- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Τι είναι για σένα ο Δον Ζουάν;
Ρωτήσαμε τους 7 άνδρες ηθοποιούς ποια ήταν η γνώμη τους για τον ήρωα του Μολιέρου κι αν αυτή άλλαξε εξαιτίας της παράστασης
Μια σύγχρονη εκδοχή του «Δον Ζουάν» ανεβαίνει στη Στέγη από τον Μιχαήλ Μαρμαρινό. Ρωτήσαμε τους 7 άνδρες ηθοποιούς ποια ήταν η γνώμη τους για τον ήρωα του Μολιέρου κι αν αυτή άλλαξε εξαιτίας της παράστασης.
Χάρης Φραγκούλης (Δον Ζουάν)
«Πριν μπω στην παράσταση είχα μια απορία και μια επίγνωση, τώρα έγινε μεγαλύτερη η απορία και μικρότερη η επίγνωση. Θα μπορούσα ίσως να χρησιμοποιήσω επίθετα όπως διαφθορέας, γοητευτικός, ανήσυχος προκειμένου να τον περιγράψω, αλλά δεν θα το κάνω, όχι γιατί δεν ισχύουν αλλά γιατί δεν πρόκειται μόνο περί αυτού. Ο Δον Ζουάν είναι πολύ πιο πολύπλοκος απ’ ό,τι νόμιζα κι αν και ποτέ δεν είχα μια φολκλορική εντύπωση γι’ αυτόν καταλήγω πως είναι κάτι πολύ πραγματικό, φτιαγμένο από αίμα και σκατά και λάσπη…»
Γιάννος Περλέγκας (Σγαναρέλ)
«Κουβαλούσα την ιδέα πως ενσαρκώνει τον αιώνιο καρδιοκατακτητή, πως δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά, και πως πρέπει συνεχώς ν’ αλλάζει. Σήμερα για μένα είναι ένας άνθρωπος που προσπαθεί να κερδίσει την ελευθερία του και επομένως το θάνατό του».
Γιάννης Βογιατζής (Δον Κάρλος)
«Πριν μου φαινόταν ένας γυναικάς, ένας επιφανειακός ήρωας που ήθελε να επιδεικνύεται και τίποτα άλλο. Ο Δον Ζουάν έχει γεννηθεί όπως παρουσιάζεται –είναι από τη φύση του έτσι–, η προσωποποίηση του ανθρώπου που το μόνο που θέλει είναι να περνάει όπως αισθάνεται. Μονίμως υποκρίνεται προκειμένου να πετύχει το ζητούμενό του, που δεν είναι άλλο από τη σεξουαλική ικανοποίησή του. Ούτε τον πατέρα του σέβεται, ούτε τον υπηρέτη του, παρά μόνο όταν εξυπηρετεί το πάθος του, που είναι το sex. Μόνο τη στιγμή που τον καλεί ο αδελφός της Ελβίρα να “μονομαχήσει” για την τιμή της οικογένειάς του Δον Κάρλος είναι που εκφράζεται πιο ανθρώπινα. Μετά την εμπλοκή μου στη παράσταση, τον κατανόησα και τον βρίσκω ιδανικό για τη μοναδικότητά του, αλλά δεν είναι με τίποτα πρότυπο για να τον ζηλέψει κάποιος – εκτός κι αν είναι ψυχικά ασθενής».
Τάσος Καραχάλιος (Πιερό)
«Ο Δον Ζουάν για εμένα ήταν ένα ξεπερασμένο ανδροκρατικό πρότυπο, ζωντανό όμως στο DNA των ονείρων μου. Τώρα, το όνειρο λιγάκι τρόμαξε... νομίζω».

Ilya Algaer (Δον Αλόνς)
«Ήταν για μένα η ιστορία ενός εραστή της ανώτερης τάξης. Σήμερα είναι ένας θρύλος κατάκτησης της προσωπικής ελευθερίας, ακόμα και με κόστος ζωής, αλλά και ένας ύμνος σε ένα πάθος τόσο έντονο που δεν μπορεί παρά να επαναληφθεί με έναν καινούργιο έρωτα».
Adrian Frieling (Δον Λουίς)
«Σπούδασα Θεατρολογία στη Γερμανία. Ήξερα και ξέρω ότι ο μύθος του Δον Ζουάν είναι παλιότερος από τον μύθο του Φάουστ. Ο Δον Ζουάν είναι ένας Φάουστ της νότιας Ευρώπης. Ο Φάουστ θέλει να μάθει και να ξέρει, ο Δον Ζουάν θέλει να απολαύσει. Εμείς (και εγώ) είμαστε όλοι ένας Δον Ζουάν... και ένας Φάουστ!»
Ντένης Μακρής (Φρανσίσκ)
«Είναι ένας τύπος με υπερ-ανδρικές δυνάμεις που η φύση του δεν μπορούσε παρά να εκπορθεί ξανά και ξανά το γυναικείο φύλο. Μια φιγούρα με φυσική προέκταση το σώμα της “άλλης”. Εν τη απουσία οποιουδήποτε πλέον χαρακτηρισμού ή κοσμικού επιθέτου μορφοποιήθηκε σε κομμάτι από τα πολλά που κουβαλάω μέσα μου. Ως ένα ακόμη σωματικό/φυσικό φαινόμενο. Κάτι που ούτε αναλύεται, ούτε εξηγείται, ούτε κατανοείται ποτέ σε όλη του την έκταση. Μυθικό και απόλυτα ανθρώπινο ταυτόχρονα».

Info: «Δον Ζουάν» του Μολιέρου. Σκην.: Μιχαήλ Μαρμαρινός. Πρωταγωνιστούν: Γιάννος Περλέγκας, Χάρης Φραγκούλης, Έλενα Μαυρίδου, Γιάννης Βογιατζής, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Τάσος Καραχάλιος, Έφη Γούση, Adrian Frieling, Ντένης Μακρής, Ilya Algaer, Μυρσίνη Μαργαρίτη (σοπράνο), Στέλιος Κατσατσίδης (ακορντεόν), xορωδία γυναικών. 25/1 - 19/2, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Λεωφόρος Συγγρού 107, 2109005800
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Την αγαπήσαμε για τη θρυλική της ατάκα “Σας αγαπώ”. Τώρα τη συναντήσαμε και, με αφορμή την παράσταση “Blue Train” στην οποία πρωταγωνιστεί, της ζητήσαμε να μας μιλήσει για όλα.
Ο Λεωνίδας Μικρόπουλος και η υπαρξιακή διαδρομή προς την αυθεντικότητα
Για δύο παραστάσεις, στις 16 & 17 Δεκεμβρίου
Η εκρηκτική διασκευή του Βρετανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Άικ συνεχίζει για 22 ακόμη παραστάσεις
Γιατί παραδινόμαστε στη ρουτίνα, αφήνοντας τη ζωή να περνά με εμάς απόντες;
Μιλήσαμε με τη διακεκριμένη Ελληνίδα κοντράλτο λίγο πριν τη συναυλία της στο ΚΠΙΣΝ
Η Λένα Μποζάκη, η Μαγδαληνή Σπίνου και η Νίκη Σερέτη πρωταγωνιστούν σε μια παράσταση με έντονη σωματικότητα στο Bios
Η αγαπημένη ηθοποιός σκηνοθετεί ένα ελληνικό μιούζικαλ και εξερευνά την πολυπλοκότητα του έρωτα.
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος πραγματεύεται τα θέματα της εξουσίας και του ανταγωνισμού, σε ένα κείμενο που συνομιλεί ανοιχτά με τον Μπέκετ, τόσο σε επίπεδο γραφής όσο και περιεχομένου
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.