Θεατρο - Οπερα

Η Νόρα του Θεόδωρου Τερζόπουλου υμνείται στον Guardian

«Η Χιλλ είναι μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς του κόσμου»

62222-137653.jpg
A.V. Team
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Michael Billington γράφει στην Guardian για τη «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο θέατρο Άττις
© Johanna Weber

Ο σπουδαίος κριτικός του Guardian, Michael Billington, γράφει κριτική για τη Νόρα του Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Θέατρο Άττις

Ο σπουδαίος κριτικός Michael Billington στο άρθρο του στον Guardian με τίτλο «Triumph from tragedy: how Greece's theatre roared out of a national crisis» γράφει τις εντυπώσεις του για το ελληνικό θέατρο και τη «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Θέατρο Άττις. Μάλιστα, θεωρεί πως η Σοφία Χιλλ είναι μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς του κόσμου.

Ο Michael Billington γράφει στην Guardian για τη «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο θέατρο Άττις

«Η πρώτη μου στάση ήταν στο θέατρο Άττις, όπου δέκα χρόνια νωρίτερα είχα παρακολουθήσει μια εκπληκτική παράσταση σε σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου: το Alarme, βασισμένο στην αλληλογραφία μεταξύ της Ελισάβετ Α' και της Μαρίας, βασίλισσας της Σκωτίας. Σε αυτή την επίσκεψη είδα μια προσαρμογή του Κουκλόσπιτου, με τον τίτλο "Νόρα". Παραμένει ένα μυστήριο για μένα ο λόγος που αυτός ο σπουδαίος auteur είναι καταξιωμένος στη Ρωσία, την Κίνα, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ, αλλά άγνωστος στη Βρετανία.

Ο Michael Billington γράφει στην Guardian για τη «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο θέατρο Άττις
Τάσος Δήμας και Σοφία Χιλλ © Johanna Weber

Όταν τον ρώτησα γιατί η δουλειά του δεν ταξίδεψε στη Βρετανία, μου απάντησε ότι δεν του ζητήθηκε ποτέ. Αν έπρεπε να περιγράψω το ύφος του, θα το χαρακτήριζα τελετουργικό μινιμαλισμό. Επηρεασμένος από το Bauhaus και έχοντας δουλέψει στο Βερολίνο, μεταφέρει την ουσία του κειμένου μέσα από τον λόγο και την κίνηση. Στη Νόρα, συμπυκνώνει το έργο του Ίψεν σε 70 λεπτά και τρία πρόσωπα: την ηρωίδα που είναι εγκλωβισμένη ανάμεσα σε δύο άνδρες, τον σύζυγό της Τόρβαλντ και τον εκβιαστή Κρόγκσταντ.

Ο Michael Billington γράφει στην Guardian για τη «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο θέατρο Άττις
Σοφία Χιλλ και Αντώνης Μυριαγκός © Johanna Weber

Ο Τερζόπουλος περιγράφει το έργο ως μία μάχη μεταξύ "του τρομαγμένου εγώ και του καταπιεσμένου αληθινού εαυτού" και αυτή η ουσιώδης σύγκρουση ενσαρκώνεται ευφυέστατα από τη Σοφία Χιλλ, που παίζει με κάθε ίνα της ύπαρξής της. Κάνει ακόμη και ζωντανή χρήση της χαίτης των μαλλιών της. Ως η σύζυγος - κούκλα του Ίψεν ούρλιαζε στα αγγλικά "Σαμπουάν για μενα! Κοντίσιονερ για μένα!" σαν σύμβολο του υλισμού της. Στο τέλος, δραπετεύει από τον Τόρβαλντ και τον Κρόγκσταντ –που σε διάφορες στιγμές γραπώνουν το κορμί της– καθώς σέρνεται στο μπροστινό μέρος της σκηνής και βουτά με το κεφάλι από την άκρη της.

Ο Michael Billington γράφει στην Guardian για τη «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο θέατρο Άττις
© Johanna Weber

Αυτή ήταν η Νόρα της οποίας η μπουρζουαζίδικη επιφάνεια έκρυβε κάτι άγριο και βαθιά σεξουαλικό. Όταν είδα τη Χιλλ να παίζει την Ελίζαμπεθ Α' στο Alarme, είχε επενδύσει τον χαρακτήρα της με την ίδια σωματικότητα, γλιστρώντας πάνω στη σκηνή σαν φίδι. Για τη δύναμη αυτού του ρόλου και της Νόρας, θα έλεγα ότι η Χιλλ είναι μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς του κόσμου - φανταστείτε μια αιλουροειδή Billie Whitelaw – που της αξίζει να την γνωρίσουν πολύ πέρα από την Ελλάδα».

Ο Michael Billington γράφει στην Guardian για τη «Νόρα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο θέατρο Άττις
Σοφία Χιλλ © Johanna Weber


Info
Οι παραστάσεις της «Νόρας» συνεχίζονται στο Θέατρο Άττις μέχρι τις 12 Απριλίου, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου με τους Σοφία Χιλλ, Τάσο Δήμα και Αντώνη Μυριαγκό. Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο City Guide της Athens Voice

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ