- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Μια παράδοξη παράσταση
Η σκηνοθέτρια Έλλη Παπακωνσταντίνου γράφει για το «Δέρμα» που ανεβάζει στο Βυρσοδεψείο
Πρόκειται για μια εντελώς παράδοξη παράσταση/installation που δομείται ως ένα τρίπτυχο. Αναπτύσσεται σε τρεις διαφορετικούς χώρους του Βυρσοδεψείου- κάθε χώρος είναι ειδικά διαμορφωμένος. Κάθε χώρος είναι μια ουτοπία, όπου συμβαίνουν εντελώς απρόβλεπτες δράσεις. Οι θεατές μετακινούνται με βάρκες στο πλημμυρισμένο κτίριο, μπαίνουν σε παράξενα club αλά David Lynch, σε βιομηχανές επεξεργασίας δέρματος, σε καταφύγια…
Πρόκειται για ένα παιχνίδι ενηλίκων που συνθέτουν μέσα από την διαδρομή τους το δικό τους νόημα ζωής. Την δική τους αντίδραση στην μαυρίλα της εποχής, στην μηχανιστική εργασία και την κουλτούρα της κινδυνολογίας και του πένθους που καλλιεργούν τα media.
Στην performance σε γενικές γραμμές χρησιμοποιείται πολύ λίγο κείμενο, ακριβώς γιατί διανύουμε μια Μετά τω Λόγω εποχή. Πολλές ιδεολογίες και ιδεολογήματα, πολλοί –ισμοί και λίγη σκέψη. Επειδή μιλάμε πολύ και δεν προτείνουμε (κυρίως παραπονιόμαστε).
Το πένθος έχει ταξική προέλευση! Φυσικά είμαστε πιεσμένοι, καταπονημένοι, αγχωμένοι για την επιβίωση, στα όριά μας. Αλλά, ας πάψουμε να μιλάμε με όρους ψυχολογίας κι ας αντισταθούμε στην ψυχολογικοποίηση της πολιτικής. «Αγαπητοί συγγενείς, μην κλαίτε!» λέει κάποιος ηθοποιός στην παράσταση. Εμείς, ως ομάδα ‘ODC’, τοποθετούμαστε με μέτωπο στραμμένο στην ζωή κι όχι στα προβλήματα που μας κατακλύζουν και μας συγχέουν. Φτιάχνουμε μικρές ουτοπίες δύναμης, προβοκάρουμε τον θεατή να σκεφτεί, να ονειρευτεί σε μια εποχή που η πραγματικότητα καταπνίγει το όνειρο και την φαντασία και κολλάει την μύτη μας στο τζάμι της πραγματικότητας. Του προτείνουμε ένα ταξίδι στην ουτοπία γιατί πιστεύουμε ότι μπορούμε έστω σε μικροκλίμακα να την δημιουργήσουμε. Η ουτοπία είναι εδώ. Εσύ αποφασίζεις!
Όμως, το ΔΕΡΜΑ είναι από μια άποψη και μια παράσταση προπαγάνδας. Μεταπολιτευτικά κάποιοι επιχείρησαν να ξαναγράψουν την Ιστορία με μια απολιτίκ –κοσμοπολίτικη διάθεση, με δηλώσεις, όπως για παράδειγμα: «Στην Σμύρνη υπήρξε συνωστισμός», που ναι μεν μεμονωμένες, διαμόρφωσαν για εμάς που κινούμαστε πολιτικά στον χώρο της Αριστεράς μια τάση σύγχυσης και ένα αίσθημα κατωτερότητας σε σχέση με τους Ευρωπαίους εταίρους μας και σε σχέση με τα εθνικά μας θέματα. Πόσο άκομψο είναι να δηλώσεις πατριώτης...
Και στην τέχνη, ακόμα είναι πιο in, πιο avant-garde να απαξιώνεις σε εποχές εθνικής σκλαβιάς σύμβολα και να υπερτονίζεις τις αδυναμίες του νεοέλληνα. Χρειάζεται να περάσουμε από την αποδόμηση στην σύνθεση.
Το πρόβλημα ίσως είναι ότι γίναμε Ευρωπαίοι απότομα και τώρα ξεγίναμε και δεν ξέρουμε τι είμαστε. Αγαπάμε τον τόπο μας - γιατί τόση ενοχή με την ταυτότητά μας; Ο άνθρωπος συνδέεται με την γη που τον έθρεψε, με την κοινότητα που τον προσδιόρισε, με την γλώσσα την μητρική. Προσωπικά, είμαι περήφανη που είμαι Ελληνίδα και έτσι επιδεικτικά, με προπαγανδιστικές δηλώσεις κλείνουμε αυτήν την performance. Σήμερα, η μεγαλύτερη προβοκάτσια είναι να δηλώσεις πατριώτης.
Δείτε το video trailer :
6.12 – 30.12, Βυρσοδεψείο, Ορφέως 174, Βοτανικός, 210 3453.203. – 69.08.707.881. Πέμπτη με Κυριακή στις 21.00 / Είσοδος: 10 ευρώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.