνι μέσα στο καλοκαίρι, ένα λεωφορείο στο σαλόνι, ερωτήματα χωρίς απαντήσεις. Πού τελειώνει η πραγματικότητα και πού ξεκινά η περσόνα; Ποιος είναι τελικά ο «αιώνας μας» και τι ζητά από εμάς; Μια παράσταση για την ταυτότητα, την πίστη, το μέλλον και τον πιο αρχέγονο φόβο: το άγνωστο. Άνεσις, από 23 Απριλίου

Tiny Beautiful things, σε σκηνοθεσία Νία Βαρντάλος

Η Νία Βαρντάλος έρχεται στην Ελλάδα για να παίξει για πρώτη φορά στη μητρική της γλώσσα σκηνοθετώντας  το «Tiny Beautiful Things». Η παράσταση βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Cheryl Strayed και αποτελεί μια συγκινητική θεατρική εμπειρία γεμάτη χιούμορ, ευαισθησία και ενσυναίσθηση. Μέσα από πραγματικές επιστολές ανθρώπων που αναζητούν απαντήσεις και καθοδήγηση, ξεδιπλώνεται μια καθαρτική αφήγηση για τη δύναμη της συμπόνιας. Με ελληνική απόδοση και συμμετοχή καταξιωμένων ηθοποιών, το έργο μιλά για τη θεραπεία, τη σιωπή, τον πόνο και την ομορφιά των μικρών πραγμάτων. Μια παράσταση για να θυμηθούμε πώς είναι να ακούμε – και να νιώθουμε.
Παλλάς, από 16 Μαΐου

Οι σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης

Η ομάδα Θεάτρου και Χορού 4PLAY παρουσιάζει το αριστούργημα του Robert Louis Stevenson, «Η Παράξενη Υπόθεση του Δόκτωρ Τζέκιλ και του Κύριου Χάιντ», σε σκηνοθεσία, διασκευή και χορογραφία του Πάρη Μαντόπουλου. Η παράσταση εξερευνά τη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης μέσα από έναν δυναμικό συνδυασμό θεάτρου και κίνησης. Με έμφαση στη σωματικότητα και την ψυχολογική ένταση, η σκηνοθετική ματιά του Μαντόπουλου εστιάζει στον διχασμό του ανθρώπινου ψυχισμού, φωτίζοντας τις συγκρούσεις μεταξύ ηθικής και ενστίκτου. Μια τολμηρή και ανατρεπτική ανάγνωση ενός κλασικού έργου που προκαλεί το κοινό να αναμετρηθεί με τις πιο αθέατες πτυχές του εαυτού του.
Θέατρο Μικρό Αργώ, από 2 Μαΐου

«Η σκύλα» για πρώτη φορά στις ελληνικές θεατρικές αίθουσες

Με αφορμή τα 150 χρόνια από τη γέννηση του Georges de la Fouchardiere, η σκηνοθέτις Κερασία Σαμαρά παρουσιάζει την πρώτη θεατρική μεταφορά του εμβληματικού μυθιστορήματος «Η Σκύλα» (La Chienne, 1929). Μια σκοτεινή παραβολή πάνω στον πόθο, την προδοσία και τη διαφθορά, μέσα από έναν κόσμο όπου η Τέχνη, το Χρήμα και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια συγκρούονται αμείλικτα. Με στοιχεία από το βωβό σινεμά, το τσίρκο και το noir, η παράσταση στήνει ένα θέατρο εν θεάτρω που σαρκάζει, αποδομεί και αποκαλύπτει την άβυσσο της ψυχής. Μια σύγχρονη εικαστική και μουσική εμπειρία που ισορροπεί ανάμεσα στον εφιάλτη και το χιούμορ.
Θέατρο Αλκμήνη, από 27 Απριλίου

Μια παριζιάνικη ταράτσα στην Αθήνα

Για πρώτη φορά ανεβαίνει στην Ελλάδα «Η ταράτσα» του Γάλλου σεναριογράφου Ζαν Κλοντ Καριέρ, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη. Μια κωμωδία που κινείται ανάμεσα στον ρεαλισμό και τον σουρεαλισμό, ενώ αναδεικνύει με κωμικό τρόπο βασικά προβλήματα και προβληματισμούς της ανθρωπότητας. Όλα ξεκινούν όταν ένα φαινομενικά ήρεμο πρωί μια γυναίκα ανακοινώνει στον σύζυγό της ότι φεύγει από το σπίτι. Στη συνέχεια -κι ενώ εκείνη είναι σχεδόν στην πόρτα- αρχίζουν να μπαινοβγαίνουν στο σπίτι ζευγάρια που ενδιαφέρονται να κατοικήσουν σε αυτό... Έτσι ξεκινά μια σειρά από παρεξηγήσεις, που δεν έχει τέλος... 
Σύγχρονο Θέατρο, 2 Mαΐου έως 1 Ιουνίου

Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας έρχεται στο Θέατρο Τέχνης

Μια παράσταση σε κείμενο και σκηνοθεσία της καλλιτεχνικής διευθύντριας του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας Εύας Οικονόμου-Βαμβακά, κάνει πρεμιέρα στην Αθήνα για να μεταφερθεί στη συνέχεια ως κεντρική παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ. Το «λιβινγκ γκρουμ» είναι ένα σύγχρονο κείμενο που μελετά τα προβλήματα των ανθρώπων στις μέρες μας σε σχέση με το ζήτημα της στέγασης. Ένα νέο ζευγάρι προσπαθεί να επιβιώσει και να κάνει σχέδια και όνειρα μέσα σε ένα σπίτι όπου η έλλειψη ζωτικού χώρου δημιουργεί συνεχώς δυσεπίλητα θέματα...
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν (Φρυνίχου), από 5 έως 14 Μάϊου

Οι θεατρικές παραστάσεις που παίρνουν παράταση μετά το Πάσχα

Κάποιες παραστάσεις έπειτα από αρκετές παρατάσεις αποφάσισαν να συνεχίσουν να παίζονται και μετά το Πάσχα, ενώ άλλες που ξεκίνησαν για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων έλαβαν παράταση λόγω επιτυχίας.

Το «Μια άλλη Θήβα», σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, έπειτα από απανωτά sold out παίρνει παράταση για ακόμη λίγο καιρό και θα παίζεται στο θέατρο Κνωσός μέχρι τις 25 Μαΐου. Παράλληλα, το «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» που συνσκηνοθετούν οι Ακύλλας Καραζήσης και Νίκος Χατζόπουλος, θα παίζεται στο θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας μέχρι και τις 4 Μαΐου. Μέχρι τότε θα παίζεται και το «Η πόρνη από πάνω», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Πατρώνη, που συνεχίζεται για 13η χρονιά στο θέατρο Ακάδημος, με την Κατερίνα Διδασκάλου σε έναν μοναδικό μονόλογο. 

Παράλληλα, για λίγες ακόμη παραστάσεις θα παίζεται το κείμενο του Τάσου Ιορδανίδη «Θέλω να σου κρατάω το χέρι», σε σκηνοθεσία Θάλειας Ματίκα, στο θέατρο Άλφα-Ληναίος-Φωτίου. Μια ακόμη παράσταση που επανήλθε για δεύτερη χρονιά και προγραμμάτισε επιπλέον παραστάσεις είναι το «Σ'εσάς που με ακούτε» της Λούλας Αναγνωστάκη στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου, σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη. 

Οι περισσότερες παραστάσεις που έχουν ξεκινήσει από την αρχή της σεζόν ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους για φέτος τις μέρες πριν το Πάσχα. Από αυτές που πήραν παράταση -κι έχουν ήδη ξεκινήσει προπώληση για του χρόνου- ξεχωρίζουμε το «Festen» σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου στο θέατρο Άλμα αλλά και το «Τριαντάφυλλο στο στήθος», σε σκηνοθεσία Γιώργου Τσουρή στο Πτι Παλαί που έχουν σημειώσει απανωτά sold out. Νέος κύκλος παραστάσεων ορίστηκε και για τον «Φιάκα» στο Από Μηχανής Θέατρο, σε σκηνοθεσία του Πάνου Σκουρολιάκου, με αλλαγή μάλιστα και πρωταγωνιστή - στον κεντρικό ρόλο θα είναι ο Γιώργος Γαλίτης. Παράταση πήρε και ο «Μάρτυρας Κατηγορίας» σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη στο θέατρο Χορν.

Μετά το Πάσχα και μέχρι τα τέλη Μαίου ή αρχές Ιουνίου συνεχίζουν να παίζονται στο Εθνικό 3 παραστάσεις που έχουν κάνει πρεμιέρα πριν από λίγο καιρό. Οι τρέχουσες παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου είναι ο «Φάουστ», σε σκηνοθεσία και διασκευή Άρη Μπινιάρη, «Η κληρονομιά μας», σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου αλλά και οι «Τρεις αδερφές» του Τσέχοφ, που σκηνοθετεί  η Μαρία Μαγκανάρη και παίζεται σε έναν χώρο απρόσμενο, την πλάγια σκηνή του Κτιρίου Τσίλλερ. 

Από τις παραστάσεις που άρχισαν πιο μετά μέσα στη σεζόν, συνεχίζονται και μετά το Πάσχα, παράταση πήρε το έργο «Τα πήρες όλα και έφυγες» για τη ζωή του Στέλιου Διονυσίου στο Παλλάς με τον Γιάννη Τσορτέκη στον πρωταγωνιστικό ρόλο (μέχρι 11 Μαΐου). Παράλληλα, τα «Αντικείμενα» που συν-σκηνοθετούν ο Πάνος Παπαδόπουλος και ο Γιώργος στο θέατρο Ροές θα παίζονται και μετά το Πάσχα, έως και τις 13 Μαΐου.  Ομοίως το «Vanya» στο θέατρο Τέχνης, βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Τσέχωφ, με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Καραμίχο,  σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου, προσέθεσε έξτρα παραστάσεις μέχρι και τις 13 Μαΐου. Παράλληλα, θα συνεχιστούν για λίγο ακόμα μέσα στον Μάιο οι «Νεκρές Ψυχές» του Νικολάι Γκόγκολ, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη (2 έως 11 Μαΐου) στο Θέατρο Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες.

Στο θέατρο Olvio έχουμε δυο παραστάσεις που παίζονται αυτό το διάστημα. Από τη μια, ο «Μουνής» της Λένας Κιτσοπούλου, σε σκηνοθεσία της καλλιτεχνικής διευθύντριας του θέατρου Νατάσας Παπαμιχαήλ, προσέθεσε δυο επιπλέον παραστάσεις στις 3 και τις 10 Μαίου. Από την άλλη, έχουμε μια επανάληψη ενός έργου που επιστρέφει για τρίτη σεζόν. Πρόκειται για τον «Τόρνο» του Γιάννη Κεντρωτά, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κοιλάκου, που επανέρχεται για 12 επετειακές παραστάσεις (από τις 25 Απριλίου).

Το «Νew order» του Σεργκέι Πομπερμάγιερ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά συνεχίζεται στο Θέατρο εν Αθήναις μέχρι και τις 25 Μαΐου, ένα έργο περί απόδοσης δικαιοσύνης και αποκατάστασης της αδικίας που φαντάζει πιο επίκαιρο από ποτέ. Παράλληλα, παράταση πήρε και η «Στρίγγλα», που παίζεται στο ΕΛΕΡ μέχρι τις 10 Μαΐου: ένα έργο που διασκευάζει με μεγάλη ελευθερία το αντίστοιχο θεατρικό του Σαίξπηρ «Το ημέρωμα της στρίγγλας», σε δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία του Δημήτρη Λιόλιου. Τέλος, ο μονόλογος του Χρήστου Οικονόμου «Πες της», σε σκηνοθεσία Αλέξη Βιδαλάκη, συνεχίζεται για λίγο ακόμα στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων (έως 13 Μαΐου).

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

Δειτε περισσοτερα

Να αποσυνδεθούν οι τιμές χονδρεμπορικής από τις τιμές στο επίπεδο του καταναλωτή
Να αποσυνδεθούν οι τιμές χονδρεμπορικής από τις τιμές στο επίπεδο του καταναλωτή

Στην Ελλάδα οι καταναλωτές δεν έχουν θέση στο «τραπέζι συνομιλιών» και επομένως η τιμή χονδρεμπορικής δεν θα έπρεπε να αφορά τον καταναλωτή, γιατί δεν είναι σε θέση να διαχειριστεί τον κίνδυνο

Ηλεκτροκίνηση II: Είναι επαρκές το σημερινό θεσμικό πλαίσιο;
Ηλεκτροκίνηση II: Είναι επαρκές το σημερινό θεσμικό πλαίσιο;

Από τη διεθνή εμπειρία προκύπτει ότι η στρατηγική για την ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον τέσσερις κύριους πυλώνες. Δεν είναι απαραίτητο να ανακαλυφθεί ο τροχός στην Ελλάδα