- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
«Εξωστρέφεια»: Οι παραγωγές της Στέγης ταξιδεύουν στο εξωτερικό
Όσο οι σκηνές της Αθήνας παραμένουν κλειστές, οι Έλληνες δημιουργοί παρουσιάζουν τη δουλειά τους στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Στέγης.
Οι παραγωγές της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν στο εξωτερικό, με το πρόγραμμα «Εξωστρέφεια»
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση ανέκαθεν υποστήριζε τους καλλιτέχνες και βρισκόταν στο πλευρό τους. Εξάλλου, οι άνθρωποι της τέχνης είναι στο επίκεντρο των δράσεων του Ιδρύματος. Περισσότερες από 60 παραγωγές της Στέγης που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία 10 χρόνια σε πολιτιστικούς χώρους ανά τον κόσμο, γνώρισαν πολύ μεγάλη επιτυχία. Η πανδημία είχε σημαντικές επιπτώσεις και στον κλάδο του πολιτισμού, καθώς για οι θεατρικές σκηνές, οι κινηματογράφοι κι άλλοι χώροι παραμένουν κλειστοί και ο τρόπος επαναλειτουργίας τους είναι αβέβαιος. Όμως όσο οι σκηνές της Αθήνας παραμένουν κλειστές, οι Έλληνες δημιουργοί ταξιδεύουν με τις παραγωγές της Στέγης στην Ευρώπη και παρουσιάζουν τη δουλειά τους, στο πλαίσιο του προγράμματος "Εξωστρέφεια".
Η παγκόσμια πρεμιέρα των Rootless Root με τη νέα τους παράσταση Stones & Bones, που αναβλήθηκε τον Απρίλιο του 2020 λόγω της πανδημίας, είχε προγραμματιστεί για τις 30 Σεπτεμβρίου στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης. Οι πρόβες ξεκίνησαν εκ νέου τον Σεπτέμβριο και η παράσταση έκανε γενικές δοκιμές σε μια άδεια πλατεία τις προγραμματισμένες ημερομηνίες. Το Stones & Bones θα κάνει τελικά παγκόσμια πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού Bratislava In Movement στη Σλοβακία , στις 17 Οκτωβρίου 2020, παρουσία 50 θεατών. Στην παράσταση, οι χορογράφοι Γιόζεφ Φρούτσεκ και Λίντα Καπετανέα συνεργάζονται με τον γλύπτη Peter Randall, έναν αριστοτέχνη στο είδος του, και εισχωρούν στα μυστήρια του μαρμάρου, αυτού του ξεχωριστού φυσικού υλικού, το οποίο παρουσιάζει μεγάλες δυσκολίες στη σκηνική του χρήση. Πέντε ερμηνεύτριες, υπό τη συνοδεία ζωντανής μουσικής, έρχονται αντιμέτωπες στη σκηνή με το μάρμαρο, δημιουργώντας ένα ποίημα για την εύθραυστη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης και την αιωνιότητα της πέτρας.
To ELENIT του Ευριπίδη Λασκαρίδη, που αποθεώθηκε την προηγούμενη καλλιτεχνική περίοδο στη Στέγη , αρχίζει πάλι την περιοδεία του , η οποία διακόπηκε τον Μάρτιο. Μια τραγική κωμωδία μ ε ανατρεπτικό και εξωφρενικό χιούμορ και ένας θίασος από παράξενα πλάσματα θα παρελάσουν σε σημαντικές σκηνές της Ευρώπης. Πρώτη στάση είναι το Théâ tre de la Cité Internationale στο Παρίσι, στις 5, 6 και 7 Νοεμβρίου, μετά από πρόσκληση του Théâtre de la Ville και με τη στήριξη του προγράμματος New Settings από το Fondation d ' entreprise Hermes, ενώ στις 25 και 26 Νοεμβρίου θα βρεθεί στη σκηνή της Ανσί, Bonlieu Scène Nationale, στη νότια Γαλλία. Ακολουθούν πολλοί προορισμοί το 2021.
Αλλά και ο χορογράφος Χρήστος Παπαδόπουλος επανεκκινεί την επιτυχημένη περιοδεία της παράστασης ION, η οποία συντόνισε τα προηγούμενα χρόνια όλη την Ευρώπη στον ρυθμό της . Μια παράσταση που επικεντρώνεται στη μικροφυσική της κίνησης, στον όγκο των λεπτομερειών που μπορούν να προκύψουν από ένα κινητικό μοτίβο, επιτρέποντας στο βλέμμα να περιπλανηθεί, να ταξιδέψει στο ανεξάντλητο πεδίο των ανθρώπινων σχέσεων. Στις 16 και 17 Οκτωβρίου η παράσταση ταξιδεύει στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας και παρουσιάζεται στην κεντρική σκηνή του Culturgest, ενώ από τις 20 έως τις 22 Νοεμβρίου θα παρουσιαστεί στη Μαδρίτη της Ισπανίας, στο 38 ο Autumn Festival, όπου συμμετέχουν σημαντικές παραγωγές από όλο τον κόσμο.
Και η μουσική δεν μπορούσε να λείπει από την εξωστρέφεια. H Στέγη συνεχίζει τη σταθερή συνεργασία της με το πολυτάλαντο ARTéfacts ensemble, που επιδιώκει να ανακαλύπτει και να ερμηνεύει το σύγχρονο ρεπερτόριο, υποστηρίζοντας τις συναυλίες του στο Στρασβούργο της Γαλλίας, στις 6 και 7 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο του HANATSUmiroir celebrates its 10 years. Οι ARTé facts ensemble συμμετέχουν στον εορτασμό με νέα έργα για την περίσταση, γραμμένα από τους συνθέτες Νικόλα Τζώρτζη, Πάνο Ηλιόπουλο και Αλέξανδρο Δρόσο. Η Στέγη ταξιδεύει στις σκηνές του κόσμου με την ευχή σύντομα να υποδεχτεί το κοινό και στη δική της. Ελπίζουμε γρήγορα να ανοίξουν πάλι όλοι οι πολιτιστικοί χώροι και στην Ελλάδα, με όλες τις οδηγίες ασφαλείας, ίσως με λιγότερο κοινό, αλλά πάντα με αυτόν τον συγκινητικό παλμό που συντονίζει με μοναδικό τρόπο καλλιτέχνες και θεατές.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.