Θεατρο - Οπερα

«Το Υπόγειο» του Φ. Ντοστογιέφσκι

 O Πάνος Αγγελόπουλος μετά την «Ασκητική» σκηνοθετεί «Το Υπόγειο» στο Μέγαρο Μουσικής και εξηγεί στην A.V. το γιατί

35003-709273.jpg
Καρολίνα Νιαμονιτάκη
ΤΕΥΧΟΣ 427
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
36621-82401.jpg

«Τόσο “Το Υπόγειο” όσο και η “Ασκητική” δείχνουν πως κάθε κρίση ξεκινά σαν πνευματική απορρύθμιση – κατά μια έννοια έρχεται ως αποτέλεσμα μιας πνευματικής χρεοκοπίας. Ειδικά το “Υπόγειο” ενθαρρύνει τον άνθρωπο να υπερβεί τον εαυτό του με βασικό στόχο την απόλυτη ελευθερία του. Τα δύο αυτά έργα, όπως και κάθε μεγάλο έργο, υποδεικνύει και αναδεικνύει τον αχανή κόσμο της ασύντακτης εσωτερικότητάς μας. Ανεβάζουμε αυτά τα έργα πιστεύοντας πως με αυτό τον τρόπο συμβάλλουμε στο να μπορέσει ο θεατής να ξαναβρεί το βασικό στόχο του».

Θέλει σθένος για να συνδιαλλαγεί κανείς με τα «υψηλόφρονα» και, συνεπώς, βασανιστικά ερωτήματα που θέτει ο ρώσος συγγραφέας και ο σκηνοθέτης Πάνος Αγγελόπουλος το κάνει με επίγνωση και ευρηματικότητα.

«Τι είναι ηρωισμός, γενναιότητα; Μήπως δεν είναι τίποτε άλλο από βλακεία; Μήπως δειλία είναι τελικά η υπερβολική επίγνωση;» Αυτά διερωτάται ο πρωταγωνιστής, ο κάτοικος του Υπογείου, τον οποίο ενσαρκώνει εξαιρετικά ο Γιάννης Θωμάς. Το Υπόγειο είναι μία παράσταση που αφορά κάθε θεατή προσωπικά. Ο Ντοστογιέφσκι ασχολήθηκε επίμονα με το Εγώ και την ελευθερία του ατόμου. Χωρίς ελευθερία δεν μπορεί να υπάρξει άνθρωπος. Ο καθένας που θα δει αυτήν την παράσταση θα διανύσει την προσωπική του διαδρομή. 

Παίζουν: Γ. Θωμάς, Ν. Μόντη. Χορός: Ομάδα Όλιας Στεφανίδου.

29, 30, 31/3 20.00. ΜΜΑ (Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας), Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 210 7282.333

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»
Κερδίστε προσκλήσεις για την παράσταση Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου

Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος: Ο σκηνοθέτης που τολμά να πειραματίζεται με το κοινό
Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος: Ο σκηνοθέτης που τολμά να πειραματίζεται με το κοινό

Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY