Θεατρο - Οπερα

Θάνος Παπακωνσταντίνου

Νέο αίμα στο αρχαίο θέατρο

max.jpg
Μάκης Μηλάτος
ΤΕΥΧΟΣ 500
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
79036-176551.jpg

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σε μια συνέντευξη στον Μάκη Μηλάτο.

Τον έχουμε ήδη τσεκάρει από παραστάσεις του με αφορμή τον Σέξπιρ ή την «Ορέστεια» του Αισχύλου, με την ομάδα του Helter Skelter. Όμως, όσοι ξέρουν, λένε πως η φετινή του συμμετοχή στο Φεστιβάλ με τη «Μετατόπιση προς το ερυθρό» του Γιάννη Μαυριτσάκη ήταν –συνεπικουρούμενη και από τις εξαιρετικές ερμηνείες της Αλεξίας Καλτσίκη και της Αμαλίας Μουτούση– μία από τις καλύτερες στιγμές του καλοκαιριού.

O Θάνος Παπακωνσταντίνου μας είπε:

«Δεν έχω ανεβάσει κι ούτε ξέρω αν θα ανεβάσω ποτέ αυτούσιο κείμενο αρχαίας τραγωδίας, αλλά αυτό που κυρίως με απασχολεί στο θέατρο είναι η σύνδεσή του με τον κόσμο της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Με ενδιαφέρει η τραγωδία σαν είδος. Και τα κείμενα, αλλά κυρίως ο πυρήνας, η δομή και η σκέψη που βρίσκεται στα έργα αυτά. Η πρόσβαση σε έναν τόπο άχρονο και αχανή, πέραν του καλού και του κακού, όπου ο άνθρωπος είναι ένας έλλογος πίθηκος και γύρω του πρόσωπα και πράγματα ορθώνονται γιγάντια και απειλητικά. Η ιδέα ενός αρχετυπικού σύμπαντος όπου το ζωώδες αίμα του ανθρώπου με μια τελετή εξεγείρεται, ξεσπά και καταστρέφει και αυτόν και τα πάντα γύρω του».

Επιμέλεια: Mάκης Mηλάτος

* Φέτος σκηνοθετεί τον «Μάκμπεθ» του Σέξπιρ στο Από Μηχανής Θέατρο (Δεκέμβριος).

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»
Κερδίστε προσκλήσεις για την παράσταση Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου

Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος: Ο σκηνοθέτης που τολμά να πειραματίζεται με το κοινό
Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος: Ο σκηνοθέτης που τολμά να πειραματίζεται με το κοινό

Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY