«Μισάνθρωπος» από τον Πέτερ Στάιν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Ο Γερμανός κορυφαίος θεατράνθρωπος επιστρέφει στο διάσημο έργο του Μολιέρου, με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο να κρατά τον ρόλο του Αλσέστ
Ο «Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Πέτερ Στάιν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο
Λατρεύει τον Μολιέρο μας έλεγε πρόσφατα κατά την παρουσίαση του προγράμματος του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλώντας για τον «Μισάνθρωπο» που αποτελεί την πέμπτη του δουλειά στην Ελλάδα –μετά την Πενθεσίλεια, την Μήδεια, την Ορέστεια και την Ηλέκτρα. Κι ας του είναι εφιάλτης το γεγονός πως σκηνοθετεί σε μια γλώσσα που δεν καταλαβαίνει λέξη. Ο λόγος και οι ερμηνείες, πάντως, είναι τα στοιχεία στα οποία επικεντρώνεται η παράσταση που ο Πέτερ Στάιν υπογράφει και κάνει πρεμιέρα στις 19 Απριλίου, μια διασκευή πάνω στη σκηνοθεσία που ο ίδιος είχε καταθέσει για το έργο το 2019 στο Παρίσι ύστερα από πρόταση τότε του ηθοποιού Λαμπέρ Ουιλσόν.
«Παρότι χαρακτηρίζεται ως κωμωδία, ο Μισάνθρωπος είναι ίσως μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες που έχουν γραφτεί ποτέ γιατί ο κεντρικός χαρακτήρας είναι διχασμένος. To πρόβλημα του Αλσέστ είναι ότι είναι ακραία ριζοσπάστης. Δεν μπορείς, όμως, να μισείς την ανθρωπότητα και να αγαπάς μια γυναίκα. Είναι ένας δίκαιος άνθρωπος που ερωτεύεται. Στο τέλος χάνει τον εαυτό του, χάνει την αγάπη του» ανάφερε για τον κεντρικό ήρωα ο 85χρονος καταξιωμένος σκηνοθέτης.
Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1666 και καυτηριάζει ανελέητα την κοινωνική υποκρισία και τις επιφανειακές σχέσεις, που ο πικρόχολος Αλσέστ αντιμάχεται με λύσσα. Επιπλέον, όμως, ο επιδραστικός Γάλλος συγγραφέας διακωμωδεί την ακραία αδιαλλαξία του ίδιου του ήρωα, η οποία θα τον εμπλέξει σε δικαστικές περιπέτειες, θα τον γελοιοποιήσει –καθώς υποχωρεί εμπρός στον έρωτά του για την επιπόλαιη Σελιμέν– και τελικά θα τον οδηγήσει σε μια άδοξη απομόνωση.
Στα μέρη μας τον κεντρικό χαρακτήρα ερμηνεύει ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ενώ στη διανομή συμμετέχουν, επίσης, οι Παρασκευή Δουρουκλάκη (Σελιμέν), Όλια Λαζαρίδου (Αρσινόη), Γιωργής Τσαμπουράκης (Φιλέντ), Νάνσυ Μπούκλη (Ελιάντ), Γιώργος Γλάστρας (Ορόντ), Γιώργος Ψυχογιός (Μπασκ), Δημήτρης Ντάσκας (Ντυμπουά), Αχιλλέας Σκεύης (Ακάστ), Θεοδόσης Τανής (Κλιτάντρ), Νικόλας Μυλωνόπουλος (χωροφύλακας), Βαγγέλης Δαούσης και Γιώργος Τριανταφύλλου (υπηρέτες). Το έργο ανεβαίνει σε μετάφραση της Λουΐζας Μητσάκου, με τα κοστούμια εποχής της Anna Maria Heinrich που κατασκευάστηκαν στο Παρίσι και χρησιμοποιήθηκαν στη γαλλική παραγωγή.
INFO:
Ο Μισάνθρωπος ή Ο πικρόχολος ερωτευμένος
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς, 210 4143310
19 Απριλίου-4 Ιουνίου
Τετάρτη, Κυριακή στις 19:00, Πέμπτη, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 17:30 & 21:00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Το σπίτι στην Εθνική- ένα ήσυχο μέρος» μας μιλά για τον ρόλο της και όχι μόνο
Μια μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή, που μας γυρίζει πίσω στην Ελλάδα των δεκαετιών του ’80 και του ’90
Μιλήσαμε με τους δημιουργούς και συμπρωταγωνιστές της παράστασης «Τζόνι Μπλε»
Χιούμορ, συγκίνηση και πολλή μουσική
Την αγαπήσαμε για τη θρυλική της ατάκα «Σας αγαπώ». Τώρα τη συναντήσαμε με αφορμή την παράσταση «Blue Train», στην οποία πρωταγωνιστεί και της ζητήσαμε να μας μιλήσει για όλα.
Ο Λεωνίδας Μικρόπουλος και η υπαρξιακή διαδρομή προς την αυθεντικότητα
Για δύο παραστάσεις, στις 16 & 17 Δεκεμβρίου
Η εκρηκτική διασκευή του Βρετανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Άικ συνεχίζει για 22 ακόμη παραστάσεις
Γιατί παραδινόμαστε στη ρουτίνα, αφήνοντας τη ζωή να περνά με εμάς απόντες;
Μιλήσαμε με τη διακεκριμένη Ελληνίδα κοντράλτο λίγο πριν τη συναυλία της στο ΚΠΙΣΝ
Η Λένα Μποζάκη, η Μαγδαληνή Σπίνου και η Νίκη Σερέτη πρωταγωνιστούν σε μια παράσταση με έντονη σωματικότητα στο Bios
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.