Θεατρο - Οπερα

«Ο κύκλος του έρωτα» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί το θεατρικό έργο του Άρθουρ Σνίτσλερ με δέκα δυνατούς «παίκτες» του ελληνικού θεάτρου

62222-137653.jpg
A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
«Ο κύκλος του έρωτα» του Άρθουρ Σνίτσλερ στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί το έργο «Ο κύκλος του έρωτα» του Άρθουρ Σνίτσλερ στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά

Δέκα ζευγάρια σε μια σκυταλοδρομία σεξουαλικών συναντήσεων. Στη ζωή αλλά και στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Από την αποπλάνηση, στην ερωτική συνεύρεση και τον αποχωρισμό μια ανάσα μόνο.

«Ο κύκλος του έρωτα» του Άρθουρ Σνίτσλερ στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά
© Σταύρος Χαμπάκης

Ο Κύκλος του Έρωτα έχει σαν κεντρική υπόθεση τις αλλεπάλληλες ερωτικές συνευρέσεις μεταξύ προσώπων όλων των κοινωνικών τάξεων. Δέκα ζευγάρια στη Βιέννη, παλεύουν με τα όρια που θέτουν η κοινωνική θέση, ο πλούτος και η ερωτική και συζυγική πίστη. Όλα ξεκινούν από μια φτωχή πόρνη και καταλήγουν πάλι σ’ αυτήν. Κάθε διαδοχική σκηνή παίρνει ένα δραματικό πρόσωπο από την προηγούμενη και το εισάγει στην επόμενη εικόνα. Μέχρι το τέλος του παιχνιδιού, όλοι οι χαρακτήρες είναι ασαφώς συνδεδεμένοι μεταξύ τους.

«Ο κύκλος του έρωτα» του Άρθουρ Σνίτσλερ στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά

Η αιώνια εναλλαγή συντρόφων, είτε αποτυπώνει τη σεξουαλική υποκρισία της Βιέννης του 19ου αι. είτε την ασέξουαλ εξάπλωση στο εδώ και το τώρα. Το σεξ ή το «α-σεξ» είναι το βρώμικο μυστικό. Σήμερα δεν σοκάρει η ερωτική επιθυμία αλλά η έλλειψή της.

Μια κωμωδία αποπλανήσεων ή ένα ερωτικό παιχνίδι;

Οι δομές μιας ολόκληρης κοινωνίας που «εκπορνεύεται», ναρκισσεύεται, ερωτοτροπεί, κομπάζει και ηθικολογεί ακτινογραφώντας τη «νόσο»της μέσα από το πρίσμα της ερωτικής επιθυμίας.

«Ο κύκλος του έρωτα» του Άρθουρ Σνίτσλερ στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά

Πέρα από το χιούμορ όμως και την φαινομενική ηδονοβλεπτική ελαφράδα που πρωτοδιαβάζει κανείς στο έργο, το επόμενο επίπεδο είναι πιο αγωνιώδες.

Πόσο είναι δυνατόν να υπάρξει «πραγματική ικανοποίηση» μέσα από τον έλεγχο και την υποταγή;

Μπορεί η κοινωνική υποκρισία των δυτικών κοινωνιών να αντέξει την ηδονή ως ένα μη εμπορεύσιμο και ανταλλάξιμο σε όλα τα επίπεδα προϊόν;

«Ο κύκλος του έρωτα» του Άρθουρ Σνίτσλερ στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά

Μπορεί ο άνθρωπος να αναλάβει το τίμημα της ικανοποίησής του ως προϊόν ελευθερίας και ευθύνης ή είναι η ερωτική συμπεριφορά ένα παιχνίδι ρόλων που κρατάει όσο μια πρόσκαιρη μέθη;

«Ο κύκλος του έρωτα» του Άρθουρ Σνίτσλερ στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά

Το έργο φαίνεται να διατηρεί αναλλοίωτη τη γαργαλιστική επικινδυνότητά του παρότι οι κοινωνικές μάσκες έχουν φαινομενικά αλλάξει μορφή.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.