Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ
«Το θέατρο δεν είναι γήπεδο» φέρεται να έχει δηλώσει ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος.
«Το θέατρο δεν είναι γήπεδο» φέρεται να έχει δηλώσει ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος. Διαφορετική, ωστόσο, είναι η άποψη της ομάδας που εξαπέλυσε επίθεση με μολότοφ και λοστούς στο Θέατρο Τέχνης, στην πρεμιέρα της θεατρικής παράστασης «Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ». Φώναζαν «εδώ είναι Πειραιάς», αν και το Θέατρο Τέχνης είναι στη Φρυνίχου, στην Πλάκα. Με αφορμή την επεισοδιακή πρεμιέρα, η AΤΗΕΝS VOICE μίλησε με τον αυτοδίδακτο μουσικό και ηθοποιό στη συγκεκριμένη παράσταση Αργύρη Μπακιρτζή και μετά ταξίδεψε 544 χιλιόμετρα στην Τούμπα, την έδρα του ΠΑΟΚ, για να ακούσει τον Θανάση Δρίζη.
Αργύρης Μπακιρτζής
«Στη θεατρική παράσταση “Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ” του Σταύρου Τσιώλη στο Θέατρο Τέχνης, συμμετέχω ως ηθοποιός υποδυόμενος ένα συνταξιούχο υπάλληλο του ΟΤΕ, οπαδό της ΑΕΚ. Κάποια στιγμή λέω στις δύο κοπέλες, οπαδούς του ΠΑΟΚ, που βρίσκονται στον Σταθμό Λαρίσης περιμένοντας γνωστό ποπ τραγουδιστή: “Ήθελα μόνο να σας πω πως αισθάνομαι το άγγιγμα του κακού που μας περικυκλώνει”, μιλώντας για μια εμπλοκή στο σύστημα επικοινωνιών του ΟΤΕ. Κάτι τέτοιο νιώσαμε το βράδυ της πρεμιέρας από άτομα αποκτηνωμένα, που επιχείρησαν να κάψουν το θέατρο και εξασκήσανε σωματική βία σε θεατές και σπουδαστές του Θεάτρου Τέχνης. Δεν μπορώ να επιρρίψω ευθύνη σ’ αυτά τα ανεγκέφαλα άτομα. Μπορώ όμως στους ανόητους αθλητικογράφους με βαθμολογία στην αίσθηση του χιούμορ “0”, που τηλεφώνησαν στο θέατρο ρωτώντας αν, σ’ ένα έργο σάτιρας και κατ’ ουσίαν έργο με θέμα τη γυναικεία μοναξιά, καθυβρίζεται ο Ολυμπιακός ή αν πιστεύει ο σκηνοθέτης ότι ήταν κάλπικο το πέναλτι με το οποίο κέρδισε ο Ολυμπιακός τον ΠΑΟΚ στο τελευταίο λεπτό των καθυστερήσεων κάποιου αγώνα κάποιας παρελθούσης 10ετίας· ο σκηνοθέτης υποθέτω πως ίσως και να μην ξέρει τι ακριβώς σημαίνει πέναλτι. Και φυσικά μπορώ να επιρρίψω ευθύνη σ’ ένα κοινωνικό σύστημα και σ’ ένα κράτος που ωθεί τους νέους σε τέτοιες βίαιες συμπεριφορές καταργώντας τον κοινωνικό του χαρακτήρα και υποβαθμίζοντας την παιδεία, που επιχειρεί να υποβαθμίσει ως δευτερεύον μάθημα εκείνο της Ιστορίας. Ένα κράτος που υποθάλπει, φοβάμαι, τέτοιες συμπεριφορές για να μπορεί πιο εύκολα να επιβάλει το απάνθρωπο και δυναστικό πρόσωπό του».
Να σημειωθεί ότι στο εξής θα υπάρχει φρούρηση του θεάτρου από την αστυνομία καθ’ όλη τη διάρκεια των παραστάσεων.
Θανάσης Δρίζης
«Είδες, για να μη λένε ότι μόνο εμείς είμαστε κάφροι», είναι το επικρατέστερο σχόλιο για την επίθεση στο θέατρο. Ο Θανάσης Δρίζης, παοκτσής από πάντα και φίλαθλος, έμαθε τι συνέβη στην Αθήνα από ένα φίλο του: «Αμέσως μετά μπήκα στο ίντερνετ και άρχισα να διαβάζω τι έγραφαν κυρίως οι παοκτσίδικες ιστοσελίδες. Ακολούθησε η τηλεόραση. Είχα μια πλήρη ενημέρωση. Παρατήρησα ότι τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης (παοκτσίδικα και μη) δεν ανέφεραν ξεκάθαρα ότι επρόκειτο για τους οπαδούς του Ολυμπιακού. Αντίθετα σημείωναν ότι επρόκειτο για οπαδούς που φώναζαν συνθήματα για τον Πειραιά. Εννοείται ότι το γεγονός καθαυτό είναι κατακριτέο. Εδώ επάνω γνωρίζαμε ότι θα ανέβει στην Αθήνα μια θεατρική παράσταση, η οποία αναφέρεται στον ΠΑΟΚ, χωρίς η ομάδα να είναι το κεντρικό θέμα της πλοκής. Συζητήθηκε το θέμα, αλλά μέχρι εκεί. Ακόμα και μετά την επίθεση στο Θέατρο Τέχνης, οι οπαδοί δεν ασχολήθηκαν πολύ με το συμβάν. Το μυαλό μας ήταν στην αγωνιστική. Δεν ήθελαν να δώσουν έκταση και με μία έννοια να διαφημίσουν τους Ολυμπιακούς, αλλά και την ίδια την παράσταση. Είμαι σίγουρος ότι μετά από αυτό που έγινε, η παράσταση θα κόψει πολλά εισιτήρια. Εξάλλου κι εδώ όταν συμβαίνουν τέτοια παρατράγουδα, δεν δίνεται μεγάλη έκταση. Σα να τα θάβουμε λίγο και μάλιστα με τη συμμετοχή της πολιτείας. Συνήθως η πολιτεία πρωταγωνιστεί διά της απουσίας της. Τέλος, η πικρή αλήθεια είναι ότι εάν στη Θεσσαλονίκη επιχειρούσε κάποια θεατρική ομάδα να ανεβάσει ένα έργο με θέμα τον Ολυμπιακό ή το Καραϊσκάκη, νομίζω ότι δεν θα φτάναμε στην πρεμιέρα».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.