Η Ιώ Βουλγαράκη μιλά για το Ορλάντο και την απόλυτη βαναυσότητα του «μεγαλώνω»
«Είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση το ανέβασμα του “Ορλάντο”. Όταν το πρωτοδιάβασα στα 16 μου είδα να ζωντανεύει στο βιβλίο της Βιρτζίνια Γουλφ η απόλυτη φαντασίωσή μου: να μπορώ να ζω αιώνες και ποτέ να μη γερνάω. Στα 31 μου, τώρα που ζω μια δεύτερη προσωπική και επαγγελματική ενηλικίωση, το “Ορλάντο” είναι η αφορμή προκειμένου να μιλήσουμε για την απόλυτη βαναυσότητα του “μεγαλώνω”. Η παράσταση μεταξύ άλλων πραγματεύεται τον ατομικό και το συλλογικό φόβο για το θάνατο, το ανεξιχνίαστο ή γι’ αυτό που τελειώνει οριστικά. Όταν όμως μιλάς για το φόβο του θανάτου πρέπει ταυτοχρόνως να μιλάς και για την ευφορία της ύπαρξης. Πάντα μαζί πηγαίνουν αυτά τα δύο. Είναι ένα πολύ ιδιαίτερο βιβλίο της Γουλφ γιατί γράφτηκε, ως ανάπαυλα, μεταξύ δύο πολύ δύσκολων βιβλίων της, “Τα κύματα” και τον “Φάρο”. Είναι βέβαιο πως το έγραψε με μια δαιμονική χαρά έχοντας στο μυαλό της πόσα ωραία πράγματα μπορεί να γευτεί ένας ελεύθερος από το γήρας και το θάνατο άνθρωπος. Φυσικά αγγίζει και άλλες σκοτεινές πλευρές της ύπαρξης, αλλά το κάνει με ειρωνεία και αυτοσαρκασμό. Υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση του κειμένου: Άλλοι το διαβάζουν ως ένα φεμινιστικό μανιφέστο, άλλοι το αντιμετωπίζουν ως φιλοσοφικό κείμενο, άλλοι ως σάτιρα… Δεν ξέρω αν πρέπει να το δούμε έτσι μονοδιάστατα, και σίγουρα εμείς δεν το βλέπουμε ως φεμινιστικό κείμενο. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα 230 σελίδων και η θεατρική διασκευή του έδωσε ένα σκηνικό χρόνο 70΄, μέσα στον οποίο συντελούνται οι μεταμορφώσεις της ηρωίδας μέσα στους αιώνες. Το κείμενο μεταγράφηκε σε πρώτο πρόσωπο, κάτι που βοηθάει στην καλύτερη θεατρική αφήγηση, ώστε να καταλήξει σε ένα ρεσιτάλ-μαραθώνιο υποκριτικής από την Αμαλία Καβάλη, μια μικρή ηλικιακά ηθοποιό, με την οποία είμαστε καιρό συνεργάτες.
Η Γουλφ λέει κάποια στιγμή μέσα στο έργο “Τι σημασία έχουν τα βραβεία, οι έπαινοι, τα λόγια θαυμασμού, η ή μη αποδοχή… Εμείς γράφουμε για να βρούμε τη φωνή που απαντάει σε μια άλλη φωνή”. Να η υπόσχεση. Να συναντηθεί το κείμενο και η παράσταση με τον κόσμο που θα έρθει. Όσο για την υπόσχεση που δίνω φέτος στον εαυτό μου, αν και ξέρω λίγο πολύ πως πάντα συμβαίνει, είναι πως πρέπει να παραμείνω ανοιχτή για να καλωσορίσω... Να μπορώ να χειριστώ όσα θα έρθουν, με τον τρόπο που θέλω».
Info: Από 30/9, SKROW THEATER.
Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη
Πρωταγωνιστεί: Αμαλία Καβάλη
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.