Κινηματογραφος

5 φιλμ που θα δούμε οπωσδήποτε στο 66ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Συναντάμε διάσημους ηθοποιούς, ξεχωριστούς δημιουργούς και συναρπαστικές επιστροφές

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 974
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Όσα ξέρει η Μαριέλ

Την επόμενη βδομάδα (30 Οκτωβρίου) το 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης ανάβει τα φώτα του κι εμείς σας παρουσιάζουμε 5 φιλμ που αξίζει να βάλετε στην ατζέντα σας.

Στο καλοσχεδιασμένο διεθνές πρόγραμμα του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συναντάμε διάσημους ηθοποιούς, ξεχωριστούς δημιουργούς και συναρπαστικές επιστροφές. Ξεχωρίζουμε τα πέντε παρακάτω φιλμ που παρουσιάζονται στο φεστιβάλ με αρκετά εγκωμιαστικά σχόλια και υψηλές προσδοκίες.

5 επιλογές από το 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης

The Souffleur

«Ξεφούσκωτα όνειρα» (The Souffleur) 

Η ταινία του δεξιοτέχνη Γκαστόν Σολνίτσκι προβάλλεται στο τμήμα των Ανοιχτών Οριζόντων κι έχει ως μεγαλύτερο δέλεαρ την παρουσία του πάντα τολμηρού Γουίλεμ Νταφόε στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Αμερικανός ηθοποιός υποδύεται τον επί τριακονταετία διευθυντή του πολυτελούς ξενοδοχείου Intercontinental της Βιέννης, Λούσιους Γκανζ. Καθώς βρίσκεται πλέον στη δύση της επαγγελματικής του ζωής, ο γερασμένος ήρωας αναπολεί τις μέρες δόξας του παρελθόντος κι ενός «αιώνα γεμάτου συγκινήσεις». Ταυτόχρονα βρίσκεται στη δύσκολη θέση να βιώνει την παρακμή του ξενοδοχείου, που παραπαίει οικονομικά και κινδυνεύει να πωληθεί σε νεαρό Αργεντινό νεόπλουτο, ο οποίος σκοπεύει να το μεταμορφώσει ριζικά.

Τα «Ξεφούσκωτα όνειρα» (The Souffleur) είναι ένα γλυκόπικρο φιλμ, με αυτοσαρκασμό και διάχυτη μελαγχολία για όσα συμβολίζει ο χαρακτήρας του ήρωα, που επιχειρεί να βάλει ένα φρένο στη σύγχρονη σαρωτική μανία όπου όλα γίνονται θυσία στον βωμό του χρήματος. Ένα φιλμ αποχαιρετισμός στις αξίες μιας αλλοτινής εποχής αλλά κι ένας φόρος τιμής στην εντυπωσιακά φωτογραφημένη Βιέννη, με την ερμηνεία του Νταφόε να θυμίζει κάτι από τη χαρακτηριστική ιδιοσυγκρασιακή χαρμολύπη του Γκράουτσο Μαρξ.

Όσα ξέρει η Μαριέλ

«Όσα ξέρει η Μαριέλ» (What Marielle Knows) 

Ακόμη ένα φιλμ που θα προβληθεί στους Ανοιχτούς Ορίζοντες είναι το «Όσα ξέρει η Μαριέλ» (What Marielle Knows) του Φρέντερικ Χάμπαλεκ. Εδώ η Τζούλια και ο Τόμπιας μοιάζουν να είναι το τέλειο ζευγάρι, όμως τα προβλήματα της καθημερινότητας πυκνώνουν και η λεπτή ισορροπία στη σχέση τους σπάει απότομα. Αφορμή γι’ αυτό είναι η αλλαγή που εντοπίζουν στη μικρή κόρη τους Μαριέλ, που αναπτύσσει ξαφνικά τηλεπαθητικές ικανότητες. Καθώς η Μαριέλ έχει πλέον τη δύναμη να βλέπει και ν’ ακούει όλα όσα κάνουν οι γονείς της, είναι σχεδόν αδύνατο να εξαπατηθεί. Σύντομα, τα πιο βαθιά κρυμμένα μυστικά των δύο γονιών έρχονται στην επιφάνεια, σηματοδοτώντας μια σειρά επώδυνων αποκαλύψεων.

Μια απρόσμενη οικογενειακή δραμεντί, σχηματισμένη από την οξυδερκή ματιά του σκηνοθέτη, που ταυτίζει την κάμερά του με το βλέμμα του μικρού παιδιού κι εντοπίζει στο σατιρικό σενάριο τα βασικά συστατικά των παράλογων σύγχρονων σχέσεων. Η ταινία θα κυκλοφορήσει από το Cinobo το 2026 και στη συνέχεια θα είναι διαθέσιμη στο cinobo.com.

Kokuho

«Kokuho»

Στο σαφώς ενισχυμένο και άκρως ελκυστικό φετινό πρόγραμμα των Ανοιχτών Οριζόντων συναντάμε και την ταινία-φαινόμενο της Ιαπωνίας, που έσπασε αρκετά εισπρακτικά ρεκόρ και αποτέλεσε την πρόταση της χώρας της Άπω Ανατολής για τα 98α Βραβεία Όσκαρ. Το φιλμ «Kokuho» επιβεβαίωσε τη φήμη του Σανγκ-ιλ Λι ως ενός από τους κορυφαίους σκηνοθέτες της Ιαπωνίας, παρουσιάζοντας την εικόνα μιας χώρας που αλλάζει ραγδαία. Όλα ξεκινούν από το Ναγκασάκι το 1964, όταν ο 14χρονος Κικούο, γιος ενός δολοφονημένου αφεντικού της Γιακούζα, υιοθετείται από διάσημο ηθοποιό της αρχαίας τέχνης Καμπούκι. Μαζί με τον μαναχογιό του ηθοποιού, ο Κικούο αφιερώνεται στα αυστηρά μαθήματα της σχολής, που τους προετοιμάζει για τη λάμψη της μεγάλης σκηνής. Παρότι τα δύο αγόρια μεγαλώνουν μαζί και νιώθουν αδελφική αγάπη, θα αναγκαστούν να χωρίσουν λόγω του ανταγωνισμού.

Η αφήγηση εστιάζει στον χρόνο που περνά και σημαδεύεται από σκάνδαλα, επιτυχίες και προδοσία, καθώς μόνο ο ένας από τους δύο θα αναδειχθεί στον κορυφαίο δάσκαλο του Καμπούκι. Επική διάσταση, εικαστική μεγαλοπρέπεια και συναισθηματικά φορτισμένη δραματουργία συνδυάζονται με ιστορικό ενδιαφέρον, καθώς δίνεται μια ενδελεχής ματιά πάνω στην πολιτιστική κληρονομιά της Ιαπωνίας.

The Thing With Feathers

Το «Ένα πράγμα με φτερά» (The Thing With Feathers)

Αποτελεί σκηνοθετικό ντεμπούτο του Βρετανού Ντίλαν Σάουθερν και παρουσιάζεται στις ειδικές προβολές του φεστιβάλ. Ο νεαρός σκηνοθέτης καταγράφει μια διαφορετική μελέτη του πένθους και της επιβίωσης. Μετά τον ξαφνικό θάνατο της συζύγου του, ένας νεαρός πατέρας (Μπένεντικτ Κάμπερμπατς) αποσύρεται με τα δύο του παιδιά σε μια καλύβα δίπλα σε μια λίμνη. Μακριά από τον κόσμο, τα μέλη της «λαβωμένης» οικογένειας αρχίζουν να νιώθουν την παρουσία μιας παράξενης οντότητας που τα παρακολουθεί.

Κάνοντας χρήση ενός εντυπωσιακού φυσικού φωτός και με ποιητικές εκφάνσεις, η σκηνοθεσία του Σάουθερν αποτυπώνει τόσο την ευαλωτότητα όσο και την αντοχή των ανθρώπινων σχέσεων. Η ταινία «Ένα πράγμα με φτερά» (The Thing With Feathers) θα κυκλοφορήσει σύντομα στις αίθουσες από τη Weirdwave.

Maya, Give Me a Title

«Μάγια, πες μου έναν τίτλο» (Maya, Give Me a Title)

Η ταινία, που παίζεται επίσης στις ειδικές προβολές, είναι η τελευταία ταινία του Μισέλ Γκοντρί, του οραματιστή σκηνοθέτη που μας χάρισε πριν από 20 σχεδόν χρόνια την «Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού». Πρόκειται για ένα animation αυστηρά προσωπικό, καθώς γεννήθηκε από τον πρωτότυπο τρόπο που βρήκαν ο σκηνοθέτης και η κόρη του, Μάγια, να γεφυρώσουν την απόσταση που τους χώριζε όταν ζούσαν σε διαφορετικές ηπείρους. Πατέρας και κόρη έπαιζαν το δικό τους παιχνίδι, που ξεκίνησε όταν ο Μισέλ ζήτησε από την 4χρονη Μάγια να του δώσει έναν τίτλο κι εκείνος επινόησε μια μικρή ιστορία κινουμένων σχεδίων. Καθώς το συγκεκριμένο παιχνίδι τούς χάριζε πραγματική επαφή κι έσβηνε τη μεταξύ τους απόσταση, συνεχίστηκε για πολύ καιρό.

Η συρραφή των ιστοριών από αυτό το τρυφερό πάρε δώσε μεταξύ πατέρα και κόρης, περιλαμβάνει δράση (καταδιώξεις με αυτοκίνητα, σεισμούς κ.ά.) αλλά και ευφάνταστα επεισόδια με νεράιδες, αστεία και, φυσικά, συγκίνηση. Το απολαυστικό για εκείνους προσωπικό παιχνίδι κράτησε έξι ολόκληρα χρόνια (μέχρι η Μάγια να γίνει δέκα ετών) και αποτελεί ένα θαυμάσιο χειροποίητο εύρημα αγάπης και εγγύτητας.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Die my love
Πέθανε αγάπη μου: Η Τζένιφερ Λόρενς σε ψυχική κατάρρευση

Μια κατασκότεινη αλληγορία για τη μητρότητα, τον γάμο και την εύθραυστη ψυχική υγεία που μόνο κατά διαστήματα γίνεται ουσιώδες ή αποτελεσματικό ως προς τους στόχους που θέτει.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY