Θεατρο - Οπερα

Ηθοποιοί μονολογούν

O μονόλογος μπορεί να καθηλώσει μια ολόκληρη θεατρική αίθουσα

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 381
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
20386-45295.jpg

Ο Ιβάν και τα σκυλιά (φωτο. πάνω) Ένα τετράχρονο αγόρι που κακοποιημένο από τον πατριό του το σκάει στη Μόσχα του 1996 και σώζεται όταν εντάσσεται σε μια αγέλη σκυλιών. Ο Άρης Σερβετάλης μάς κέρδισε με την καθοδήγηση του Γιώργου Οικονόμου. Αμιράλ, Αμερικής 10, 210 3639.385


Ελένη, ή ο κανένας Γνωρίσαμε τη ζωή της πρώτης Ελληνίδας ζωγράφου Ελένης Αλταμούρα Μπούκουρα από το εξαιρετικό βιβλίο της Ρέας Γαλανάκη, που τώρα μεταφέρεται στη θεατρική σκηνή με ερμηνεύτρια την Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου. Άνεσις, Λ. Κηφισίας 14, 210 7488.881-2


Τζόρνταν Στην αίθουσα αναμονής ενός δικαστηρίου μια γυναίκα περιμένει την απόφαση για το αν είναι ένοχη για τη δολοφονία του ανήλικου παιδιού της. Σπαρακτική ερμηνεία από τη Μελίνα Ασλάνογλου. Τέχνης - «Κάρολος Κουν», Φρυνίχου 14, 210 3222.464


Το χέρι Η απόφαση ενός κοριτσιού, να κρατάει μόνιμα σηκωμένο το χέρι του, ξεκίνησε ως μια αθώα πράξη αντίδρασης, για να πάρει 30 χρόνια μετά απρόβλεπτες διαστάσεις. Απίστευτη η ενέργεια της Θεοδώρας Τζήμου.  Θέατρο του Νέου Κόσμου, Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 210 9212.900


Δεσποινίς Μαργαρίτα Αγαπημένος μονόλογος των ηθοποιών. Πρόκειται για μια ανελέητη κριτική για τις σχέσεις εξουσίας. Στο επίκεντρο μια δασκάλα την ώρα του μαθήματος. Σκηνοθεσία Θ. Γράμψας, στο ρόλο η Τζένη Σταυροπούλου. Πράξη επτά, Βαλτετσίου 45, 210 3800.624


Η ξανθιά, η μελαχρινή και η εκδικητική κοκκινομάλλα Η καλοκουρδισμένη Δάφνη Λαμπρόγιαννη σε επτά+ένα ρόλους. Η χωρίς λογική πράξη μιας γυναίκας θα ανατρέψει τη ζωή πολλών ανθρώπων, προκαλώντας τους να πάρουν θέση. Κάππα, Κυψέλης 2, 210 8831.068


Η Kassandra Η μυθική Κασσάνδρα έρχεται στο σήμερα ως μετανάστρια, να αφηγηθεί ιστορίες του παρόντος κάνοντας αναγωγές στο μυθικό παρελθόν μας. Πρωταγωνιστεί η Δέσποινα Σαραφείδου. Μπαρ Άνθρωπος, Γιατράκου 19 & Μεγάλου Αλεξάνδρου, 694 2220045


Σεβάς Χανούμ Σαν ένα ταξίδι μέσα στη νύχτα μοιάζει η εξομολόγηση της Σεβάς Χανούμ στον ποιητή Γιώργο Χρονά. Αυτός, με τη σειρά του, την έκανε θεατρικό έργο και στον ομώνυμο ρόλο η Κωνσταντίνα Μιχαήλ. Αγγέλων Βήμα, Σατωβριάνδου 36, 210 5242.211


Ιοκάστη Στο μονόλογο του Γιάννη Κοντραφούρη η Ιοκάστη «με τα υπολείμματα του παρελθόντος στα χέρια διασαλεύει την ήσυχη τάξη ενός κόσμου δομημένου πάνω σε ειδεχθή εγκλήματα». Σκηνοθεσία Θ. Τερζόπουλος με την εξαιρετική Σοφία Χιλλ. Άττις, Λεωνίδου 7, 210 5226.260


Σωτηρία Μπέλλου - Η περιπλάνηση μιας ρεμπέτισσας Η μεγάλη τραγουδίστρια –ερμηνευμένη μοναδικά από την Ντίνα Κώνστα, σε σκηνοθεσία Αθ. Καραγιαννοπούλου–, αναπολεί τη ζωή της λίγο πριν υποστεί ένα σημαντικό χειρουργείο. Κάππα, Κυψέλης 2, 210 8831.068


Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ Ο Φαίδωνας Καστρής θριαμβεύει, σε σκηνοθεσία Κ. Μπερδέκα, στο ρόλο της τραβεστί που αναπολεί τις συναντήσεις με τον πατέρα της κάθε Τρίτη. Βραβευμένο έργο, που διακρίνεται για τον ευαίσθητο λόγο του. Από Μηχανής, Ακαδήμου 13, 210 5231.131


Ι Am my own wife Από αγόρι, γυναίκα. Από φασίστας, αντιστασιακός. Από ήρωας, προδότης. Ο Lothar Berfelde γεννήθηκε το 1928 στο Βερολίνο και μετά τον πόλεμο ως Charlotte Von Mahlsdorf προσέφερε καταφύγιο στους gays. Με τον Χάρη Αττώνη. Βιος, Πειραιώς 84, 210 3425.335


Ανδρική νοημοσύνη, οξύμωρο; Την αρχή έκανε ο Caveman – ο έτερος μονόλογος που παίζεται στο ίδιο θέατρο. Ένας άνδρας (Γ. Σκιαδαρέσης) χρησιμοποιώντας «ατάκες ζωής» προσπαθεί να ρίξει γέφυρα στο χάσμα των 2 φύλων. Coronet, Φρύνης 11 & Υμηττού, 210 7012.123


Επίσης

«Νίνα 2» (104, Θεμιστοκλέους 104, 210 3826.185). H Κάτια Σπερελάκη στο δικό της μονόλογο για μια θεατρίνα στην καμπή της ζωής. • «IT’s my party». Στο ίδιο θέατρο ο Μίνως Θεοχάρης, περιμένοντας τους καλεσμένους στο πάρτι του, μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις του για τη μουσική. • Η Δήμητρα Παπαδοπούλου στο «Ο φίλος μου ο Ντοστογιέφκσι» φέρνει στα καθ’ ημάς το «Όνειρο ενός γελοίου» του Ντοστογιέφκσι. Με τον Φάνη Μουρατίδη (Χώρα, Αμοργού 20, 210 8610.714) • Την ιστορία ενός μετανάστη από τη Μαντίνεια διηγείται ο Αντώνης Αντωνίου στο «Συναξάρι του Ανδρέα Κορδοπάτη» (Θεατρική σκηνή, Νάξου 84, 210 2236.890) • «Έτσι χώρισα» μας εξομολογείται η Χρύσα Ρώπα στο Αμιράλ. • Το φιλοσοφικό μανιφέστο του Νίκου Καζαντζάκη «Ασκητική» έγινε θέατρο από τον Β. Βασιλάκη (Βρυσάκι, Βρυσακίου 17, 210 3210.179) • Η Ζωή Λάσκαρη ερμηνεύει τη «Ρόουζ», μια Εβραία που επιβίωσε από το Ολοκαύτωμα (Αθηναΐς, Καστοριάς 34-36, 210 3477.878).


Πρεμιέρες

n

Χάρολντ Πίντερ, «Παλιοί καιροί»

«Είναι πράγματα που θυμάμαι και που μπορεί να μην έγιναν ποτέ, καθώς όμως τα ξαναφέρνω στη μνήμη μου συμβαίνουν» λέει η Άννα, η φίλη του ζευγαριού Κέιτ και Ντίλι, που εισβάλλει στη ζωή τους ανατρέποντας την αρμονική τους συμβίωση. Σαρκαστικό έργο του νομπελίστα συγγραφέα για τις σχέσεις και το ρόλο της μνήμης και του χρόνου. Όπως υπογραμμίζει ο σκηνοθέτης, «τελικά όλοι έχουν να κάνουν με την επιλογή. Κάποιος επιλέγει να ξεχάσει, κάποιος άλλος  όμως την ίδια στιγμή επιλέγει να θυμηθεί και μάλιστα να θυμήσει».

Σκην.: Νίκος Πασχίδης. Παίζουν: Μ. Σκαφτούρα, Γ. Μοσχίδης, Έλ. Πελαγία. 5-27/3, Δευτ. & Τρ. 21.00. € 15, 10 (Φ). Απλό Θέατρο, Χαρ. Τρικούπη 4, Καλλιθέα,210 9229.605, 210 9246.991


n

Διονύσης Κοριανίτης, «Ποιος σκότωσε την Άμπιγκεηλ»

Όταν ο Ερρίκος, ένας καταξιωμένος σκηνοθέτης του πρωτοποριακού θεάτρου, χάσει τη ζωή του, ο δίδυμος αδελφός του Στάθης –ένας απλοϊκός νησιώτης με πλήρη άγνοια του θεατρικού χώρου– θα πάρει τη θέση του και μέσα σε λίγες ημέρες θα πρέπει να ανεβάσει την Ηλέκτρα του Σοφοκλή… Αισθητική μπουρλέσκ και άρωμα swing χαρακτηρίζουν τη σκηνοθεσία της Ελένης Δάγκα.

Παίζουν: Αν. Ζήκουλης, Στ.Μπαλωμένου, Γ. Ζαχαράκης κ.ά. 2/3 - 8/4. Θεάτρο Victoria, Μαγνησίας 5, 210 8233.125, 697 2964339. Παρ. & Σάβ. 21.00, Κυρ. 20.00. € 12, 10 (Φ).

 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.