Κινηματογραφος

Ήταν σεξιστικό το σνομπάρισμα της Ακαδημίας των Όσκαρ στην σκηνοθέτιδα της «Barbie» Γκρέτα Γκέργουικ;

Η ταινία ήταν το μεγαλύτερο blockbuster του 2023

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ήταν σεξιστικό το σνομπάρισμα της Ακαδημίας των Όσκαρ στην σκηνοθέτιδα της «Barbie» Γκρέτα Γκέργουικ;
© EPA/ANDY RAIN

Γκρέτα Γκέργουικ: Γιατί δεν ήταν υποψήφια για Όσκαρ η σκηνοθέτις της «Barbie»;

Παρόλο που η «Barbie» της Γκρέτα Γκέργουικ, ήταν το μεγαλύτερο blockbuster του περασμένου έτους και σημείωσε ρεκόρ ως η ταινία με τα υψηλότερα έσοδα που σκηνοθέτησε ποτέ γυναίκα, η ίδια δεν ήταν ανάμεσα στους υποψήφιους για Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας.

Κριτική του Ράιαν Γκόσλινγκ στην Ακαδημία

Η απόρριψη έκανε πολλούς στο Χόλιγουντ να απορούν, καθώς η 40χρονη σκηνοθέτις είχε κερδίσει υποψηφιότητες καλύτερης σκηνοθεσίας από τις Χρυσές Σφαίρες και το Σωματείο Σκηνοθετών της Αμερικής για την ταινία «Barbie» και είχε πάρει ένα Όσκαρ για το σόλο ντεμπούτο της, «Lady Bird», μόλις πριν από έξι χρόνια.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ συμπρωταγωνιστής της Μάργκοτ Ρόμπο επέκρινε την ψηφοφορία της Ακαδημίας, ακόμη και όταν ο ίδιος έλαβε υποψηφιότητα για Όσκαρ. «Καμία αναγνώριση δεν θα ήταν δυνατή για κανέναν στην ταινία χωρίς το ταλέντο, την τόλμη και την ιδιοφυΐα τους», ανέφερε σε δήλωσή του, αναφερόμενος στην Γκέργουικ και την Ρόμπι η οποία έχασε το βραβείο καλύτερης ηθοποιού. 

O ηθοποιός Ράιν Γκόσλινγκ ως Κεν στην ταινία Barbie
O ηθοποιός Ράιν Γκόσλινγκ ως Κεν στην ταινία Barbie © IMDB

Μήπως ήταν σεξιστικό;

Σίγουρα, αν δεν υπήρχε η παρουσία της Τζαστίν Τριέ, της σκηνοθέτιδας του «Anatomy of a Fall», μεταξύ των υποψηφίων σκηνοθετών, η Ακαδημία θα είχε να δώσει πολύ περισσότερες εξηγήσεις. Οι ψηφοφόροι των Όσκαρ έχουν κατηγορηθεί εδώ και καιρό ότι αποδίδουν μεγαλύτερη σημασία στις ιστορίες με πρωταγωνιστές άνδρες, μια προκατάληψη που η Ακαδημία προσπάθησε να διορθώσει τα τελευταία χρόνια. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και η «Barbie» είναι υποψήφια στην κατηγορία καλύτερης ταινίας, για την οποία επιτρέπεται να ψηφίσουν όλα τα μέλη της Ακαδημίας, ο αποκλεισμός της Γκέργουικ έγινε από το τμήμα σκηνοθετών, το οποίο αποτελείται από μόλις 587 ψηφοφόρους, εκ των οποίων περίπου το ένα τέταρτο είναι γυναίκες. Οι εν λόγω «ψηφοφόροι» συχνά απορρίπτουν mainstream ταινίες των στούντιο, όπως έχουν διαπιστώσει ο Ντενί Βιλνέβ (για το «Dune») και ο Μπεν Άφλεκ («Argo»). Ακόμα και η Κάθριν Μπίγκελοου δεν έμεινε ανεπηρέαστη: Η πρώτη γυναίκα που κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας, για το «The Hurt Locker», υπέστη μια απροσδόκητη απόρριψη για τη συνέχεια, το «Zero Dark Thirty». 

Η Ακαδημία έχει επίσης γίνει πολύ πιο διεθνής την τελευταία δεκαετία, με μέλη από 93 χώρες να ψηφίζουν φέτος. Αυτή η αλλαγή είχε έντονο αντίκτυπο στην κατηγορία καλύτερης σκηνοθεσίας, καθώς τρεις από τους φετινούς υποψήφιους - ο Τριέ, ο Τζόναθαν Γκλέιζερ («Η ζώνη του ενδιαφέροντος») και ο Γιώργος Λάνθιμος («Poor Things») - ζουν και εργάζονται κυρίως στην Ευρώπη.

Η «παρηγοριά» της Γκέργουικ

Παρόλα αυτά, η Gerwig έχει πολλά να παρηγορηθεί εκτός από τις εισπράξεις ρεκόρ. Είναι πλέον η πρώτη σκηνοθέτης στην ιστορία που οι τρεις πρώτες της ταινίες - «Lady Bird», «Little Women» και «Barbie» - είναι υποψήφιες για καλύτερη ταινία. Είναι επίσης πιθανό ότι η συμπάθεια που προκάλεσε αυτή η απόρριψη να ενισχύσει την τύχη της σε μια άλλη κατηγορία - πιθανότατα στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου, όπου η ίδια και ο σύζυγός της, Νόα Μπάουμπαχ είναι υποψήφιοι.

Πηγή: New York Times

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ