- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ο Μιχάλης Συριόπουλος βουτάει και φέτος σε βαθιά νερά
Ο πρωταγωνιστής της παράστασης «Η αρχή του Αρχιμήδη» αποκαλύπτεται στην ATHENS VOICE
Ο Μιχάλης Συριόπουλος μιλάει στην ATHENS VOICE για την «Αρχή του Αρχιμήδη» στο Skrow, το χειροκρότημα, το θέατρο, τις φοβίες του, τα social media κ.ά.
Η θεατρική παράσταση «Η αρχή του Αρχιμήδη» ανεβαίνει στο Skrow για δεύτερη χρονιά, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου.
Ο βραβευμένος πρωταγωνιστής Μιχάλης Συριόπουλος μιλάει στην ATHENS VOICE για την παράσταση, το χειροκρότημα, το θέατρο, τις φοβίες του, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις προτεραιότητες της ζωής του.
Βραβείο «Δημήτρης Χορν». Μια τεράστια διάκριση, μια σπουδαία στιγμή στη ζωή σας και στην καριέρα σας. Πώς ήταν η πορεία σας όμως μέχρι να έρθει αυτή η στιγμή; Υπήρξαν δύσκολες στιγμές που σας απογοήτευσαν και σας έκαναν να σκεφτείτε να τα παρατήσετε;
Το επάγγελμα του ηθοποιού ήταν ανέκαθεν δύσκολο. Ύστερα ήρθε και η κρίση και τα δύσκολα έγιναν ανέφικτα! Είναι πολύ περίεργο να παλεύεις για το όνειρό σου σε τέτοιους καιρούς. Μοιάζεις τρελός! Θα 'χω να το λέω πως μια φορά πρόλαβα και δώρο Χριστουγέννων. Το να είσαι ηθοποιός εν μέσω κρίσης σε κάνει μαχητή. Θυμάμαι πως κάποτε είχα τρεις παραστάσεις την ημέρα. Παιδικό, βραδινό και bar theatre. Οι δυσκολίες με πείσμωναν, δεν μ' έκαναν να σκεφτώ να τα παρατήσω. Ευτυχώς που πάντα καταγινόμουν με σπουδαίους ρόλους και η ζυγαριά έγερνε στο δημιουργικό κομμάτι. Ύστερα ήρθαν τα βραβεία, σπουδαίες στιγμές, μα έμαθα να κρατώ μικρό καλάθι.
Σας αρέσουν περισσότερο τα έργα που έχουν έναν διδαχτικό ρόλο ή εκείνα που βάζουν τον αναγνώστη σε μια τροχιά σκέψης και προβληματισμού;
Τα θεατρικά κείμενα ζωντανεύουν από τους συντελεστές! Είναι στο χέρι μας να γίνει διαμαντάκι ένα έργο που διδάσκει, που προβληματίζει ή που, απλώς, ψυχαγωγεί. Εμένα με αφορούν τα έντιμα ανεβάσματα, που κρύβουν δουλειά και που δεν βαφτίζονται κάτι άλλο απ' αυτό που είναι.
«Κάθε σώμα βυθισμένο σε ρευστό δέχεται άνωση ίση με το βάρος του ρευστού που εκτοπίζει». Η «Αρχή του Αρχιμήδη». Τι σημαίνει όμως για εσάς αυτή η παράσταση; Τι σας σαγήνευσε σε αυτήν;
Η «Αρχή του Αρχιμήδη» είναι ένα έντιμο ανέβασμα, ένα σπουδαίο κείμενο και μια ευτυχής συγκυρία συντελεστών, όπου το γλυκό έδεσε κι ο κόσμος μας αγκάλιασε. Με σαγηνεύουν πολλά πράματα στο συγκεκριμένο έργο. Πρώτα απ' όλα, η βασική οδηγία του σκηνοθέτη μας, του Βασίλη Μαυρογεωργίου, πως θέλει να δει ντοκιμαντέρ και όχι θέατρο. Αυτό το στοίχημα με τον θεατή στο μισό μέτρο έχει μεγάλη γοητεία. Με γοητεύουν επίσης οι τέσσερις αλήθειες των ηρώων, όπου βλέποντάς τες από άλλη οπτική, δεν προλαβαίνεις να ενοχοποιήσεις ή να αθωώσεις κάποιον. Εξελίσσεται το έργο με τέτοιο τρόπο, που όταν έρχεται αυτή η στιγμή, έχεις πραγματικό δίλημμα.
Στην παράσταση υποδύεστε τον Τζόρντι, έναν προπονητή σε ομάδα κολύμβησης παίδων, και ξαφνικά γίνεστε η «πέτρα του σκανδάλου». Πόσο δύσκολο είναι για εσάς να ακροβατείτε σε έναν τόσο αμφιλεγόμενο ρόλο;
Έχω τη χαρά να υποδύομαι τον Τζόρντι, τον πιο δημοφιλή προπονητή του κολυμβητηρίου, που μέσα σε δευτερόλεπτα γκρεμίζονται όσα είχε κατακτήσει από την κατηγορία ενός επτάχρονου κοριτσιού. Είναι έτσι δομημένος και σκηνοθετημένος ο ρόλος μου, που ένα παραπάνω βλέμμα, μπορεί να με κάνει ένοχο και να μη μπορώ να το μαζέψω! Μα, πιστέψτε με, αυτή η δυσκολία είναι τόσο μα τόσο ωραία!
Τελικά, όλα είναι θέμα οπτικής;
Ναι! Όλα είναι θέμα οπτικής και θέμα κρίσης, όχι αυτής της ρημάδας της οικονομικής κρίσης... της άλλης, που δυστυχώς δεν καλλιεργείται πια!
Μέσα από την παράσταση προβάλλει η εικόνα της σύγχρονης εποχής που σφύζει από στερεότυπα, φόβο, κουτάκια και μια εμμονή σε καταδίκες μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα μέσα ενημέρωσης, χωρίς σκέψη. Πώς μπορεί άραγε να ανθίσουν σε αυτές τις συνθήκες αληθινά συναισθήματα χωρίς τον φόβο της παρερμήνευσης;
Τι να σας πω! Μοιάζει να μην υπάρχει απάντηση σ' αυτή την ερώτηση. Είμαστε όλοι εν δυνάμει θύματα των φόβων μας, με μνήμη χρυσόψαρου.
Επιδιώκετε την αποδοχή και το χειροκρότημα;
Θα ήμουν ψεύτης αν έλεγα το αντίθετο. Επιδιώκω την αποδοχή του κόσμου μόνο και πάντα μέσω της δουλειάς μου.
Σας αρέσει να ζείτε στο κόκκινο, έντονα;
Θα θελα πολύ να ζω στο κόκκινο, μα με πιάνω συνεχώς να βολεύομαι και να μη ρισκάρω. Το λέω για να το ξορκίσω, μήπως κι αλλάξω!
Ποια είναι η μεγαλύτερη φοβία σας;
Φοβάμαι τα γεράματα χωρίς αξιοπρέπεια. Θα θελα πολύ να 'χω μέτρο μεγαλώνοντας και να ξέρω ποια θα είναι η στιγμή να πάω σπίτι μου.
Ποια είναι η σχέση σας με τον χρόνο, τη φθορά και την απώλεια;
Μέχρι πέρυσι ήταν όλα θεωρητικά, μόλις εμφανίστηκαν οι πρώτες ρυτίδες όλα άλλαξαν. Με τρομάζει ο χρόνος που τα καταστρέφει όλα, μα όσο πας να τον νικήσεις τόσο πιο αστείος γίνεσαι. Όσον αφορά στην απώλεια, μου θυμίζω καθημερινά ότι το τέλος είναι κομμάτι της ζωής. Με κάνει πιο ταπεινό αυτή η σκέψη.
Τι μπορεί να σας φτιάξει τη διάθεση αμέσως;
Μια ωραία χειμωνιάτικη λιακάδα, ένας ωραίος καφές και μια ωραία μουσική!
Ποια η σχέση σας με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Είναι προέκταση του χεριού μου! Χάνω το μέτρο αρκετές φορές, μα προσπαθώ να τα χρησιμοποιώ κι όχι να με χρησιμοποιούν.
Σπορ, ταξίδια, μουσική, ταινίες, σειρές, βιβλία. Με ποια σειρά θα τα κατατάσσατε; Τι αγαπάτε περισσότερο;
Μουσική, σπορ, βιβλία, σειρές, ταινίες, ταξίδια... Μα μου υποσχέθηκα να βάλω πρώτα τα ταξίδια, γιατί η ζωή είναι μικρή!
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.