Θεατρο - Οπερα

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου «εξάγει» έργα ελλήνων δημιουργών του χορού και του θεάτρου

Τον Ιούλιο, στο Showcase Eλληνικής Δημιουργίας, θα παρουσιαστούν έργα τους σε εκπροσώπους διεθνών Φεστιβάλ

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: άποψη από την Πειραιώς 260
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: άποψη από την Πειραιώς 260

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Πρωτοβουλία να παρουσιάζουν έλληνες δημιουργοί έργα χορού και θεάτρου σε εκπροσώπους διεθνών πολιτιστικών φορέων

Μια πρωτοβουλία που θα δίνει την ευκαιρία σε Έλληνες και Ελληνίδες δημιουργούς του χορού και του θεάτρου να παρουσιάσουν έργα τους σε εκπροσώπους διεθνών διοργανώσεων, επιμελητές, καλλιτεχνικούς διευθυντές και υπεύθυνους προγραμματισμού πολιτιστικών φορέων του εξωτερικού εγκαινιάζει φέτος το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

«Μας ενδιαφέρει ιδιαιτέρως η εξαγωγή ελληνικών παραστάσεων χορού και θεάτρου, γι’ αυτό και επιλέξαμε 15 με 17 νέα έργα που προέκυψαν στην πλειοψηφία τους από τις προτάσεις που υποβλήθηκαν στο ανοικτό κάλεσμα» ανάφερε στους δημοσιογράφους η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Κατερίνα Ευαγγελάτου.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου © Ιωάννα Χατζηανδρέου

Η ιδέα για την πρωτοβουλία «εξαγωγής» ελληνικών έργων είχε αναγγελθεί το 2020 και ήδη παραστάσεις, όπως η παραγωγή χορού «Lamenta/Τα μοιρολόγια» των Koen Augustijnen και Rosalba Torres Guerrero και «Η δημοκρατία του μπακλαβά» των Ανέστη Αζά, Γεράσιμου Μπέκα και Μιχάλη Πητίδη, έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό. Η τελευταία, μάλιστα, θα συναντήσει και φέτος το κοινό στο πλαίσιο της εν λόγω πρωτοβουλίας, όπως και νέες δημιουργίες των Ζωής Χατζηαντωνίου, Παντελή Δεντάκη, Λίντας Καπετανέα και Ανδρονίκης Μαραθάκη.

Τα έργα που θα «ανέβουν» στο Showcase Eλληνικής Δημιουργίας, παραγωγές του Φεστιβάλ που θα κάνουν πρεμιέρα το ερχόμενο καλοκαίρι, έχουν στο επίκεντρό τους σύγχρονες δραματουργικές αναζητήσεις, ελληνικό «ιδίωμα» και θεματολογία που απασχολεί το διεθνές καλλιτεχνικό γίγνεσθαι, ενώ ταυτόχρονα, έχουν σχεδιαστεί με ευελιξία ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν.

«Θέματα που αφορούν την LGBTQI+ κοινότητα, την γυναίκα, το περιβάλλον, τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος στην παρούσα συγκυρία και πιστεύουμε ότι θα αποτελέσουν πόλο έλξης για τις ξένες διοργανώσεις» τονίζει η Κατερίνα Ευαγγελάτου, υπογραμμίζοντας ότι έντονο θα είναι το στοιχείο των γυναικών δημιουργών γενικότερα στον φετινό προγραμματισμό τους – έχει γίνει γνωστό, άλλωστε, πως στην Επίδαυρο τις τέσσερις από τις οκτώ σκηνοθεσίες υπογράφουν για πρώτη φορά γυναίκες.

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: άποψη από την Πειραιώς 260
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: άποψη από την Πειραιώς 260

Οι παραστάσεις της πλατφόρμας θα παρουσιαστούν σε δύο πενθήμερα ελληνικής δημιουργίας μέσα στον Ιούλιο, που θα λειτουργήσουν σαν καλλιτεχνική «αγορά», ενώ θα είναι προσβάσιμες και στο κοινό. Οι διεθνείς προσκεκλημένοι θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθούν περί τα δύο έργα ημερησίως στην Πειραιώς 260 και σε διαφορετικούς χώρους και να γνωρίσουν τους καλλιτέχνες μέσα από συναντήσεις, θεματικές συνομιλίες και ενέργειες δικτύωσης.

Επιδιώκοντας να δώσει ώθηση σ’ αυτή την πρωτοβουλία, το 2023 το Φεστιβάλ θα έχει λίγο περισσότερες ελληνικές παραγωγές αποκάλυψε η καλλιτεχνική διευθύντριά του. Το συνολικό πρόγραμμα αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στον Μάρτιο και στην Επίδαυρο αναμένουμε σίγουρα μια ανάθεση σε ξένο δημιουργό, που θα πρωτοπαρουσιαστεί στο αργολικό θέατρο και μόνον εκεί για τον ελλαδικό χώρο.

Παράλληλα, το Φεστιβάλ θα είναι ο φορέας υλοποίησης για την ελληνική συμμετοχή στην Prague Quadriennale, τη μεγάλη έκθεση που πραγματοποιείται κάθε τέσσερα χρόνια στην τσεχική πρωτεύουσα για το ντιζάιν, τη σκηνογραφία και την αρχιτεκτονική στο θέατρο, στηρίζοντας τη συμμετοχή πάνω από 60 σκηνογράφων.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.