- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Πρόλαβε να συνεργαστεί ως σκηνογράφος με τον πατέρα της Θόδωρο Αγγελόπουλο στην τελευταία ημιτελή ταινία του, και τώρα δημιουργώντας τα σκηνικά και τα κοστούμια για το μπαλέτο της Λυρικής Σκηνής «Ταξίδι στην Αιωνιότητα» επιστρέφει μ’ έναν τρόπο σ’ αυτόν.
«Η εμμονή μου είναι να καταλάβω τι συμβαίνει γύρω μου» λέει η Κατερίνα Αγγελοπούλου. Μιλάμε για τη δουλειά της, για τη συνεργασία της με την Εθνική Λυρική Σκηνή, όπου δημιουργεί τα σκηνικά και τα κοστούμια για την παράσταση μπαλέτου «Ταξίδι στην Αιωνιότητα» που σκηνοθετεί και χορογραφεί ο Ρενάτο Τζανέλλα σε μουσική της Ελένης Καραϊνδρου. Ως νέα δημιουργός αισθάνεται πως ό,τι κάνει πρέπει να έχει σχέση με το σήμερα. Οφείλει να έχει μια ευδιάκριτη, σαφή γραμμή που να δικαιολογεί «γιατί πρέπει τώρα να ανέβει το συγκεκριμένο έργο. Αν μπορεί άνετα να ανέβει οποιαδήποτε άλλη χρονική στιγμή, τότε δεν με αφορά». Ποια ήταν άραγε η σχέση με το παρόν που την οδήγησε στη συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή; «Η αόρατη γραμμή που συνδέει την παράσταση αυτή με τον πατέρα μου. Είναι ένας τρόπος να βρίσκομαι κοντά του... Η μουσική της Ελένης, όσες φορές και αν την ακούσω, θα έχει πάντα σχέση με τον πατέρα μου και το έργο του. Θα πρέπει να μου κάνεις λοβοτομή για να αποκτήσει μια εντελώς καινούργια διάσταση μέσα μου».
Ναι, η Κατερίνα Αγγελοπούλου είναι η μεσαία κόρη του Θεόδωρου Αγγελόπουλου. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει πυρηνική φυσικός. Τελικά σπούδασε Μαθητικά, εργάστηκε στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, αλλά δεν αντιστάθηκε στο «κάλεσμα»: σπούδασε σκηνογραφία και πρόλαβε να συνεργαστεί με τον πατέρα της στην τελευταία ημιτελή του ταινία «Η άλλη θάλασσα». Πέρασε οκτώ πυρετικούς μήνες για την προετοιμασία και τα γυρίσματα της ταινίας, μέχρι τη στιγμή του τραγικού δυστυχήματος. Η πρόταση της Λυρικής να κάνει τα σκηνικά και τα κοστούμια για την παράσταση «Ταξίδι στην Αιωνιότητα» προκάλεσε μια αυθόρμητη, άμεση αντίδραση στη σκηνογράφο: «Είπα πολύ εύκολα και γρήγορα ναι στην πρόταση. Πιο πολύ με το συναίσθημα, παρά με τη λογική. Προσπάθησα να ακούσω αυτό που ήθελε ο Ρενάτο και μέσα από τις δικές μου εμπειρίες να φτιάξω ένα περιβάλλον μέσα στο οποίο θα αναπτυχθεί το όραμά του» και δημιούργησε στο χώρο κάθετες κολόνες και αρκετούς καθρέφτες που προσομοιώνει την αίσθηση του δάσους. «Στο σκηνικό υπάρχει και ένα δέντρο, προφανής αναφορά στο έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου».
Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ένα στάδιο μετάβασης: κυριολεκτικά. Έχει επιλέξει ως βάση της το Σαν Φρανσίσκο, είναι έτοιμη να αφήσει ξανά την Ελλάδα. Άλλωστε για χάρη των σπουδών της έζησε για τουλάχιστον δέκα χρόνια στο Λονδίνο – στην αρχή σπουδάζοντας Μαθηματικά στο Imperial College και στη συνέχεια σκηνογραφία στο Central Saint Martin’s. Πέρα από κάποιους προσωπικούς λόγους που την οδηγούν στο Σαν Φρανσίσκο, είναι και η δύναμη των μεγάλων πολιτικών αλλαγών που συντελούνται στο νότο των ΗΠΑ που τη συνεπαίρνει. «Άρχισα να ζω σε μια πολύ πλούσια πόλη με τεράστιο αριθμό αστέγων και εξαιρετικά φτωχών ανθρώπων. Το Σαν Φρανσίσκο έχει την ιστορία του ’60-70, αλλά έχει μεταλλαχθεί σε κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που ήταν. Είναι μια πολύ συντηρητική πόλη με παλιές αμερικάνικες οικογένειες με μεγάλες περιουσίες και από την άλλη έχει απίστευτα πρωτοποριακά πανεπιστήμια, όπως το Berkley και το Stanford, καθώς και 5 κολέγια τεχνών μέσα στην πόλη».
Αυτή την εποχή δηλώνει πως προσπαθεί να παραμένει αισιόδοξη. Ξαναδιαβάζει το «Να έχεις και να μην έχεις» του Χέμινγουέι και ποίηση «τα καταγωγικά: επιστρέφω στον Σεφέρη, τον Έλιοτ, τον Ρίλκε. Ήταν μια περίεργη χρονιά, οπότε γυρνάω σε διάφορα πράγματα για συναισθηματικούς λόγους». Δεν άντεξα να μην τη ρωτήσω ποιες είναι οι τρεις ταινίες που την έχουν καθορίσει περισσότερο: «Το “81/2”, οι “Άγριες φράουλες” και ο “Μεγαλέξανδρος”». Νιώθω πως θέλει να σκηνοθετήσει, «θα δούμε... το έχω σκεφθεί». Είμαι σχεδόν σίγουρη πως γράφει, «ναι, αλήθεια είναι. Γράφω. Όχι τίποτα δημοσιοποιήσιμο, μέχρι τώρα τουλάχιστον...».
«Είτε ξέρουν είτε δεν ξέρουν, αυτό που τελικά μετράει είναι ποιος είσαι» λέει όταν τη ρωτάω για το πόσο αναγνωρίσιμο είναι το όνομά της στο εξωτερικό. Η συνεργασία με τον πατέρα της ήταν ιδιαίτερη. «Πήρε τον καιρό του, αλλά φτάσαμε σε καλό σημείο. Ήταν ένας άνθρωπος που άκουγε και έδινε πολύ περιθώριο στους άλλους να του φέρουν υλικό. Μπορεί να έπαιρνε αυτός την τελική απόφαση, αλλά εφόσον είχες την εμπιστοσύνη του σου άφηνε πολλά περιθώρια. Κι εγώ δεν είχα την εμπιστοσύνη του επειδή ήμουν κόρη του, πιστέψτε με, υπήρξαν τριβές και συγκρούσεις. Δουλεύοντας μαζί του έμαθα εξαιρετικά πολλά σε μικρό χρονικό διάστημα και γνώρισα τον πατέρα μου με άλλο τρόπο, που για μένα ήταν ένα πολύ μεγάλο δώρο. Η δυσκολία ήταν να φτάσεις να διατυπώσεις τη σχέση. Όταν γίνεται αυτό, μετά τα πράγματα κυλάνε πολύ διαφορετικά» εξηγεί. Άλλωστε από μικρή μέσα στο σπίτι άκουγε τον πατέρα της να μιλάει για σενάρια και ταινίες. Τόσο η ίδια όσο και οι αδελφές της είχαν την άνεση να λένε ό,τι σκέφτονται είτε ήταν πέντε ετών είτε δεκαπέντε είτε εικοσιπέντε. «Άλλοτε του άρεσε και άλλοτε όχι αυτό που άκουγε. Άλλοτε το εισήγαγε στο τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς και άλλοτε όχι. Και εμένα φυσικά μου ασκούσε κριτική, δεν κρυβόταν, έλεγε και τα καλά και τα κακά».
Οι εκκρεμότητες στην Αθήνα κλείνουν και είναι έτοιμη να αναχωρήσει και πάλι, με μια ενδιάμεση στάση στο Λονδίνο όπου συμμετέχει σε μια θεατρική παράσταση. Τι θα γίνει άραγε με τα πλάνα της ταινίας «Η άλλη θάλασσα» που έχουν ήδη γυριστεί; «Όταν πάρουμε απόσταση από αυτό που συνέβη, θα πάρουμε και απόφαση. Δεν μπορεί κάποιος άλλος να τελειώσει αυτή την ταινία. Ίσως γίνει μια άλλη ταινία που να συμπεριλαμβάνονται τα πλάνα. Δεν ξέρω...».
Ιnfo: 2, 3, 6, 16, 17, 20/3. Στο μπαλέτο «Ταξίδι στην Αιωνιότητα», ο Ρενάτο Τζανέλλα χορογραφεί συνθέσεις της Ελ. Καραΐνδρου και σουίτες του Βίλα-Λόμπος. Θέατρο Ολύμπια, Ακαδημίας 59-61, 210 3662.100, 210 3612.461, 210 3643.725. € 50, 45, 40, 30, 25, 20, 15 (Φ/Π). [Κεντρική Φωτό: Έμμα Πλουμιστού on.fb.me/RyDIJW]
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.