Την ίδια στιγμή που κινήματα ανθίζουν για την επανακατοίκηση της Αθήνας αλλά και η οργή εκτονώνεται πάνω στο σώμα της πόλης με βία και καταστροφή, η δυναμική ομάδα χορού εξιστορεί τη δική της ιστορία για την πόλη. Μια αφήγηση που εκφράζει το συλλογικό βίωμα, όπου «τα μάρμαρα, ταυτίζονται με την πέτρα». Το γλωσσάρι της ομάδας για την Αθήνα του 2012 υποτιτλίζει μοναδικά τη χορογραφία που θα δει το κοινό στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών με την εικαστική δυναμική του φωτογράφου Τάσου Βρεττού και της επιμελήτριας Νάντιας Αργυροπούλου, που λειτουργεί στην παράσταση ως σύμβουλος εικαστικών και θεωρητικής υποστήριξης.
Ανάσα
Αυτός είναι ο κατεξοχήν ήχος της πόλης.
Bία
Δεν εννοούμε μόνο την προφανή, τη σωματική και στατιστικά καταγεγραμμένη, αλλά και αυτή που προκύπτει από ελλείψεις και σιωπές.
Γλώσσα
Η πόλη επικοινωνεί με μια γλώσσα σύνθετη και αμετάφραστη, καθώς τη χαρακτηρίζει κυρίως η επιθυμία. Τη συνθέτουν τοπία, κτίρια, άνθρωποι, χρόνοι, τα υλικά και τα άυλα, και είναι μάλλον ενεργειακής τάξης.
Δημοκρατία & Δίκτυα
Η πόλη είναι το μικροπεριβάλλον στο οποίο η δημοκρατία και τα δίκτυα που τη συγκροτούν δοκιμάζονται σκληρά.
Εξουθένωση
Εξουθενωμένη και εξουθενωτική.
Ζιζάνιο
Φυτά, τριβόλια και παράσιτα. Το στοιχείο που επιφέρει «σταδιακή αποσύνθεση και διάλυση, τροποποιώντας τα ισχύοντα δεδομένα» (λεξικό Γ. Μπαμπινιώτη).
Ησυχία
Την πόλη χαρακτηρίζει το αντίθετο αυτής, δηλαδή η αν-ησυχία.
Θέαμα
Η θέα και το αθέατο όρισαν τη δημιουργία αυτής της πόλης. Το θέαμα της ενέπνευσε έτσι ή αλλιώς, και τα τωρινά θεάματά της συμπίπτουν συχνά με τα δράματά της.
Ιώδης
Ο αττικός ουρανός το απόγευμα.
Κρίμα & Κοινωνικά δίκτυα
Δηλαδή όλη η πόλη συζητάει για κρίματα.
Λείπω
Τα διάκενα και οι ελλείψεις είναι η πόλη όσο και τα υπόλοιπα.
Μάρμαρα
Στην πόλη αυτή ταυτίζονται με τις πέτρες.
Νέκρα
Θεωρείται μεγάλο αμάρτημα σε μια πόλη που υποφέρει από χρόνια βουλιμία σε ό,τι αφορά δραστηριότητες και δράσεις.
Ξένος
Η πολύπαθη λέξη ξαναπροσδιορίζεται καθημερινά εδώ.
Όνειρο
Σε θέση εντελώς διαφορετική από αυτή του θαύματος, χαρακτηρίζει το δημόσιο διάλογο για την πόλη.
Πολεοδόμηση
Ανοιχτού κώδικα (open source urbanism). Η πόλη συμπληρώνεται με χιλιάδες παρεμβάσεις, κυρίως από κάτω προς τα επάνω, και αυτό της εξασφαλίζει διάρκεια. Στην «Era povera» έγινε ένα κινητικό δικτύωμα και για κάποιον παράξενο λόγο, στις πρόβες, το ονομάζαμε μεταξύ μας «πείνα».
Ρήτορας
Ένας ή πολλοί, αδιάφορο. Το ίδιο πάντως.
*Σπασμωδική & Συγκρουσιακή
Η πόλη συμβαίνει.
Ταραχή
Η στιγμή της πόλης όπου το ξάφνιασμα, η απορία και η συνειδητοποίηση γίνονται από ατομικά, συλλογικά.
Υφή
Η εντύπωση της Αθήνας είναι απτική ίσως περισσότερο και από οπτική.
Φαντασιακό
Φαντασιακές δραστηριότητες απόδρασης από την πόλη εκφράζονται μέσα από καταγωγικές παραπομπές, στα μπλογκ, τις στήλες, στα ραδιόφωνα και τις τηλεοράσεις. Η Ζάκυνθος, η Κρήτη, η Μακεδονία. Τελευταίως και η Κορέα, το Πακιστάν, η Αίγυπτος κ.λπ., αλλά κυρίως σε ό,τι αφορά «αυθεντικές κουζίνες».
Χροιά
«Η χροιά είναι το περίσσευμα της μνήμης» λέει ο εικαστικός Ανδρέας Κασάπης, που έφτιαξε το περιβάλλον της παράστασης. «Η χροιά έχει βάση την πρωτογενή εμπειρία αλλά ποτέ δεν μπορούμε να τη συλλάβουμε στο σύνολό της». Έτσι καταλαβαίνουμε την πόλη.
Ψίχουλα
Τα ψάχνουμε ως άλλοι Κοντορεβιθούληδες στα σημάδια της πόλης.
Ωχ
Έτσι ξαναγυρίζουμε στην Ανάσα του Α (δες παραπάνω).
Info
Era poVera
Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη/ Μουσική σύνθεση: Δημοσθένης Γρίβας/
Σκηνικά: Αντρέας Ράγκναρ Κασάπης/ Κοστούμια: Άγγελος Μέντης/
Κείμενο: Δημήτρης Χαλαζωνίτης, Πατρίσια Απέργη.
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Λεωφόρος Συγγρού 107-109, 213 0178.000
22/3 - 8/4, Πέμ. - Κυρ. 20.30. Εισιτήρια: 210 9005.800
ΦΩΤΟ: ΤΑΣΟΣ ΒΡΕΤΤΟΣ
CONCEPT ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗΣ: ΚΑΛΛΙΝΑ ΚΥΡΑΤΣΟΥΛΗ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.