- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
«Το κόψε-κόψε» του Θανάση Τριαρίδη πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή
«Κι εσείς εδώ – κι εμείς εδώ» λένε, όλοι εδώ, στο τρομοστάσιο
Ο Παναγιώτης Γεωργούλας σκηνοθετεί «Το κόψε-κόψε» ή «Όταν οι γκοτζίλες εξανθρωπίζονται» με τις Ιωάννα Αγγελάκη και Κέλλυ Νικηφόρου στο Θέατρο ΜΠΙΠ
«Σε γνωρίζω από τους οδηγούς που πατάνε σκυλιά στις εθνικές οδούς, από τους μποντιμπιλντεράδες που δουλεύουνε πόρτα στα μαγαζιά, από τους εφήβους που χειροκροτάνε μέσα στο σινεμά την τελική σπαθιά, την τελική μπουνιά, την τελική πιστολιά που στέλνει τον κακό στην άβυσσο για πάντα. Σε γνωρίζω από τα αγοράκια που ντύνονται λοκατζήδες τις απόκριες, από τα παιχνιδάδικα που πουλάνε αυτόματα οπλάκια, από τις μανάδες που γράφουν τα παιδιά τους στο καράτε, συναντιούνται στην αίθουσα αναμονής, «κι εσείς εδώ – κι εμείς εδώ» λένε, όλοι εδώ, στο τρομοστάσιο. Σε γνωρίζω από όσους φορούν κράνη, κουκούλες, καουμπόικα μαντήλια, από όσους έχουν κρατημένη θέση πάρκινγκ, από όσους έχουν κρατημένο βομβαρδιστικό, από όσους έχουν φόλα στο πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου».
Αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα αποσπάσματα του κειμένου «Το κόψε-κόψε» ή «Όταν οι γκοτζίλες εξανθρωπίζονται». Πρόκειται για το αφήγημα του Θανάση Τριαρίδη, που κυκλοφόρησε το 2008, ώστε να συμπυκνώσει όλες εκείνες τις ιστορίες ανυπέρβλητης ανδρείας και επιβολής του ενός ανθρώπου στον άλλον. Ιστορίες που έχουν αναχθεί σε «ιερές», με σκοπό την δικαιολόγηση της βίας, του θανάτου και της αδικίας που φέρουν μέσα τους.
Το «τραχύ» κείμενο του Τριαρίδη έχει καταφέρει να γοητεύσει πολλούς. Ανάμεσα σε αυτούς και τον ηθοποιό Παναγιώτη Γεωργούλα, που αποφάσισε να κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο ανεβάζοντας για πρώτη φορά «Το κόψε-κόψε» στη θεατρική σκηνή, μέσα από μία παράσταση διαδραστική και επηρεασμένη από την πολυμεσική εποχή, στην οποία ζούμε. Τα σύγχρονα μέσα της παράστασης δεν έρχονται να επισκιάσουν την αφήγηση, αλλά αντιθέτως να πριμοδοτήσουν τον καταγγελτικό λόγο του συγγραφέα.
Μέσα στις έξι παραστάσεις που θα πραγματοποιηθούν στο Θέατρο ΜΠΙΠ, θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την σκέψη και των ίδιων των συντελεστών. Το έργο θα μας παρουσιαστεί μέσα από την ερμηνευτική ματιά των δύο νέων πρωταγωνιστριών του, Ιωάννας Αγγελάκη και Κέλλυς Νικηφόρου, ενώ κάποιες παραστάσεις θα ακολουθήσουν συζητήσεις με τον ίδιο τον συγγραφέα, Θανάση Τριαρίδη, και με καλεσμένους, πάνω σε διαφορετικές θεματικές, αφορμισμένες πάντα από το έργο.
Πρόγραμμα συζητήσεων:
Κυριακή 06 Οκτωβρίου 2019
Θέμα: «Η διαμόρφωση του αιτήματος για εθνικό ποίημα και εθνική ποίηση και η αγωνία της έκκεντρης απάντησης»: Μια συζήτηση του καθηγητή φιλολογίας της Οξφόρδης Δημήτρη Παπανικολάου και του Θανάση Τριαρίδη.
Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019
Θέμα: «Μπορούμε να θίγουμε τα ~ιερά και όσια~ του άλλου;». Μια συζήτηση με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο Ηλία Μαγκλίνη με τον Θανάση Τριαριδη.
Κυριακή 03 Νοεμβρίου 2019
Θέμα: «Υπάρχουν δίκαιοι ύμνοι;» Μια συζήτηση των νέων θεατρικών συγγραφέων Κατερίνας Λουκίδου και Μάνου Κουνουγάκη με τον Θανάση Τριαρίδη
Ποιος είναι ο Παναγιώτης Γεωργούλας;
Γεννήθηκε στα Ιωάννινα. Σπούδασε στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου και συνέχισε με επιτυχία τις Μεταπτυχιακές του Σπουδές στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στη συνέχεια ακολούθησε σπουδές Υποκριτικής στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Γιώργου Αρμένη και αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Πειραϊκός Σύνδεσμος». Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων υποκριτικής.
Επιπλέον είναι απόφοιτος του Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Α.Π.Θ. και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος από το Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Δ.Π.Θ και πρώην αθλητής στίβου.
Τον Μάιο του 2017 διετέλεσε βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση «Το Σχοινάκι» της Νάντιας Δρακούλα σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου στο Εθνικό Θέατρο. Την περίοδο 2017/2018 συνεργάστηκε με τον Γιάννη Χουβαρδά στη παράσταση «Κάζιμιρ και Καρολίνα» του Έντεν φον Χόρβατ στο BIOS στον ρόλο του Κάζιμιρ. Το ίδιο καλοκαίρι στο Μουσικό Δράμα του Igor Stravinsky «Ιστορία του Στρατιώτη» που παρουσιάστηκε στα πλαίσια του Μουσικού Φεστιβάλ Ναυπλίου, σε σκηνοθεσία Χριστόφορου Χριστοφή .
Τον Μάρτιο του 2019 συμμετείχε στην performance «MAINSTAGE» της Έλενας Αντωνίου σε σκηνοθεσία της ίδιας στα πλαίσια του Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και στην παράσταση «Πεθαίνω σαν Χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη.
Την ερχόμενη καλλιτεχνική περίοδο, μετά «Το κόψε-κόψε» , θα σκηνοθετήσει στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, το έργο του Χριστόφορου Χριστοφή: «Toulouse-Lautrec: Η φαντασία της αμαρτίας». Τέλος στο Κ.Θ.Β.Ε, θα συν-σκηνοθετήσει στα πλαίσια της 3η ς Συνάντησης Νέων Καλλιτεχνών το έργο «Οιδίποδος Γένος», με μια ομάδα Ελλήνων και ξένων ηθοποιών που συμμετείχαν στις συναντήσεις των δύο προηγούμενων ετών.
Δείτε το teaser της παράστασης εδώ:
Περισσότερες Πληροφορίες:
Θέατρο ΜΠΙΠ (Αγίου Μελετίου 25, Κυψέλη)
Από τις 6 Οκτωβρίου έως τις 10 Νοεμβρίου
Πρόγραμμα παράστασης: Κυριακή στις 19:00
Τιμές εισιτηρίων: 10€ (γενική είσοδος), 5€ (μειωμένο), 8€ (προσφορά προπώλησης μέσω της σελίδας στο Facebook)
Κράτηση εισιτηρίων: 6988010741 (10:00-14:00), 2130344074 (μετά τις 17:00)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.