- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Πώς η Taylor Swift χάλασε την πιάτσα - Δισκογραφικές εμποδίζουν τους καλλιτέχνες να ηχογραφούν ξανά τη μουσική τους
Σε εξέλιξη ο «πόλεμος» των δικαιωμάτων
Μετά την εξαγορά των πρώτων δίσκων της Taylor Swift, οι μεγάλες δισκογραφικές εφαρμόζουν αυστηρούς περιορισμούς σε νέους καλλιτέχνες
Από ότι φαίνεται η Taylor Swift χάλασε την πιάτσα. Οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες έχουν αρχίσει να εφαρμόζουν νέους αυστηρούς περιορισμούς προκειμένου να αποτρέψουν τους καλλιτέχνες από το να ηχογραφήσουν ξανά τη μουσική τους, όπως κάνει η Swift τα τελευταία δύο χρόνια.
Όπως αναφέρει το Billboard, η Universal Music Group, η Sony Music Entertainment και η Warner Music Group αναθεώρησαν πρόσφατα τα συμβόλαια νέων μουσικών, απαγορεύοντας στους καλλιτέχνες να ηχογραφούν ξανά τη μουσική τους έως και 10 χρόνια ή και περισσότερα, μετά την αποχώρησή τους από την εταιρεία.
«Την πρώτη φορά που είδα τα νέα συμβόλαια της Universal, προσπάθησα να τα ξεφορτωθώ εντελώς», είπε ο δικηγόρος Josh Karp στο Billboard. «Αναρωτήθηκα τι ακριβώς ήταν αυτό που διάβασα. Ήταν πολύ περίεργο. Γιατί να συμφωνήσουμε σε νέους περιορισμούς από αυτούς που είχαμε συμφωνήσει στο παρελθόν με την ίδια εταιρία;».
Μέχρι τώρα, οι καλλιτέχνες μεγάλων δισκογραφικών που ήθελαν να ηχογραφήσουν ξανά τη μουσική τους έπρεπε συνήθως να περιμένουν πέντε έως επτά χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρωτότυπου ή δύο χρόνια μετά τη λήξη του συμβολαίου τους με την εταιρεία.
Η δισκογραφική εταιρία της Taylor Swift, Big Machine εξαγοράστηκε για 300 εκ. δολάρια
Τον Ιούνιο του 2019, ο μεγιστάνας της μουσικής, Scooter Braun αγόρασε την πρώην δισκογραφική εταιρία της Swift, Big Machine για 300 εκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα η αμερικανίδα τραγουδίστρια να χάσει τα δικαιώματα των τραγουδιών από τους πρώτους έξι δίσκους της.
Η Swift απάντησε στην είδηση με μια δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Έμαθα για την εξαγορά των τραγουδιών μου από τον Scooter Braun όπως ανακοινώθηκε στον κόσμο», έγραψε η ποπ σταρ. «Το μόνο που μπορούσα να σκεφτώ ήταν ο αδιάκοπος, χειριστικός εκφοβισμός που δεχόμουν στα χέρια του εδώ και χρόνια».
Don’t know what else to do pic.twitter.com/1uBrXwviTS
— Taylor Swift (@taylorswift13) November 14, 2019
Η Τaylor Swift επανηχογράφησε τα πρώτα της άλμπουμ μέσα σε δύο χρόνια
Μετά από αυτήν την εξαγορά, η Swift ηχογράφησε εκ νέου τα πρώτα στούντιο άλμπουμ της με την προσθήκη της φράσης «Taylor's Version» σε μια προσπάθεια να ανακτήσει τον έλεγχο των δικαιωμάτων. Έτσι, το άλμπουμ «Fearless» του 2008 επανηχογραφήθηκε και κυκλοφορεί ως Fearless (Taylor's Version). Το ίδιο ισχύει και για τους δίσκους «Red», «Speak Now» και «1989». Όλες οι επανηχογραφήσεις έγιναν σε διάστημα δύο χρόνων.
Η επιτυχία των νέων άλμπουμ «Taylor's Versions» έχει παραμερίσει τα original, κάτι που είναι πολύ καλό για την Taylor Swift και τους θαυμαστές της, αλλά σίγουρα πολύ άσχημα νέα για τη Big Machine. Μετά από αυτήν την επιχειρηματική κίνηση-ματ η Universal, η Sony και η Warner προσπαθούν τώρα πάση θυσία να εμποδίσουν ένα παρόμοιο σενάριο από το να συμβεί. Αν και η Swift δεν είναι σε καμιά περίπτωση η πρώτη καλλιτέχνης που ηχογραφεί ξανά την μουσική της, μουσικοί όπως οι αμερικάνοι ρόκερς Switchfoot και ακόμη και ο Neil Young έχουν κάνει παρόμοιες κινήσεις από τότε.
Οι νέοι καλλιτέχνες εναντιώνονται σε αυτούς τους περιορισμούς
Οι μάνατζερ και οι ατζέντηδες των νέων καλλιτεχνών προσπαθούν να εναντιωθούν σε αυτούς τους καινούργιους περιορισμούς των δισκογραφικών. «Η λογική των εταιριών είναι η εξής: Αν πρόκειται να ξοδέψουμε πολλά χρήματα για να σας κάνουμε διάσημους, τότε δεν θα πρέπει να δημιουργήσετε δίσκους για να μας ανταγωνιστείτε», είπε ο δικηγόρος Josh Binder στο Billboard.
Έτσι, ορισμένοι καλλιτέχνες μαζί με τους δικηγόρους τους στρέφονται κατευθείαν στις αρχικές ηχογραφήσεις και στις συμφωνίες αδειοδότησης. Αντί για τα παραδοσιακά συμβόλαια στα οποία η δισκογραφική εταιρία κατέχει τα πάντα, οι συμφωνίες αδειοδότησης σημαίνουν ότι οι καλλιτέχνες είναι οι νόμιμοι κάτοχοι της μουσικής τους, ενώ οι δισκογραφικές επιβλέπουν τη διανομή.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το μουσικό σύνολο Les Arts Florissants ερμηνεύει Μπαχ με όργανα εποχής
Το ανδρόγυνο στιλ και οι πυρετικές κραυγές του ενσάρκωσαν το πνεύμα και τον ήχο της ροκ κοσμογονίας
Ο διαγωνισμός τραγουδιού θα πραγματοποιηθεί στην Αυστρία τον Μάιο
Ο πρόεδρος Χέρτσογκ χαιρετίζει την απόφαση της EBU
Υπήρξε βασικό μέλος των Blues Brothers, του συγκροτήματος των Τζον Μπελούσι και Νταν Ακρόιντ
Η σπουδαία καλλιτέχνιδα επιστρέφει στη χώρα μας
Ποιες χώρες ανακοίνωσαν ότι θα απέχουν από τον διαγωνισμό
Με το νέο του άλμπουμ «Ανάμεσα» ανανεώνει το ελληνικό τραγούδι. Πριν βρεθεί «Ανάμεσα σε φίλους» στο Παλλάς, ταξιδέψαμε μαζί του ακούγοντας και μιλώντας
Ένα από τα σημαντικότερα ονόματα του σύγχρονου metal ήχου
Οι παραγωγοί του Voice 102.5 μιλούν για το ραδιόφωνο
Σχέδιο με το σύνθημα «Another Prick in the Wall» μετά τις προσβλητικές δηλώσεις
Το βίντεο φαινόταν να προωθεί τη καμπάνια του κατά της παράνομης μετανάστευσης
Το πρόγραμμα της εορταστικής μουσικής βραδιάς - Με έργα από την Αναγέννηση έως τον 20ό αιώνα
Η ποπ σταρ μοιράστηκε το επίσημο τρέιλερ του φιλμ «The Eras Tour: The Final Show»
Μια ονειρική βραδιά για τους νοσταλγούς του πανκ ροκ των 90s
Ο Ασάφ Αβιντάν μιλάει στην Athens Voice για τον νέο του δίσκο, τις δυσκολίες και όσα του έλειψαν από τις ζωντανές εμφανίσεις, λίγο πριν ανέβει στη σκηνή του Floyd
Η θέση των διαχειριστών των πνευματικών δικαιωμάτων του Μίκη με αφορμή το ζήτημα της περιοδείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.